Az Arkane Studios az évek során komoly hírnevet szerzett magának, azonban a Redfall fogadtatása nem volt túl fényes: gyenge lövöldözés, olcsó vágóképek, buta mesterséges intelligencia, ötlettelen irányítás - a játékosok hangot adtak a kritikáiknak, amelyek jóval túlmutatnak a technikai problémákon.
A Redfall megjelenése után a Starfieldre nehezedő nyomás nem feltétlenül valós, de eléggé előtérben van a téma ahhoz, hogy az Xbox vezérigazgatója, Phil Spencer úgy döntsön, a Kinda Funny Xcast egyik epizódjában foglalkozzon vele. Elmondta, jobban szereti, ha a fejlesztők kilépnek a komfortzónájukból, de az Arkane próbálkozása az online co-op élmény megteremtésére nem felelt meg a rajongók által elvárt színvonalnak.
Utólag Spencer úgy érzi, hogy a Microsoftnak már korábban be kellett volna avatkoznia a Redfall fejlesztésébe és állítása szerint ez nem ismétlődött meg a Bethesda Starfieldjével. A Redfalltól eltérően az űrkaland még a fejlesztés korai szakaszában volt, amikor a Microsoft felvásárolta a Bethesdát és szoros és rendszeres kommunikációt folytattak Todd Howarddal és csapatával a cím fejlesztésének előrehaladásáról.