Amnesia: The Dark Descent teszt

2011. január 03.
81.2531
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
A Frictional Games neve kis híján fogalommá vált a horrorjátékok kedvelői között. A svéd csapat annak idején tulajdonképpen csak hobbiból kezdett neki a játékfejlesztésnek, ám első technikai demonstrációjuk olyan jól sikerült, hogy rögtön egy sorozattá, egy trilógiává nőtte ki magát a történet. Ez volt nevezetesen a Penumbra-széria, amellyel a fejlesztők azonnal felírták magukat a horrorjátékok terjedelmes táblájára, éppen oda, ahol olyan sok más brigád elvérzett már az idők folyamán. A Frictional Games azonban nemhogy elvérzett volna, megjelentette a három részesre duzzasztott, kiváló atmoszférával és történettel rendelkező Penumbrát, néhány héttel ezelőtt pedig egy vadonatúj franchise kezdő darabját tették le az asztalra, ezt takarja az Amnesia: The Dark Descent név, amely egyrészt hűen követi a sokat emlegetett előddel kitaposott utat, másrészt egy igazi nagyágyú vált belőle a horrorjátékok színterén, egy olyan darab, amit elsősorban azoknak lesz érdemes kijátszani, akik úgy gondolják, már mindent láttak, és képtelenek megijedni egy videojátéktól. Íme, itt az Amnesia srácok-lányok, lehet próbálkozni!

/>
Amnesia: The Dark Descent teszt - 2. kép

Merthogy az Amnesia egyszerűen brutális hangulattal, koncepcióval és megvalósítással rendelkezik. Életem meghatározó élménye volt horrorjáték fronton a Silent Hill-sorozat, leginkább az első négy epizód. Azt hittem, hogy annál jobbat és összetettebbet képtelenség alkotni, erre mi történt? Jöttek a svédek, és idetolták az orrom elé az Amnesia-t, én pedig kis híján elfelejtettem, hogy valaha annyira rajongtam a Silent Hill-ért. A fentiekkel remélem érzékeltettem, hogy nem a levegőbe beszélek, ugyanis valóban óriásit alkottak a Frictional Games emberei, annak ellenére is, hogy a Penumbra esetében bevált receptet használták fel. Az Amnesiában ugyanis - stílszerűen - van egy amnéziás főhősünk, ugyanúgy számtalan veszélyes ellenfél vár ránk, akiket nem testi erővel fogunk legyőzni, hanem furfanggal, megmaradt a rémisztő belső nézet, az apró fejtörők, és nem utolsó sorban az a semmivel sem összehasonlítható hangulat, ami immáron védjegyükké vált a fiatalembereknek. Hogy akkor mégis változott-e valami a Penumbárhoz képest? Nos, ha más nem is a háttértörténet és a koncepció mindenképpen, ez pedig higgyétek el, bőven elég.

Amnesia: The Dark Descent teszt - 3. kép

Az Amnesia: The Dark Descent betöltését követően ugyanis egy roppant vontatott, kusza és hosszúkás történetbe csöppenhetünk, ami az 1800-as évek végére kalauzol minket, és amelynek főszereplője egy Daniel nevű londoni srác lesz, akivel rögtön az első pillanatokban megkapjuk az irányítást a Brennenburg kastély egy romos, sötét és hideg folyosóján. Tudjuk kik vagyunk, de nem tudjuk mi történt, tulajdonképpen fogalmunk sincs arról miképpen kerültünk ide, ám egy feljegyzésből hamar kiderül, hogy ezt éppen saját magunknak köszönhetjük. Az első célunk tehát adott lesz, ki kell találnunk saját múltunkat. Perceken belül megtudjuk továbbá, hogy van egy komolyabb feladatunk is, méghozzá a kastély urának, Alexandernek a meggyilkolása. Mivel az első percekben gyakorlatilag fogalmunk sincs arról, miért történik ez velünk, jobb híján elindulunk a rémisztő hangokkal kecsegtető, romos, hűvös és sötét kastély folyosóin, hogy a végére járjunk a történetnek. Ám ekkor még nem is sejtjük, hogy életünk legkomolyabb rémálma vette kezdetét ezzel a döntéssel!

