Szerinte ez korántsem elég ahhoz, hogy a vállalatok felvehessék a harcot a továbbadott játékokkal.
Manapság a kiegészítő tartalmak jelentik az egyetlen mentsvárat a használt játékok továbbítása ellen, és ehhez remek felületet biztosítanak az Online Pass-ek, de nem Feargus Urquhart szerint. Az Obsidian cég vezérigazgatója úgy véli, a hatásos ellenszer nem az Online Pass-ekben leledzik, azok csupán "trükkök".
"Szerintem mélyebbre kell ásni és elfelejteni azokat a trükköket, és azon gondolkozni: 'Hogyan tudnám rávenni őket, hogy a polcon akarják tartani a játékot?'" - magyarázta.
"Úgy gondolom, minden műfajnak megvan a maga módja erre. A Battlefield és a Call of Duty multiplayer map-ekkel, szintlépésekkel és unlockokkal teszi ezt. Vannak egyéb dolgok is, de a fő az, hogy az ember úgy érezze: 'Tovább akarom játszani'.
"Az RPG-kkel is hasonló a helyzet" - folytatja. - "Olyan dolgokkal hozakodunk elő, amitől a játékos folytatni akarja a játékot."
"A jó és rossz út lehetőségével, mint a Knights of the Old Republic II-ben is, játszhatok jó vagy rossz Jediként. Talán a jó Jedivel játszom ki, de tudom, hogy rossz Jediként is végigtolhatom. Tehát arra gondolok: 'Egy nap azt is megcsinálom'. Magyarán visszateszem a polcra és nem viszem vissza a GameStop-hoz."