Az elhangzottakat azzal magyarázta, hogy az alkotás nem volt túl nyereséges, mert kevesebben vették meg a játékot, mint ahogyan azt gondolták. "Az Alpha Protocol szerintem egy fantasztikus program, de sajnos jóval kevesebb példányszám fogyott el belőle, mint ahogyan azt eredetileg elképzeltük" - mondta Mike Hayes.
A férfi az anyagiakról és az értékelésekről is beszélt az interjúja során: "A színvonalas RPG játékok elkészítésébe nagy összegeket kell belefektetni és ha nem térül meg anyagilag ez a folyamat, akkor nincs értelme a második rész megvalósításának. A Metacritic cég weboldalán a szoftvereket értékelik és ahhoz, hogy egy RPG műfajú készterméket sikeresnek tituláljanak, a 90-es pontszám közelében kell lennie. Véleményem szerint remek programot alkottunk, de úgy tűnik, mások szemszögéből mégsem volt olyan jó ahhoz, hogy a sikeres és népszerű kategóriába sorolják. Az Alpha Protocol, amelyen az Obsidian fejlesztőgárdája dolgozott csak közepes értékeléseket kapott a videojátékokkal foglalkozó magazinok és honlapok által, szerintem ez is közre játszott abban, hogy kevesebb példányszámot sikerült csak eladni a termékből. Tehát úgy döntöttünk, hogy nem lesz Alpha Protocol 2".