Az nForce2 MCP-T chipset meglehetősen jó minőségű integrált hangkeltő megoldással rendelkezik, amely digitális kimenetének minősítése a SoundStorm, valamint a 6 csatornás hang alkalmassá teszi játékra, zenehallgatásra, vagy akár mozizásra is.
Ezzel szemben az nForce3 chipset a komplexitása végett nem képes integrált hangkeltőt magában hordozni. Kézenfekvő tehát a megoldás, hogy a SoundStorm technológiát felhasználva különálló hangkártyát dobjon piacra.
3 évvel ezelőtt -csakúgy mint anno a 3DFX-et- az nVidia felvásárolta az Aureal szabadalmait, valamint felbérelte annak fejlesztő gárdáját is. Az Aureal nem kis szereplője volt akkoriban a 90-es évek audio technológiáinak. Immár az nVidia tehát minden eszközzel rendelkezik, és a megfelelő fejlesztési időkön is túl van ahhoz, hogy saját megoldásaival, ezt a számára teljesen új piacot is meghódítsa. Így egyes források szerint az nVidia az nForce3 chipsetes alaplapok elterjedésének idejére datálja az új SoundStorm technológiás hangkártyáinak megjelenését is.