2 tavalyi bejelentését követően tulajdonképpen semmi információt nem kaptunk a játékról, de még csak készültéről sem hallhattunk túl sokat. Ezen az állapoton szeretne változtatni most a GSC Game World csapata, akik néhány apró konkrétummal örvendeztettek meg minket a mai napon. Így megtudtuk például, hogy a játék egy teljesen új történet mellett egy teljesen új grafikus motort is kapni fog, amely támogatni fogja már a DirectX 11-et.
Az új történethez a fejlesztők eddig nem látott karaktereket is párosítani fognak, és különös figyelmet szentelnek majd az alkotás túlélős részeire, amelyekért a rajongók korábban megszerették a projektet. A rövidke, de annál tartalmasabb írásból megtudtuk még, hogy bár a fejlesztés immáron több platformon folyik egyszerre, nem kell aggódniuk a PC-s játékosoknak, az ő változataikra fordítják a legtöbb időt a programozók, és teljesen külön készül konzolos társaitól, ennek ékes bizonyítéka az előbb megnevezett DirectX 11 támogatás, ami értelemszerűen a konzolos verziókban nem kap helyet.
Az új karakterek mellett a GSC Game World csapata vadonatúj mutánsokat is tervez a S.T.A.L.K.E.R. 2-höz, amit tetéznek majd a teljesen új környezetek, így a CNPP triangulum, Chernobyl és Chernobyl 2 városai, és számtalan X-Lab valamint titkos földalatti komplexum. Arra a fejlesztők sajnos továbbra sem tettek ígéretet, hogy Sidorovich visszatér-e a folytatásban, de mivel a hallgatás akár beleegyezés is lehet, ne adjuk fel a reményt. A játék egyelőre még nem rendelkezik pontos megjelenési dátummal, de PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra készül.