Öröm hát, hiszen egy olyan fenomenális játékélmény van kibontakozóban, amelynek párja nincs és egy darabig valószínűleg nem is fordul elő a "szuper"hősös videojátékok történelemkönyvében. Olykor azonban elszomorító tényekbe botlunk, melyek láttán csaknem összedől bennünk egy világ: álmaink kerékbe törője pedig nem más, mint maga a fejlesztőcsapat.
Mi, a cím nagy rajongói mindnyájan tisztában vagyunk vele, hogy a Batman: Arkham City elől nem szabadulunk egyhamar, és Bitumen (miként Édesapám is hívja) jó darabig nem térhet nyugovóra, ha egyszer felsejlik Arkham City háztetőin; a Rocksteady rendkívül impozáns számokkal dobálózik, amióta szóba került az akciójáték időtartama. Mindezt remekül összegzi Dax Ginn egyik mondata, melyet történetesen a GamesCom-on sütött el múlt héten:
"Itt egy 25 órás fő játékról beszélünk. Ezentúl van legalább 40 órányi mellékküldetés, míg a challenge mode ki tudja meddig foglal majd le titeket. És mindez 3D-ben!"
Remekül hangzik: 60 órás Arkham City. Csakhogy a helyzet nem ez. Valaki ugyanis kétségekkel fordult a Rocksteady-hez, akik tiszta vizet öntöttek a pohárba.
A fő cselekmény befejezése mintegy 25 órát vesz el az életünkből, és ez NEM foglalja magába a mellékküldetéseket. Arra, hogy 100%-osan kivégezzük az Arkham City-t, hozzávetőlegesen 40 órát kell rászánnunk (challenge map-ek nélkül).