A vállalat technológiai és biztonsági vezetője, Craig Spiezle szerint Microsoft a lépéssel saját "Sender ID" küldő-azonosító technológiájának elterjedését is szeretné elősegíteni. A Sender ID-t arra fejlesztették ki, hogy biztosítsa a küldő adatainak valódiságát, például azt, hogy a megadott küldő szerver valóban létezik-e.
A Microsoft szerint rendszereikben az e-mailek 90 százaléka spam, így igen fontos a nemkívánatos küldemények visszaszorítása. A Sender ID kritikusai szerint a Microsoft technológiáját is tartalmazó megoldás korántsem tekinthető elterjedt, szabványszerű megoldásnak, és számos hibája is van. Mindemellett több hasonló megoldás is létezik, mint például a Yahoo DomainKeys rendszere, mely hasonló célból került kifejlesztésre. Míg a megoldás kritikusai túl gyorsnak tartják a Sender ID bevezetését, a spam elleni harc fontosságát nem vitatják.
Kapcsolódó linkek:
Microsoft Corporation