Zandagort teszt

2009. november 25.
82.5731
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Meglehetősen ritkán vetemedünk itt a Game Channel hasábjain olyan tesztek írására, amelyek középpontjában egy böngészőből futtatható, ingyenes online stratégia áll, de a kivétel erősíti a szabályt, most megtesszük, hiszen a Zandagort egy meglehetősen jó, teljesen magyar nyelvű alkotás, amely a többi ilyen játékhoz képest grafikai ábrázolás és hangok nélkül, csak szöveggel és komoly statisztikai adatokkal szolgál a játékosoknak. Ebből kiindulva még ne ássuk el teljesen a kezdeményezést, hiszen a Hearts of Iron és egyéb hardcore stratégiák óta tudjuk, hogy minimális dizájnnal is lehet hatalmas játékélményt produkálni - bár a Zandagort esetében még annyi sincs - ám minden más, ami kell egy élvezetes kis alkotáshoz, az van. Mielőtt komolyabban belemerülnénk a Zandagort elemzésébe, gyorsan leszögezném, hogy valószínűleg néhány dolog, egyes opciók is akár, kimaradhatnak az alábbiakban, hiszen rettentően szerteágazó és sokrétű a program.

/>
Zandagort teszt - 2. kép

Kezdjük ott talán ezt a bemutatót, hogy bár a játékban egyáltalán semmi jelentőséget nem kap a sztori, egy kis előtörténetet azért kitaláltak hozzá az illetékesek. Egészen pontosan a 35. századba fog elrepíteni minket ugyanis a Zandagort, méghozzá egy olyan galaxisba, ahol bolygóállamokban, békében él az emberiség. Az Andromédából azonban olyan idegenek érkeznek, akik Zandagort vezetésével felborítják a békés egyensúlyt, majd megindul a nagy csata, amelybe mi is becsatlakozhatunk, természetesen csak akkor, ha beregisztrálunk az amúgy ingyenes játékba. Ha mindez megtörtént, akkor először is a nagy galaxisban rá kell böknünk egy bolygóra. Talán nem is sejtjük, de ekkor már komoly döntést hoztunk meg, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy milyen planétán vetettük meg lábunkat, lévén többféle osztállyal rendelkező bolygók közül válogathatunk, amelyeken más és más ökoszféra található. Az ökoszféra alapján tudjuk csak meg, hogy milyen állat és növényvilággal rendelkezik bolygónk, milyen építőanyagokat találhatunk ott, de még a speciális erőművek is különböznek, szinte planétánként.

Zandagort teszt - 3. kép

Ha kiválasztottuk élőhelyünket, amelyet szeretnénk felvirágoztatni, valamint harcba küldeni az ellenféllel szemben, akkor neki is indulhatunk az alkotás legösszetettebb és egyben legtöbbet használt részének, amely tulajdonképpen a gazdasági menedzsment lesz. A lényeg itt az egyensúly, avagy bármit is teszünk, építünk, az mindig kelljen, felesleges építmények esetében ugyanis lassulhat a termelés, esetenként nem lesz túl hatékony, sőt, ha felborul a rend, még populációnk is teljesen kihalhat. Az egész tehát egy ördögi kör, amely kezdődik azzal, hogy folyamatosan növekednünk kell. Ennek fényében építünk néhány falut (később városokat), ezeknek a lakosoknak azonban ételt és munkát kell adnunk, ellenkező esetben borul az egyensúly. Így tehát építhetünk majd többféle húsüzemet, "vegagyárat", de még kenyérgyárat is, amelyek táplálni fogják lakosságunkat. Az újabb gyárak és falvak építéséhez azonban építőanyagokra lesz szükségünk, így kőbányára és fűrészmalomra, amit később követ majd a homokbánya, a titánmű, a szénégető, az üveggyár, vagy éppen a műanyaggyár.

Zandagort teszt - 4. kép

A kör azonban még itt nem zárult be, hiszen a gyárakhoz, és úgy általában mindenhez, energiára van szükségünk, amelyet először csak szélfarmokból, később - bolygótól függően - bioetanol erőművekből vagy vízi erőművekből nyerhetünk, majd ha minden a helyén, ismét jöhet a populáció növelése, aztán az étel, a nyersanyag termelés, és így tovább újra meg újra. A játék főmenüjében természetesen folyamatosan nyomon követhetjük az adatok alakulását, így például a morált, a populációt, a munkaerőt és annak helyzetét, tehát elveszve nem leszünk az alkotásban - pláne, hogy egy nagyon tartalmas súgó is beépítésre került -, sőt, szintlépésekkor még egy levélben tájékoztatni is fognak minket arról, hogy mit értünk el, hányas szinten vagyunk, és merre kellene tovább haladnunk. A programban ugyanis egy frappáns kis szintfejlődési rendszer kapott helyet, így Tech-szintenként újabb és újabb lehetőségek, építmények és egyebek állnak majd rendelkezésünkre. Fejlődéshez nem kell más tennünk, mint lakosságunkat egy bizonyos számértékig feltornáztatni, ami ugye falvak, majd később városok építésével érhető el.

