A Naughty Dog zabolátlan erszényesét úgy vélem, senkinek sem kell bemutatni, hiszen aki a PlayStation konzol hajnalán aktívan morzsolta a kontrollert, annak alighanem ismerős ez az idült vigyorral felruházott fizimiska.
Crash Bandicoot - a rajongóknak szimplán Crash - 1996-ban látta meg a napvilágot, mint a SONY gyerekcipőben járó konzoljának egyik első figurája; a futóbolond bandikut csakhamar a nagy PS ikon talán legkultikusabb alakjává nőtte ki magát, ám sokan nem is gondolták volna, hogy Crash valójában többre hivatott holmi platform-hősködésnél.
Az Uncharted sorozat révén is ismertté (és elismertté) vált Naughty Dog egyik alapítója,
Jason Rubin egy interjúban elárulta, hogy Crash-t a PlayStation kabalájának szánták - elsősorban ezért is ragaszkodtak a platformhoz olyannyira:
"Andy-vel mindenekelőtt azért hoztuk meg ezt a vakmerő döntést, mert a Nintendónak és a Segának már voltak kabalái. A SONY új volt a videojátékok piacán, ebből eredően pedig még nem volt örökös karakterünk. Kétnapos megbeszélés után Utahban határoztunk. Két 24 éves fiatalember, világi javaikkal a csomagtartóban készen álltak arra, hogy Los Angelesbe utazzanak, felvegyék az első alkalmazottakat, kifundálják, mi is tesz remekké egy akciójátékot; nekifeszülnek az első 3D-s címnek, majd létrehoznak egy lenyűgöző karaktert és franchise-t."
"Ezek után már csak annyi dolgunk lett volna, hogy felhívjuk a SONY-t és megmondjuk nekik, hogy megalkottuk a PlayStation kabaláját. Egyszerű volt, tényleg."
A jó múltkor Andy Garvinon, a franchise egyik társalkotója öntötte szavakba egyik titkon dédelgetett álmát, mégpedig azt, hogy
szívesen látna egy HD-verziót kedvenc erszényesünkből.