A lemaradás hátterében többek között a Pepsivel közös akció relatív sikertelensége is áll, melytől önmagában 100 millió fizetős letöltést vártak. Az USA-ban forgalmazott, kódolást tartalmazó kupakkal ellátott üvegek azonban egyes államokba csak igen lassan értek el, ráadásul a vásárlók kidolgoztak egy csak "hardverhackelés"-nek nevezett módszert, mely szerint egy bizonyos speciális szögben leolvasható a kupakok jelölése az üveg kinyitása nélkül is.
Steve Jobs Apple-vezérigazgató októberben jelölte meg a 100 milliós határ elérését áprilisra, majd decemberben megerősítette ezt az előrejelzést, melynek teljesítése a március eleji adatok fényében valószínűtlen. Az iTunes ettől függetlenül teljes siker, nem csak azért, mert ez az első valóban tömeges méretekben működő fizetős letöltőszolgáltatás, hanem a heti 2,5 milliós letöltési eredmény miatt is, melynek kapcsán Jobs kijelentette, "egyre nehezebb elképzelni, hogy más szolgáltatások valaha is beérik az iTunes-t".
Kapcsolódó linkek:
iTunes site