Zandagort teszt - 5. kép

Az ördögi kör pedig így meg is indul majd, és tulajdonképpen az első néhány szintet ilyen nyugalomban fogjuk eltölteni. Igazán időigényes a játék ezen része - hát még később, magasabb szinteken -, hiszen minden épület időre épül, egy falu például 50 percig, és így tovább. Építményeinket tudjuk aktiválni és inaktiválni, ezzel is segítve azt, hogy megtaláljuk az egyensúlyt, amely magasabb szinteken egyre nehezebb és nehezebb lesz. Természetesen ami felépült, az le is rombolható, ugyanakkor nem árt tudni, hogy a Zandagort betöltése után nem csak építkezésekből áll az élet. Nyersanyagkészletünk ugyanis véges, így tehát ha kifogyunk a kőből, várnunk kell, amíg eleget termel a gyárunk, és így tovább. Azonban, ha van elegendő pénzünk, merthogy saját fizetőeszköz is található a játékban - saját árfolyammal ráadásul -, akkor a beépített tőzsdén vásárolhatunk magunknak megfelelő mennyiségű követ, vagy amire éppen szükségünk van. Itt persze el is adhatunk termékeket, de ne feledjük, hogy a tőzsdén - a mindig változó árak mellett - sokszor keményen megkérik az árát egyes termékeknek.

Zandagort teszt - 6. kép

De természetesen nem vagyunk kötelesek vásárolni, hiszen, ha úgy gondoljuk - lévén egy online stratégiáról beszélünk, nagyon sok felhasználóval - akkor kereshetünk magunknak barátokat, szövetségeseket, akikkel kereskedhetünk is, vagy csak úgy szívességből kölcsönzünk, esetleg ajándékba adunk azt, amire éppen másnak, a barátainknak szükségük van. Természetesen magányosan - ha időmilliomosok vagyunk - is kiválóan játszható a Zandagort, azonban sokkal nehezebb dolgunk lesz, mint néhány szövetségessel az oldalunkon. Ugyanakkor nem csak szövetségeseket, hanem ellenségeket is szerezhetünk a játékban, hiszen azon túl, hogy kémkedhetünk mások bolygóin, még hadat is üzenhetünk nekik, lévén a későbbiekben lehetőségünk lesz hadihajógyárat építeni, és egész űrflottákat felhúzni magunk köré, amelyekben cirkálók, csatacirkálók és csatahajók is lehetnek többek között. A csaták mindemellett olyan szinten túl vannak bonyolítva - a gyakorlatban nem -, hogy nehéz lenne elmesélni őket, így ezt a részt itt hagyjuk is nyugodni, hiszen bár biztosan senkinek nem fognak gondot okozni a háborúk, így leírva garantáltan kissé érthetetlen lenne az egész.

Zandagort teszt - 7. kép

Annyit nem árt tudni ezzel kapcsolatban sem, hogy, mint minden más a játékban, úgy ez a rész is nagyban a fantáziánkra lesz bízva, és néhány érdekességet azért mégis érdemes itt megjegyezni, így például, hogy lesznek saját flottáink - kocsmáink is, ha már itt tartunk -, amelyekbe gyárthatunk a fent említett űrhajók közül bármit és bármilyent. A részletesség természetesen itt sem veszett el, minden egyes repülő alkalmatosság ugyanis saját tulajdonságokkal rendelkezik. Saját flottánk így rendelkezik morállal, összesített erővel, tapasztalattal, de olyan tényezőkkel is, amelyek a legfontosabbak a csatában, így például sebességgel, látótávolsággal, rejtőzéssel és így tovább. Saját hajóinknak mi parancsolhatunk, így pontosan azt teszik, amit szeretnénk, küldhetjük őket járőrözni, támadni, de még portyázni is. A háborúzás tehát a gazdasághoz hasonlóan egy újabb összetett opciója a Zandagortnak, a kettő együttes irányítása pedig már valóban csak a kiváló stratégák kiváltsága lesz, hiszen rengeteg helyre kell egyszerre figyelni, természetesen ha megtaláltuk az egyensúlyt, akkor a későbbiekben már nem lesz túl nehéz dolgunk.

