A fejlesztő Crytek vezérigazgatója elárulta, alighanem a Crysis első része volt az utolsó olyan játék, amelyet ilyen elképesztő rendszerkövetelményekkel ruháztak fel.
A Crysis megjelenése óta eltelt négy évben jelentősen átformálódott a videojáték-ipar arculata; bizonyára a gazdasági világválság is közrejátszott/játszik abban, hogy a piac egyre inkább a free-to-play örömök felé orientálódik. És ilyen körülmények között szinte biztos halálra lenne ítélve egy olyan játék, mint a 2007-es Crysis.
"A PC-piac a free-to-play piac irányában fog növekedni. Igen ám, de a free-to-play nagy közösséget kíván, amihez pedig az elérhetőség vezet" - vázolta a helyzetet Yerli. - "Egyfajta ellentmondás az, amikor egy magas elvárásokat támasztó játékot hozunk létre ott, ahol a közösség igen kicsi, miközben ugyanez a közösség inkább egy kiskereskedelmi játékért fizet, egy free-to-play élmény helyett."
"Milliónyi felhasználót igyekszel megcélozni annak érdekében, hogy bizonyos százalékuk fizessen valamiért. A nagy kaliberű címek játékosai már eleve sok pénzt fektetnek a PC specifikációikba, szóval ők nem csinálnak majd problémát a játékok megvásárlásából, ugyanakkor a kiskereskedelmi piac leáll - vagyis a várható eladások száma igen alacsony."