Koppintásról tehát szó sem lehet. A különös véletlenről többek közt Alex Evans, az elismert Media Molecule fejlesztővállalat társalapítója mesélt egy interjú keretén belül.
A Little Big Planet-ért felelő Media Molecule játékfejlesztő vállalat már 2005-ben kirakatba pakolta saját, Portal-jellegű termékét, a Valve (valószínűleg) nagy szerencséjére azonban a project nem vert nagy visszhangot, s csakhamar kudarcba fulladt. Ekkoriban Alex Evans még a Bullfrognál dolgozott, a Media Molecule két társalapítójával, Mark Healey-vel és Kareem Ettouney-vel.
"Ez idő tájt a kutatás és fejlesztés területén dolgoztunk, próbáltuk kitalálni, mi legyen a következő lépés, számtalan koncepciós munkát végeztünk" - emlékezett vissza Evans. - Egy projecten dolgoztunk, amit abban az évben be is mutattunk a GDC-n. Azóta elveszett, de ha átfésülik a GDC trezorjait, megtalálhatják ezt a kis játékot, ami noha sosem látta meg a napvilágot, sok-sok remek ötlettel volt átitatva."
A játék The Room név alatt futott volna, s mint azt a Media Molecule kreatív igazgatója is állítja, temérdek vonásban osztoznak a Valve alkotásával.
"Ilyen kis agyagkockák voltak benne, amiket különböző dolgokból csinálsz, aztán átpakolod őket bizonyos portálokon és ilyen-olyan érdekességeket művelsz velük."
Csakhogy az ifjú (akkor még DigiPen-ként ismert) Portal-csapat is jelen volt az eseményen, és fogták is a fejüket.
"Úgy reagáltak, 'Uram Isten, mi is csináltunk portálokak!', később pedig folytattunk egymással egy izgalmas beszélgetést a Portálokról" - mesélte Evans.