Zandagort teszt - 8. kép

Tehát, mint a fentiekből is leszűrhető volt, a Zandagort egy elég összetett online stratégiai játék lett, bár fontos megjegyezni, hogy tulajdonképpen csak a felszínét érintettük mindannak, amit az alkotás maga tartalmaz. Rengeteg apróság, tényleg gyufahegynyi beállítások is akadnak a programban, amely folyamatosan fejlesztés alatt áll, tehát az illetékesek még toldozzák-foltozzák, ami néhány helyen igazán rá is fér. Egyes részek például, néhány másikkal szemben, kissé kidolgozatlannak tűntek, valamint hiába van egy nagyon jól felépített súgó a játékban, az sokszor használhatatlan, és inkább lesz saját tapasztalására bízva a játékos, mintsem konkrétan vezetve. A folyamatos leveleken keresztüli tájékoztatás persze mindig ott van mellettünk, de néhány részlet garantáltan még a kemény mag számára is kissé érthetetlen lesz. Nem ártott volna ugyanakkor még odafigyelnie az illetékeseknek a csodálatos magyar nyelv használatára, hiszen bár kiemelendő, hogy helyesírási hibával nagyon-nagyon ritkán találkozunk, ami bennmaradt, az mégis hatalmas. Olyan szó például nincs a magyar nyelvben, hogy "hatékonytalan", helyette szerencsésebb a "nem hatékony" használata. Szintén nem léteznek olyan szavaink, mint az "összerő" vagy éppen a "vegagyár", ezekre min d-mind vannak helyettesítő,sokkal szebben csengő elnevezések. Egy ilyen nagyobb projekt esetében ezekre nem ártott volna komolyabb figyelmet szentelni...

Zandagort teszt - 9. kép

Ezek azonban nyilván csak szőrszálhasogatások, hiszen tisztán látszik, hogy a Zandagort mögött rengeteg munka fekszik, mivel egy olyan gazdasági menedzsment, egy olyan háborús rész, univerzum és világ van mögötte, amely felépítéséért már egy nagy kalapemelést megérdemelnek a mögöttes srácok. Ugyanakkor a játék - nem csak kipróbálásra - melegen ajánlható azoknak, akik szeretik a stratégiát igénylő, szövegre és számokra épülő menedzselős játékokat - mérnöki matektudás nem kell azért hozzá -, mellette pedig akinek csak néhány órája van naponta, hogy ránézzen virtuális bolygójára (később akár bolygóira), az is bátran vágjon bele a Zandagortba, hiszen napi egy-egy óra építés-szépítés és rendezgetés is bőven elegendő ahhoz, hogy lassabban ugyan, de komoly eredményeket érjünk el benne. Így a teszt végén pedig nem is maradt más hátra, mint egy link, amelyre rákattintva, rögtön eléritek az alkotás hivatalos honlapját. Előre a galaxis egyesítéséért!

Zandagort.hu/' target='_blank' rel='nofollow'>Zandagort
Zandagort egy meglehetősen jó, teljesen magyar nyelvű alkotás, amely a többi ilyen játékhoz képest grafikai ábrázolás és hangok nélkül, csak szöveggel és komoly statisztikai adatokkal szolgál a játékosoknak. Ebből kiindulva még ne ássuk el teljesen a kezdeményezést, hiszen a Hearts of Iron és egyéb hardcore stratégiák óta tudjuk, hogy minimális dizájnnal is lehet hatalmas játékélményt produkálni - bár a Zandagort esetében még annyi sincs - ám minden más, ami kell egy élvezetes kis alkotáshoz, az van. Mielőtt komolyabban belemerülnénk a Zandagort elemzésébe, gyorsan leszögezném, hogy valószínűleg néhány dolog, egyes opciók is akár, kimaradhatnak az alábbiakban, hiszen rettentően szerteágazó és sokrétű a program. '>
36 hozzászólás

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 12 napja

A mai napig nem értem a helyesírásra vonatkozó kritikát. :-) A felsorolt három példa egyike sem helyesírási, hanem legfeljebb stiláris hiba. Olyan szó, hogy hatékonytalan, természetesen van, bár tény, hogy csúnya (és közgazdász szakszó), javítva is lett. Az összerőre és vegagyárra pedig nagyon érdekelnének a "szebben csengő elnevezések". Főleg a vegagyárra (összerő már nincs a játékban), mert ha "létező" szót keresünk (egy sci-fi üzemre! vö. fézer), akkor az "élelmiszergyár" nem elég precíz, mert ott húst is feldolgoznak, a "növényi alapanyagokat hasznosító élelmiszeripari egység" meg egy picit hosszú lenne.

Tudom, nulla az esélye, hogy a szerző másfél évvel a cikk után olvassa ezt a kommentet, de csak nem bírtam megállni. :-)


Cucu

válasz erre

Vendég

15 éve, 1 hónapja és 26 napja

Csá mindenki!
Én sok klánban voltam már ag az első szerón Veky névvel. Most is Veky névvel vagyok beregelve a kettesen, és sok ismerőst látok, akikkel már 6 hónapja nem beszéltem röhögő smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 6 hónapja és 23 napja

Vendég írta:
"A következő szerverre viszont biztosan érkeznek a nagyobb komolyabb átalakítások."

