Ez többeknek felkeltette a kíváncsiságát, ezért a Kotakunak adott interjújában a Konami elárulta, hogy a játékot a belső fejlesztőjük készíti, a Virtuos, egy szingapúri cég segítségével, amely portolásokra és remasterekre specializálódott. Ez azért meglepő, mert a Konami saját fejlesztései az utóbbi időben vegyesre sikerültek és a leghíresebb IP-ket külső stúdióknak adták ki.
A 2018-as Metal Gear Survive több ellentmondást is kiváltott, a Contra: Rogue Corps játékmenetét unalmasnak tartották a felhasználók és a mobilos Castlevania: Grimoire of Souls is jelentéktelennek bizonyult. Yong Yea iparági tartalomkészítő aggodalmát fejezte ki, hogy a Konaminál készül a cím, ugyanakkor a Virtus több AAA-s portért is felelt már: a Horizon Zero Dawn PC-re és a NieR: Automata Switch-re hozatalában, de az The Outer Worlds-szel már voltak teljesítménybeli problémák.
Konami finally confirms who's making MGS3 Remake. It's an internal development team combined with help from Virtuos (art support for AAA games like Horizon, makers of ports/remasters). The fact that Konami's making this internally makes me a bit nervous, we'll see how it goes. https://t.co/mjyGpKOibL
? YongYea (@YongYea) May 28, 2023