A múlt heti NPD adatokból informálódva már jól ismerjük a tavalyi esztendő legjobban teljesítő kiválóságait, de mi van azokkal a reménységekkel, amelyek a milliós határok alatt húzódnak meg? Róluk is számot adunk természetesen, ehhez ismét az amerikai NTSC régió eladásait vettük górcső alá.
A Sony casual irányultságú, kreatív, mi több, forradalmi platformere átlépte a fél milliós eladott példányszámot, de az első milliót meg sem közelítette.
A Media Molecule díjnyertes alkotása 611 ezer példányszámban fogyott az Egyesült Államokban, az évzáró értékelés végső mérlegében pedig nagy szerepet játszott a decemberi hónap, hiszen karácsonytájékán 255 ezer példány talált gazdára, tehát a teljes eladott mennyiség csaknem fele. A fennmaradó másik fél pedig az októberi és a novemberi hónapokban került a kosarakba.
Az Insomniac-ék második Resistance installációja hasonló eredményeket tudott felmutatni Észak-Amerikában, valamivel kevesebb kelt el a kiváló, PlayStation 3 exkluzív FPS-ből, mint a
LittleBigPlanet-ből, egészen pontosan 598 ezer kópián adtak túl a kiskereskedelmi egységek tavaly. A Resistance 2 jobban fogyott a megjelenés havában, mint karácsony környékén, a novemberi intervallumban 385 ezer példány ment el belőle, míg decemberben jóval kevesebb, csupán 213 ezer darab lelt gazdára.
A Metal Gear Solid 4 bár millión felül teljesített, nem tudott beférkőzni az elit tízesbe, így ezt a játékot külön vizsgáljuk. A Konami lopakodós sztárja még júniusban került kiadásra, és a debüt havában bámulatos fogyást produkált, a maga 775 ezer darabjával, majd szépen lecsengett a láz és az év végére ugyan átlépte a milliós határt, épp, hogy csak sikerül összehozni ezt a mérföldkövet. A negyedik Solid Snake bevetés 1 millió és 76 ezer értékesített mennyiséggel zárta a tavalyi esztendőt.
A két third party sztárjelölt, a Prince Of Persia és a Tomb Raider: Underworld sem szerepelt kimagaslóan. A cel-shaded herceg és Elika közös túrája fél milliós határt sem mászott meg, közel volt a fél mérföldkőhöz, a 483 ezer elkelt darabjával. A UbiSoft játéka december másodikától volt megvásárolható, nem bizonyultak sokan vevőnek az ízes szellemi étekre.
A Tomb Raider: Underworld még ennél is nagyobbat hasalt, multiplatform lévén kissé kínos a kiadó számára, hogy még a 300 ezres határt sem súrolta a sokadik kincsvadászos, csajos kaland. Számszerűsítve ez annyit jelent, hogy 246 ezer kópia került értékesítésre, három platformon (PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo Wii), novemberi megjelenéssel. A végső érték a decemberi hónap zárultával került rögzítésre. Kevés, kevés, kevés. Lara Croft nem érett meg a nagy visszatérésre.