A Better Business Bureau futólagos vizsgálata alapján a "gyakorlatilag" jogos a fogyasztók reklamációja, hiszen a valóság homlokegyenest ellentmond azoknak a szövegeknek, amikkel annak idején a Mass Effect 3-at népszerűsítették, és bár a dolog roppant magától értetődőnek tűnik, az ügyben eljárást indító szervezet mégis váratlan konzekvenciával ütötte rá pecsétjét a mappára.
Dacára az egyértelműen félrevezető szövegnek az Advertising Standards Authority (Hirdetési Szabályok Hatósága) mégsem talált kivetnivalót az EA reklámjaiban; az ASA megállapította, hogy a vállalat "nem szegte meg a reklámtörvényeket", elvégre a befejezések "tematikailag roppant különbözőek".
"Mindazonáltal figyelembe vettük, hogy a befejezés három lehetősége tematikailag roppant különböző, és hogy ezen lehetőségek elérhetőségét, valamint hatását közvetlenül a játékosok által összegyűjtött pontok határozzák meg, amelyek a játék(ok)ban korábban nyújtott teljesítmény alapján lettek kiszámítva."
"Továbbá megállapítottuk, hogy számos kisebb jelentőségű variáció fordult elő a Mass Effect 3 utolsó szakaszában, és hogy ezekre közvetlen hatást gyakoroltak a játékosok korábbi döntései."
"Bár tudjuk, hogy a reklámozó nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a játékosok döntései határozzák meg a játék végkimenetelét, figyelembe vettük azt a körülményt, hogy a legtöbb fogyasztó rájönne, a játékban csupán véges számú lehetséges befejezés lehetséges, és minthogy figyelembe vettük, hogy a reklámozó rávilágított, a játékosok korábbi döntései és teljesítménye befolyással van a befejezésre, arra a következtetésre jutottunk, hogy a reklám nem volt félrevezető."
Ti egyetértetek a döntéssel?