Amnesia: The Dark Descent teszt - 4. kép

Már a folyamatosan mormogó rémisztő hangok azt súgják fülünkbe, hogy nem árt vigyáznunk, a kastély falai között ugyanis számtalan veszély leselkedik ránk. Mivel ezeket a veszélyeket nem emberek által készített csapdák, hanem inkább a természetfeletti jelenti, már alapból elkönyvelhetjük, hogy itt bizony azon lesz a hangsúly, hogy minél jobban telerakjuk az alsónadrágunkat. Nem túlzás azt állítani, hogy roppant feszített az Amnesia játékmenete, folyamatosan stresszeli a játékost - természetesen éjjel, egyedül, fülessel játszva, horrort vagy így, vagy sehogy -, sokszor inkább nem is gyújtunk világosságot, csak takarjon minket a kegyes sötétség. Egy ártatlanul kicsapódó ajtó, egy hirtelen betörő ablaküveg, egy apró zaj is elképesztő hatást tud kiváltani egy ilyen állapotban az emberből, a kulcsszó mindössze annyi, hogy a lehető legjobban éljük bele magunkat a történetbe, és higgyük el, hogy azon a kietlen, furcsa hangoktól visszhangzó, sötét folyosón valóban mi járkálunk, egyedül, fegyvertelen, egy lámpás társaságában.

#tv#

A beleélést természetesen számtalan apróság segíteni fogja. Már az, hogy tulajdonképpen interakcióba léphetünk az utolsó üvegszilánkkal, azt eredményezi, hogy könnyen részesei legyünk a helyszínnek, és erre rátesz egy lapáttal, hogy a túlélés, valamint a józanság is folyamatosan célul kell lobogjon előttünk. Életerőnk mellett ugyanis fontos, hogy elménk és lelki állapotunk is tiszta maradjon. Ehhez elengedhetetlen lesz, hogy lámpásunk mellett minden éghetőt meggyújtsunk magunk körül, fáklyákat, gyertyákat, és a többi. Természetesen nem árt finoman bánni a fényforrásokkal, ugyanis több, mint 100 évvel ezelőtt nem volt öngyújtó, egy kis tűzcsiholó szerkezetet fogunk darabonként összeszedni, ahány ilyen a rendelkezésünkre áll, annyi fényforrásba tudunk életet csiholni, ám vigyázzunk, mert gyakran ez jelentheti a végünket is. Mint fentebb említettem, fegyverünk egy darab sincs, különböző természetfeletti lényekből azonban annál többet rejteget a rejtélyes Brennenburg kastély, ha pedig azok észrevesznek, akkor vagy futunk, mint a nyúl, vagy behúzódunk egy sötét sarokba, egy ajtó mögé, esetleg egy szekrénybe és lapítunk. A legfeszítettebb jelenetek egyikei között vannak ezek a pillanatok, azt hiszem, ha ilyenkor mérték volna meg a vérnyomásomat, lehet szimplán kiröhögött volna a műszer.

Amnesia: The Dark Descent teszt - 5. kép

Nyilván a fényből lesz a legkevesebb, a kastély falai között bóklászva persze segítségünkre lesz egy kis lámpás, ami csak akkor ég, ha találtunk hozzá olajat, tehát azzal sem lehet állandóan hadonászni, így jobb, ha megfontoljuk majd, hogy hol lesz szükség egy kis fényre. Már alapból az a tudat, hogy ezzel így és ilyen formában takarékoskodni kell, bizony összeszorítja az ember gyomrát, gondoljatok hát bele milyen is az, ha egy beazonosíthatatlan szellemalak tűnik fel egy sötét folyosó végén, ti pedig legszívesebben azonnal felkapcsolnátok a villanyt, de sem áram, sem villany nincs, és ha lenne se szabadna meglépni azt. Nem tudom tehát eléggé hangsúlyozni és dicsérni, hogy a fejlesztők valami eszméletlen nagyot alkottak az Amnesia koncepciójával, őszintén mondom, hogy a Silent Hill óta nem éreztem ennyire nyomasztónak és félelmetesnek egy játékot, lelkileg és testileg is megviseli az embert a kijátszása, persze nem egy napos délután, sem közben zenét hallgatva, hanem sötétben, minden porcikánkkal a játékra koncentrálva.

