Töröld ki emlékeidből az Uncharted 2-t, a God of War III-t, a Halo: Reach-et, de még az Assassin's Creed II-t is, ugyanis a Crytek egyik munkatársa, Nathan Camarillo egy interjú során úgy nyilatkozott a PSM3 kíváncsi újságíróinak, hogy a Crysis 2-vel az elsődleges céljuk az, hogy felállítsák a videojátékok új grafikus etalonját, a bajnokot, a mércét, amihez ismét évekig hasonlíthatunk majd alkotásokat.
Nathan feltette a költői kérdést, vajon miért ne akarna bárki olyan játékkal játszani, amely a világon a legszebb, és fel van vértezve mellé egy jó játékmenettel, kihívást nyújtó AI-val, és gyilkos fegyverekkel. Hogy elhisszük-e nekik mindezt? Az első Crysis-szal a PC-s játékosoknak már bizonyítottak, így abban egy percig sem kételkedünk, hogy PC-re a legdurvább kinézetű alkotás fut be, a PlayStation 3 esetében sincsenek különösebb kételyeink, az Xbox 360 öregedő konfigurációja viszont már aggódásra ad okot, és csak remélni tudjuk, hogy a mércét nem nála húzzák meg a Crytek szakemberei, akik optimalizálásban igazából sosem jeleskedtek, sőt, néhány nappal ezelőtt napvilágra hozott nyilatkozataik szerint meg is gyűlt a bajuk a CryEngine 3 konzolos optimalizálásával, köszönhetően a szűkös határoknak. Ennek ellenére hisszük, hogy a Crysis 2 a legszebb lesz, amit valaha láttunk...