Az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban 2000 PC-s játékos körében végzett független felmérés eredményeiből kiderül, a válaszadók háromnegyede vásárol indie PC-játékokat, míg ugyanennyien (75%) azt állítják, hogy az AAA-címek túl drágák. Érdekesség, hogy 36%-uk nehezen talál új játékokat és leginkább (38%) a YouTube-on fedeznek fel ismeretlen címeket.
A következő, legbefolyásosabb csatornák a szájhagyomány (34%) és a Steam promóciók (18%), valamint a Twitch (12%). A kritikák, vélemények továbbra is meghatározóak, a válaszadók mindössze 6%-a nem veszi őket figyelembe.
Nem meglepő módon a Steam az, amelyet a játékosok a legjobban ismernek, ezt követi az Epic Games Store, majd a legismertebb kihívó áruházak: GOG (15%-os ismertség), Humble Store (13%), valamint az olyan viszonteladók, mint a GamesPlanet (19%), a CDKeys és a G2A (mindkettő 13%).
Ahead of Ultra?s PC Gamer Study release in January 2024, we?re excited to unveil initial findings and trends about PC gamer habits!
? Ultra (@ultra_io) December 6, 2023
Key findings include:
???? 24% of digital game libraries remain unplayed - With tradable games, the Uniq Marketplace will bring adding value to? pic.twitter.com/GAV516keYz