A költői eszmefuttatás lényege, hogy a Crystal Dynamics egyik munkatársa, Darrell Gallagher úgy nyilatkozott a Gamasutra munkatársainak, hogy a legújabb Lara Croft kaland, avagy a nyáron megjelenő Guardian of Light a csapat jövőbeni digitális stratégiájának egyik fontos állomása lesz, lévén a program kizárólag ilyen formában lesz elérhető.
Gallagher szerint a stratégia lehetővé teszi, hogy kisebb, közérthetőbb projektek kivitelezésébe fogjanak, és így nem kell a nagyobb nevek 2-3 éves megjelenései között a szoba közepén malmozniuk a játékosoknak, hanem az ilyen kisebb alkotások, mint az új Lara Croft kaland, lehetővé teszik, hogy az adott franchise neve, vagy világa eközben is fennmaradjon. Darrel szavaiból tehát az derült ki, hogy a jövőben számtalan ilyen kisebb játékot készítenek majd nekünk, ám ez szerencsére nem jelenti azt, hogy a Tomb Raider-sorozat is ilyen irányba mozdul, az megmarad 2-3 évente megjelenő "nagy alkotásként", csak közben kapunk mellé sok picit is a csapattól. Pénzhajhászás? Könnyen lehet...