A mi régiónkban tehát erősen felemás visszafelé kompatibilitás jellemzi a harmadik PléjStációkat, de ez a jövőben változhat, amennyiben a Sony fel is kívánja használni a frissen bejegyeztetett technológiáját, amely a PlayStation 2 Emotion Engine-jét képes emulálni a PlayStation 3 CELL alapú architektúráján.
A technikai részletekbe ezúttal nem merülnénk bele, de a lényeg annyi, hogy a Sony Computer Entertainment az amerikai hivatalban bejegyeztetett egy új technológiai megoldást, amely lehetővé teszi számukra, hogy a PlayStation 2 lelkét, az Emotion Engine-t emulálni tudják a CELL-en, azaz, a PlayStation 3 erőforrását képező, rendkívül nagy számítási kapacitású processzoron.
A Sony a közelmúltban tett célzásokat azon erőfeszítések létezésére, amelyek lehetővé tennék a PlayStation 2-es játékok újra kiadását digitális formában, a PlayStation Store segítségével. Ebben pedig csupán a jelenlegi PlayStation 3 modellek visszafelé nem kompatibilitása akadályozza meg őket. A szoftveres emuláció bebukott, jöhet a következő próbálkozás.
Egyelőre nem világos, hogy mit kezd majd a Sony a bejegyzett eljárással, de sejtéseink szerint a digitális disztribúció kínálatának PlayStation 2-es játékokkal való kibővítéséért tesznek erőfeszítéseket. Ez persze csak egy teória, kombinálva a kész tényekkel. Vajon egy őszi időkeretre pletykált, slim PlayStation 3 hordozná magában az újonnan kifejlesztett emulációs megoldásokat? Nem kizárt. Akik nagy szakik hardveres dolgokban, átfuthatják az ábrákat is.