Évek óta ugyanis első ízben fordult elő, hogy 2019-ben csökkent a digitális játékeladások mértéke a PC-s szegmensben - miközben egyébként a forgalom növekedett -, ami az NPD Group első embere szerint az Epic Games Store megjelenésének a következménye, noha ez egy sokkal összetettebb folyamat lehet, mint amilyennek elsőre tűnik.
Egy új szereplő ugyanis általában jót tesz a piaci versenynek, csakhogy az Epic Games Store rengeteg videojátékot exkluzívvá tett, és mivel nagyon sokan bojkottálták őket ezért - arra várva, hogy más platformon is hozzáférhető legyen egy projekt - ez végül olyan méreteket öltött, hogy az már az eladások tekintetében is megmutatkozott.
The great PC distribution platform wars of 2019 did not do consumer spending on PC content any favors btw. Priorities of enhancing consumer experience & choice and minimizing confusion were all deemphasized in 2019, contributing to lower overall consumer spend on PC content.
— Mat Piscatella (@MatPiscatella) January 23, 2020