A fejlesztőcsapat elmondása szerint minden okunk megvan arra, hogy különlegesnek érezzük majd az Alan Wake-t, hiszen a történet olyan szinten veszi ki a részét a játékélményből, amihez foghatót eddig még nem láthattunk. Laura Disney elárulta, hogy a történetvezetés fontos szerepet játszik abban, hogy a játékosok ne nyugodjanak, amíg a játék végére nem érnek.
" A játékosok saját szemükkel tapasztalhatják majd meg, hogy miért tartott ennyi ideig a Remedy-nél a játék fejlesztése." - nyilatkozta Disney. "A történet kulcsfontosságú eleme a játéknak, hiszen annyira összetett és egyedi, hogy aki leül játszani az Alan Wake-el, az nem nyugszik majd, amíg a végére nem ér a dolgoknak. Egy olyan atmoszféra hatása alá kerülnek majd a játékosok, amire még nem volt példa a horror-játékok történetében. Ráadásul az Alan Wake összemossa a játékok és a filmek világát, ezáltal pedig egyedi élménynek számít a hasonló stílusú produktumok között." Az Alan Wake idén tavasszal biztos, hogy megérkezik; pontos dátumot azonban még nem lehet tudni.