A videón sok hasonlóság fedezhető fel a két cím között, az új játék azonban sok elemében különbözik elődjétől. Az egyik leglátványosabb különbség a Mirror's Edge-ből már jól ismert parkour elemek bevezetése.
Fákat, oszlopokat célozhatunk meg, háztetőkről ugorhatunk le, ezen kívül szinte bármit megmászhatunk, ami az utunkba kerül. Ez a fajta játékstílus teljesen megváltoztatja, hogyan reagálunk az adott szituációkra, mostantól ugyanis nem lesz kötelező minden élőhalottat lemészárolni, szükség esetén könnyedén el is menekülhetünk előlük.
A Techland a projekt munkálatainak támogatásához új stúdiót hozott létre Kanadában Digital Scapes Studio néven, amit az azóta leépített, Prototype-ot is készítő Radical Entertainment-es fejlesztőkkel töltenek fel. A játék 2012 óta áll fejlesztés alatt, a megjelenés pedig 2014-ben várható PC-re, valamint jelenlegi és következő generációs PS és Xbox konzolokra.
#tv#