Patrick Bach elmondása szerint hasonló eset ment végbe a Battlefield 3 fejlesztése során is. A DICE executive producere egy a PC Gamer-nek adott interjújában számolt be arról, miként járult hozzá a játék PC-s fejlesztés a konzolos verzió fejlődéséhez.
"A konzol legnagyobb hasznára az vált, hogy a PC volt a vezető platform" - ecsetelte Bach. - "Ez arra kényszerített minket, hogy egy új szintre tornázzuk a konzolok PC-hez viszonyítva igencsak korlátozott technológiáját, mert ahhoz raktuk a mércét, amilyet a PC-n szerettünk volna elérni, és mi azt mondtuk: 'Hogy a francba fogjuk mi ezt a konzolon is véghez vinni?'"
Ez lehetővé tette a DICE számára, hogy kimetszék azokat a dolgokat, amelyek nem voltak eszenciálisak a konzolos verzióhoz, árulta el Bach.
"Tudják, sokkalta egyszerűbb meghozni ezeket a döntéseket, ha rendelkezésedre áll egy robosztus PC, és a konzolos verzió is remekül fest a PC-nek köszönhetően.".