Nagy hatással volt a Ubisoft következő generációs autóversenyzős játékára a Smuggler's Run, és meglepő módon az apaság élménye.
A
The Crew kreatív igazgatója Julian Gerighty számolt be erről a francia kiadó hivatalos blogján.
A
The Crew-t csupa olyan ember készíti, akik szenvedélyesen rajonganak az autókért. Szenvedélyesek vagyunk a vezetés élményéért is, nem csak a versenyzésért.
Gerighty szerint a fejlesztésre nagy hatással bíró Smuggler's Run nem csupán versenyzésből, hanem vezetésből is áll. Arról, hogy az apaság hogyan befolyásolta a játék koncepcióját, a kreatív igazgató a következő példát hozta:
Van egy gyerekem, aki rávesz hogy reggel 6-kor játsszak vele, és reggel 6-kor nincs kedvem nyakatekert dolgokhoz. Ilyenkor valami könnyed, nyugodt dologra vágyom. Éppen ezért kap ugyanakkora hangsúlyt a gyors ütemű versenyek mellett a felfedezés, és a vezetés is.