A szigetországban köztudottan utálják a nyugati gépet, ezért is volt meglepő, hogy bizonyos játékok megjelenésekor a helyzethez képest egekbe szökött az értékesítési bevétel. A tavalyi év azonban leszállóágra kényszerítette a konzolt, s idén csak tovább romolhat a gép japán szereplése. 2010-ben komoly problémákba ütközet az országban a Microsoft, s csak erős marketinggel illetve címekkel érhető el az, hogy szinten tudják tartani az amúgy siralmas teljesítményt.
2009 elátkozott év a Microsoft számára Japánban: több bolt is kijelentette, hogy nem vásárol vissza 2007 előtt gyártott gépeket, amivel nyilvánvalóan az Xbox 360 első szériáját támadták, aminek a leginkább szüksége lenne a viszonteladók támogatására is. Volt olyan árusító, aki konkrétan megtagadta a használt Xboxok visszavételét, pedig Japánban az adok-veszek-visszaveszek körforgásnak komoly hagyománya van. Karácsony környékén az áruházak összes konzoljára rá volt téve egy matrica, amelyen ez állt: "Az ideális ajándék karácsonyra!". Egyedül a Microsoft gépe maradt ki ebből. December utolsó napjaiban több bolt, köztük az igen neves Yodobashi Camera sem adott hosszabbított garanciát az Xbox-hoz, így az embereknek végleg elment a kedvük a nyugati konzoltól. Mit hozhat a jövő? Bill Gates cégének csupán a Natal adhat reményt, hiszen a legtöbb hagyományos játék már PS3-on is megjelenik, ezért egyedül az új mozgásérzékelő keltheti csak fel a japán vásárlók érdeklődését.