Az Xbox Live online videojáték-szolgáltatás 2002-ben indult útjára több PC-játékgyártó közreműködésével, ám az Electronic Arts akkor távol maradt, mivel nem értettek egyet sem a bevételek megosztásának módjával, sem azzal, hogy a szolgáltatás csak a Microsoft szerverein keresztül volt igénybe vehető.
Ez elvben lehetőséget adott a Microsoftnak, hogy bizalmas adatokhoz férhessen hozzá más számítógépes játék szolgáltatók ügyfeleinek felhasználói szokásairól. A mostani szerződés értelmében a szoftveróriás külső cégeknek adta át a szerverek üzemeltetését, ám a megegyezés pénzügyi részleteiről nem árultak el információt.
Az EA 15 játéka lesz játszható az Xbox Live-on keresztül, köztük a Battlefield, a Burnout 3 és a Time Splitters, illetve olyan népszerű sportjátékok, mint a Madden NFL (amerikai football), az NBA Live 2005 (kosárlabda), vagy a FIFA Soccer 2005 (európai foci). A döntés hátterében egyebek mellett az állhat, hogy a Microsoft kivonulni készül a PC sportjátékok piacáról, legalábbis ezt tükrözi márciusi bejelentésük, amely szerint nem fejlesztik tovább labdarúgó, jégkorong és kosárlabda játékaikat. A mostani szerződés hozzásegítheti a céget, hogy az Xbox Live jelenlegi 750 ezres előfizetői táborát júniusig 1 milliósra növelje.
A Microsoft azt is bejelentette, hogy videokonferencia alkalmazással kívánja bővíteni az Xbox Live szolgáltatásainak körét. A játékosok jelenleg csak hanggal kommunikálhatnak játék közben, ám az új szolgáltatás révén egy csatlakoztatott kamera segítségével mozgóképes kommunikációra is lehetőségük nyílhat majd az online felhasználóknak, egyszerre 5 játékosig bezárólag.
Kapcsolódó linkek:
Electronic Arts
Microsoft Corporation