A koreai MMO gyáros NCsoft palettáján tűnt fel még 2007. közepén, amikor nagy reményekkel elindultak a szerverek. A játékot kezdetektől fogva ingyenesre tervezték, azonban havi 5 dollárért elő is lehetett rá fizetni. Utóbbi esetben extra tartalmak, lehetőségek ütötték a játékosok markát. Ám hiába a World of Warcraft stílusú játékmenet, ha veszteséges a dolog, így a fejlesztők fájó szívvel bár, de kénytelenek beszüntetni a program virtuális életét.
A fájdalmas pillanatra 2010. január 1-én kerül sor, addig szabad a pálya, továbbra is lehet menni kalandozni. Sőt, az utolsó hónapokra a megszerezhető tapasztalati pontok, valamint a szörnyekből kipottyanó tárgyak száma alaposan megnövekszik, amelynek köszönhetően a vég előtt könnyebbé válik a maximális szint elérése. Az alkotás jelenlegi előfizetői kárpótlásul megkapják a City of Heroes Architect Editiont, a Guild Wars Propheciest, valamint egy 30 napnyi játékra feljogosító kódot, amelyet bármelyik NCsoft termékben aktiválhatnak.
A kialakult helyzetről Stephen Nichols producer és vezető programozó nyilatkozott: "A játék egész egyszerűen nem hoz semmi profitot. És az üzlet első szabálya, hogy jövedelmező legyen. Van néhány ötletünk, amelyek talán működnének, de túl sokba kerülne beépíteni őket, ráadásul eléggé rizikósak is. Ez a két dolog, valamint néhány kulcsfejlesztő közelmúltbeli távozása járult hozzá ahhoz, hogy így döntöttünk."