Ugyanakkor jelen tesztünk alanya, a Hatsune Miku: Project DIVA Mega Mix majdnem kifogott rajtam. Sajnos semmit sem tudtam róla, ezért lefuttattam az ilyenkor szokásos szkriptemet. Pár percnyi kutakodás után széles vigyorral röffentettem be a Switch-et, mondván, ez egy király kis ritmuscucc, azokat meg nagyon bírom.
Igazam is volt meg nem is: tényleg ritmusra kell nyomkodni benne a gombokat, ugyanakkor magában hordozza az összes olyan jegyet, amitől egy átlagos gémer legszívesebben a földhöz verné szegény konzolt és megkérdőjelezné ázsiai barátaink épelméjűségét (meg beteges vonzódásukat, de azt inkább hagyjuk).
Kezdjük egy kicsit messzebbről: Hatsune Mikuról szerintem elég kevesen hallottak. Nem véletlenül, ugyanis egy nem létező személyről van szó. Miku igazából egy vocaloid hangminta kollekció, amit a Crypton Future Media fejlesztett ki. A hatsu elsőt jelent, a ne hangot, míg a miku lenne a jövő, ezért, ha ezt összerakjuk, valami olyasmi jön ki, hogy "a jövő első hangja". Arra viszont nem tudok válaszolni, hogy ezt a gyűjteményt miért egy 13 éves forma, kék hajú kislány képében képzelik el, engedjük is el ezt a vonalat.
A vocaloid stílus pedig a rettenetesen elváltoztatott hangú, már-már számítógép jellegű éneklést jelenti. Igen, ez azt jelenti, hogy magában a játékban is hasonló darabokat kell abszolválnunk. A Project DIVA egyébként meglehetősen rég óta színesíti a videojátékos palettát.
Az első része még 2009-ben látott napvilágot PSP-re, tehát nem mai csirke. Anyagunk annyiban mindenképp egyedülálló, hogy ez Miku debütálásra a Switch platformon és igazából tény, hogy valami hasonlóra találták ki a hordozható masinériát.
Na, most, hogy már kicsit többet tudunk a háttérről, vizsgáljuk meg magát a játékot. Ahogy a bevezetőben említettem, ez egy vérbeli ritmusjáték, azaz követnünk kell a képernyőre szállingózó hangjegyeket és amikor eléri a dedikált gomb közepét, meg kell nyomnunk azt. Milliószor láttuk, pofonegyszerűen hangzik. Itt kettő gond van ezzel.
Az első, ami talán nem is annyira baj, hogy a Mega Mix nehéz. Nem elcseszettül, de már normál fokozaton is vért fogunk izzadni azért, hogy befejezzünk bármilyen dalt. Ez annak köszönhető, hogy nem balról jobbra vagy hasonló módon érkeznek a megnyomandó hangjegyek, hanem keresztül-kasul szállingóznak a Switch képernyőjén. Plusz az sem segít, hogy a legtöbb nóta meglehetősen tempós, szóval nem nagyon érünk rá tökörészni. Közvetlenül ide kapcsolódik a másik fő gond: anyagunk már az elejétől fogva eszeveszett mennyiségű, eltérő kombinációt használ.
Ugye amíg csak egyet-egyet kell lenyomnunk, nincs nagyobb gond. Viszont amikor már egy dal elején bedob olyanokat, hogy egyszerre tartsuk lenyomva mind a négy fő vezérlőt (X, Y, A, B) mondjuk 200 BPM mellett, na az már nem vicces.
Fura ilyet mondani ebben az esetben, ugyanakkor valószínűleg a külcsín is megosztó lesz. Tesztünk alanyának az az egyik újdonsága a korábbi iterációkkal szemben, hogy miközben próbáljuk megfelelő időben eltalálni a gombokat, egy anime klip fog futni a háttérben. Ezek lehetnek meglehetősen mozgalmasak, mondjuk több szereplővel, sok effekttel és tánccal - mondanom sem kell, hogy az odafigyelést igénylő játékmenet mellett esélyünk sincs ezekben gyönyörködni, vagy ha megpróbáljuk, akkor rövid úton véget ér a menet. Szerencsére erre a fejlesztők is gondoltak, így mindegyik videót külön is meg tudjuk nézni.
Emellett színes-szagos minden, de ez valakit vonzani, másokat pedig taszítani fog. Nézzétek meg a csatolt screenshotokat, köbö erre lehet számítani ezen a fronton. Visszakanyarodva egy kicsit a játékmenethez: az elbaltázott hangjegyek csökkentik, míg a sikeresen leütöttek pedig növelik életerőnket.
Értelemszerűen, ha elfogy, akkor kampec dolóresz, kezdhetjük előröl az aktuális számot. Amint eljutunk valaminek a végére, programunk díjazza tevékenységünket, mi pedig az itt kapott tokeneket elkölthetjük új ruhákra, kiegészítőkre, miegymásra.
Az editorban lehetőségünk lesz felcicomázni mindenkit saját szánk íze szerint, de változtathatunk a mozgóképeken is. Több, mint száz nóta közül választhatunk, viszont ezek (szinte) kivétel nélkül a vocaloid "műfajt" erősítik, szóval, ha agyrákot kapunk a szintis cincogástól meg prüntyögéstől, keressünk inkább egy másik játékot.
Persze ha éled ezt az egészet, akkor kiválóan fogsz szórakozni vele. Kapunk még egy extra, csak a Switch-hez gyártott módot. A normál irányítást felturbózhatjuk azzal, hogy a joyconok mozgatását is figyelembe veszi anyagunk - én ezt három perc után a pokolba kívántam, de lehet kísérletezni vele. Fontos, hogy a játék természetesen elindul Lite-on is, de ott értelemszerűen a karok döntögetése nem opció. Ahhoz képest, hogy semmi jóra nem számítottam az első próbák után, mégis kellemesen szórakoztam az anyaggal.
Nyilván egyhuzamban nem tudsz vele órákat eltölteni, viszont, ha kedveled a szériát, esetleg valami újra vágysz, akkor nyugodtan ruházz be rá. Még akár felüdülést is jelenthet a sok egykaptafára készülő nyitott világú izék mellett.
Hatsune Miku: Project DIVA Mega Mix / Tesztplatform: Nintendo Switch
jó lesz ez!- Stílus: Ritmusjáték
- Megjelenés: 2020. május 15.
- Ár: 9.990 Ft-tól
- Multiplayer: nincs
- Igazi ritkaság
- Bőséges tartalom
- A japán cuccok kedvelői imádni fogják
- Talán egy kissé nehéz
- A japán cuccok utálói messziről kerüljék