Amnesia: The Dark Descent teszt - 6. kép

Felesleges is egyébiránt zenével elrontani az Amnesia: The Dark Descent audió-élményét, az illetékeseknek ugyanis sikerült olyan ijesztő hangeffektekkel, helyenként dallamokkal alátámasztani a romos kastély és a természetfeletti jelenlétének duóját, hogy az - szó szerint - félelmetes. Maximálisan elégedett vagyok a hangeffektekkel, minden egyes hanghatással, márpedig ha valamire, én erre nagyon allergiás tudok lenni. Nem vagyok azonban teljesen kibékülve a kinézettel. A játék a Penumbrából ismert grafikus motort használja, ami már-már akkor is kicsit öregecske volt, és most sem más a helyzet. Bár sokat javít az összképen, hogy alapvetően a teljes alkotás nagyon sötét tónusú, ha kicsit jobban átvizsgáljuk a tárgyakat, akkor rájövünk, hogy a látvány azért korántsem olyan szép, mint amilyennek láttatni kívánja magát a program, de amíg jobban el vagyunk foglalva azzal, hogy félünk, hogy sötét van, hogy mikor ugrik már elő egy-egy újabb szörnyeteg a sötétből, addig feltehetően senkit sem fog érdekelni az, hogy egyes textúrák kicsit mosottabbak a kelleténél, mert az Amnesia nem a szépségről szól, hanem a hangulatról, ami csillagos ötös.

Amnesia: The Dark Descent teszt - 7. kép

Akárcsak a teljes játék maga. Nagyon nehéz volna, és őszintén mondom, hogy nem is akarok hibát keresni benne, ugyanis életem egyik meghatározó élménye volt az Amnesia: The Dark Descent. A játékmenet folyamatosan tolja előre a játékost, ha nem az, hogy éppen nagyon félünk, akkor a történet, vagy egy újabb fejtörő, amelyekből a végére már kijut néhány nehezebb, de azért még megoldható darab is. Akármit is csináltak most a svéd srácok, annyi szent, hogy megtalálták az igazi receptet, ugyanis összehoztak egy olyan horrorjátékot, amire garantáltan évek múlva is emlékezni fogunk majd. Ha fele ilyen lenne manapság a Silent Hill, már feltétel nélkül képesek lennénk örülni, de az a szerencse, hogy az ilyen fiatal csapatok, mint a Frictional Games, még mindig tudják mitől döglik a légy. Nem tehetek mást, csak és kizárólag ajánlani tudom ezt a játékot, aki pedig azt mondja, nem rezzent össze egyszer sem a több órás, folyamatosan izgalmas történet alatt, az csak az eszét játssza. A pontszámok teljesen megérdemeltek, egy fikarcnyi túlzás sincs benne, az a kis apró mínusz is csak a küllem miatt vonódott le. Jó volt amnéziásnak lenni, alig várom, hogy újra elmenjen az eszem...

Amnesia: The Dark Descent / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: Túlélő horror
  • Megjelenés: 2010. szeptember 08.
  • Ár: 5.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • elképesztő hangulat
  • folyamatosan zajló cselekmény
  • feszített, stresszelő játékmenet
  • valóban félelmetes
  • kissé kopottas grafika
  • Hang
    10
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    10
  • Hangulat
    10
9.5
Amnesia: The Dark Descent név, amely egyrészt hűen követi a sokat emlegetett előddel kitaposott utat, másrészt egy igazi nagyágyú vált belőle a horrorjátékok színterén, egy olyan darab, amit elsősorban azoknak lesz érdemes kijátszani, akik úgy gondolják, már mindent láttak, és képtelenek megijedni egy videojátéktól. Íme, itt az Amnesia srácok-lányok, lehet próbálkozni! '>
Amnesia: The Dark Descent név, amely egyrészt hűen követi a sokat emlegetett előddel kitaposott utat, másrészt egy igazi nagyágyú vált belőle a horrorjátékok színterén, egy olyan darab, amit elsősorban azoknak lesz érdemes kijátszani, akik úgy gondolják, már mindent láttak, és képtelenek megijedni egy videojátéktól. Íme, itt az Amnesia srácok-lányok, lehet próbálkozni! '>
32 hozzászólás

