Az adó mértéke a vételár mindössze 1 százalékát tenné ki. Nem egy egetrengető szám, az új adónem bevezetésének megindoklása azonban egészen elképesztő. A hivatalos állásfoglalás szerint a videójátékokra és játékkonzolokra kivetett adóval csökkentenék azon gyerekek számát, akik napjaikat a gépek előtt töltik.
Az akciónak nevet is adtak, amely úgy hangzik: The Leave No Child Inside Act, ami magyarul valami olyasmit takar kicsit mesterkélt fordításban, hogy Ne hagyjuk a gyerekeket odabenn mozgalom.
Magunk közt legyen szólva az eset inkább vicces, minthogy elismerést érdemlő dolog, nehezen érthető, miért kellett egy szimpla adónem bevezetésének ekkora feneket keríteni. Bár az igazság az, hogy az ottani lakosság köztudottan megetethető az efféle hangzatos dolgokkal, de senkinek ne legyenek illúziói: Ettől a lépéstől nem fog kevesebb gyerek videójátékkal játszani és e helyett parkokban futkosni. Az eset körül-belül ahhoz hasonlít ahogyan például a dohánytermékeket, vagy a szeszes italokat adóztatják az államok, igazolásképp pedig azt hirdetik, hogy a lakosság egészségét tartják szem előtt a magas adókkal, az elsődleges szempont viszont egyértelműen az állami bevételek növelése.