Tavaly novemberben debütált a Kinect mozgásérzékelő, s szakmai körökben is csakhamar mélyen elismert perifériává nőtte ki magát.
Az analogue közelébe sem ér az egérnek, zsínóros sajtrágónk pedig mérföldekkel marad el a Kinect-től az érzékelés pontosságában. Dióhéjban erre kívánt rávilágítani David Braben, a Frontier Developement játékfejlesztő vállalat feje, s ennek érdekében még a bő lére eresztett mondatoktól sem kímélt meg minket.
"Gondoljunk példaként az analóg stickre, ha egy pöttyel jelölhetnénk az analóg stick mozgását a képernyőn, azt látnánk, hogy össze-vissza ugrál" - mondta Braben.
"Amikor első ízben kezünkbe akadt az analóg vezérlés, azt hittük, oh igen, úgy használhatjuk, mint az egeret. De, ami azt illeti, nem. Nem elég precíz. Az egér szerfelett precíz, de csak azért, mert az is egy relatív eszköz."
A veterán arra is rátért, hogy az egér ugyan igen pontos, az továbbra is csak relatív, az egér ugyanis továbbra sem vezérli a pozíciót. Ellenben a Kinect...
"Ez az első olyan dolog, ahol magát a pozíciót közvetlenül pozícióként használhatjuk, nem csupán relatív mozgásként. Ez változás. Még nem értünk el addig a pontig, hogy miként hasznosíthatnánk ezt a legjobban. Minden egyes lépéssel egyre jobbak leszünk."