Gabor170

11 éve, 6 hónapja és 11 napja

Tényleg nagyon ijesztő mosolygó smiley

válasz erre

Marduk

11 éve, 11 hónapja és 10 napja

Aki azt mondja, hogy ez a játék nem félelmetes, az hazudik röhögő smiley

válasz erre

marco

11 éve, 11 hónapja és 10 napja

rDAVE írta:
Játszottam már a RE5-el PC-n, PS3-on és Xbox 360-on is egy keveset, de még így se szívesen ülök le elé. röhögő smiley RE6 demója mondjuk tetszett, lehet egyszer beszerzem olcsón. mosolygó smiley
Amnesia-t szerintem letöltöm és kipróbálom. (Nézd el nekem, úgyse játszom végig, de ha mégis akkor megveszem. röhögő smiley)
Háháááááá!röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley

válasz erre

rDAVE

11 éve, 11 hónapja és 10 napja

marco írta:
Lehet... De fél órája császkáltam már és csak ilyen szellők fujdogáltak... Lehet újra ránézek majd...

Resi 5 minden csak nem ijesztő!röhögő smiley Nyugodtan állj neki!
Játszottam már a RE5-el PC-n, PS3-on és Xbox 360-on is egy keveset, de még így se szívesen ülök le elé. röhögő smiley RE6 demója mondjuk tetszett, lehet egyszer beszerzem olcsón. mosolygó smiley
Amnesia-t szerintem letöltöm és kipróbálom. (Nézd el nekem, úgyse játszom végig, de ha mégis akkor megveszem. röhögő smiley)

válasz erre

marco

11 éve, 11 hónapja és 10 napja

rDAVE írta:
Nem lehet, hogy túl hamar hagytad abba? Egyébként én még a Resi 5-el se igazán merek játszani. röhögő smiley
Lehet... De fél órája császkáltam már és csak ilyen szellők fujdogáltak... Lehet újra ránézek majd...

Resi 5 minden csak nem ijesztő!röhögő smiley Nyugodtan állj neki!

válasz erre

rDAVE

11 éve, 11 hónapja és 10 napja

marco írta:
röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley

Nekem kifejezetten unalmas volt, abba is hagytam viszonylag hamar.
Nem lehet, hogy túl hamar hagytad abba? Egyébként én még a Resi 5-el se igazán merek játszani. röhögő smiley

válasz erre

marco

11 éve, 11 hónapja és 10 napja

rDAVE írta:
Ki kellene próbálnom már, de nem merem. röhögő smiley
röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley

Nekem kifejezetten unalmas volt, abba is hagytam viszonylag hamar.

válasz erre

rDAVE

11 éve, 11 hónapja és 10 napja

Ki kellene próbálnom már, de nem merem. röhögő smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 2 hónapja és 3 napja

davidka55 írta:
nagyon jónak tűnik ki próbálom szerintem jó lehet valószinüleg ösze fosom magam alatta de nem baj jó lesszkacsintó smileyröhögő smileymosolygó smiley
annyira nem ijeszto de izgalmas az biztos

válasz erre

Kekmedve

13 éve, 2 hónapja és 3 napja

davidka55 írta:
nagyon jónak tűnik ki próbálom szerintem jó lehet valószinüleg ösze fosom magam alatta de nem baj jó lesszkacsintó smileyröhögő smileymosolygó smiley
nagyon jó játékmosolygó smiley

válasz erre

davidka55

13 éve, 2 hónapja és 3 napja

nagyon jónak tűnik ki próbálom szerintem jó lehet valószinüleg ösze fosom magam alatta de nem baj jó lesszkacsintó smileyröhögő smileymosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 7 hónapja és 15 napja

Vendég írta:
mi a neve?????????????????javascriptwtf smileyetHTML1(javascriptwtf smileyetHTML1(
minek mi a neve?röhögő smiley

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Amnesia: The Dark Descent
5.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
fighterlaci profiljaDav2377 profilja