Anubis: Ezt honnan veszed?mosolygó smiley
Hát, hogy honnan veszem? játszom a játékot. És ténylegesen meg vannak hallgatva a vélemények és javaslatok. Ha van egy jónak tűnő ötleted csak meg kell említened, és ha ténylegesen jó és bele is illik a játékba, akkor nagyon nagy rá az esélyed, hogy be is kerül. Persze könnyen előfordul, hogy maguk a játékos társak vetik el.
Most is van jó néhány olyan ötlet, aminek jó esélye van, hogy bekerül. Csak, hogy ne legyen olyan egyszerű. De ezekről lehet olvasni a külső fórumon. forum.zandagort.hu/

És ne felejtsd el beírni a játékot ANUBISZ ajánlotta.
ANUBISZ (TGF)

válasz erre

marco

15 éve, 6 hónapja és 25 napja

Yoyo írta:
de sötétben pl. az e-re és az r-re már nem meglepett smiley
Épp akartam mondaniröhögő smiley

válasz erre

Yoyo

15 éve, 6 hónapja és 25 napja

de sötétben pl. az e-re és az r-re már nem meglepett smiley

válasz erre

Yoyo

15 éve, 6 hónapja és 25 napja

engem a három pont meg a kötőjelek szoktak megszívatni mindíg, az idézőjelekre viszont máe odafigyelek kacsintó smiley

válasz erre

Maniac

15 éve, 6 hónapja és 25 napja

Vendég írta:
"ezekre min d-mind vannak helyettesítő,sokkal"
ezen jót röhögtem, helyesírásról beszél és a szóközt berakja szó közepébe, és vessző után kihagyja nyelvnyújtó smiley
az ijen nem lyó
35. században a cucu-szleng megengedhető mosolygó smiley

Nos én is játszok vele és eléggé megragadott

Bonyolult és inkább számolgatni kell, de végülis már fejből vágod a végére hogy 625 szén, 250 olaj és 500 műanyag, meg hasonló aránypárok, 40-15 meg minden

aztán már a komplikáltabb számítások is egyszerűek

tényleg nagyon összetett a hajózási rendszer is... de végülis egyedi, ez ami megragadott elsőre, ilyen megoldások máshol nincsenek
meg hogy magyar fejlesztésű, és folyamatosan fejlődik, a játékosok kérése gyakorlatilag azonnal meg lesz hallgatva és végül ha jó az ötlet, teljesül, pl nekem nemrégiben volt az ötletem az NPC támadókra ami pótolná az izgalmat és a csatákat
a kalózok formájában létre is jött, mesterséges intelligencia és nem sír ha támadod mosolygó smiley

a legérdekesebb az eltérő ökoszféra és a nem kissé bonyolult felépítése, nem olyan mint más játékban hogy véges és nem megújuló vagy végtelen erőforrás, itt van egy stabil pont amit el tudsz tartani, utána lebénul, szóval fontos az egyensúly, de nem olyan 10-2 az 8 dolog, hanem elég szép képletek vannak, a pontos számolás és pénzbefektetés szükséges hozzá, hogy egy bolygót hasznosabbá alakítsunk, és saját határainkat kitoljuk

a jó szövetség minden alapja természetesen, végülis érthető dolog, természetesen segítünk az újonnan regisztráló játékosoknak, mivel nem árt pár játékos még hogy igazán élvezhető, durva űrharccá fejlődjön, most még pátyolgatjuk őket, majd 2-3 szerveren folyik akkor bevállalunk 1-2 durva becsúszást is mosolygó smiley

a másik érdekes és nagyon lenyűgöző dolog a térkép és a bolygók külön kezelése, egy elhagyott bolygó is tud tovább haladni és termelni anyagot, szóval további stratégiai elemeket ad...

az adu végülis hogy van végjáték ahol tényleg kikerül az éves munka gyümölcse és szépen búcsúztatjuk a szervert

megéri-e elkezdeni?
igen, nagyon hamar lehet fejlődni, segítséget nyújtanak az emberek és tényleg barátságos a hangulat, sok időt nem igényel többi játékhoz képest, az anyagod elköltése pár napot csúszhat ha minden stabil, szóval bárki játszhatja, biztos kis aktivitással, gondolkodással és előrelátással élvezheti a játék nyújtotta lehetőségeket, olyan napi 2x belépéssel is lehet már ha nem is top de szép eredményeket elérni, üdv. laccy
Az egy időzőjel nélküli direkt irónia.kacsintó smiley Az idézőjelet lehagyta ez a kis mocsok karakterkódolás.mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 6 hónapja és 25 napja

"ezekre min d-mind vannak helyettesítő,sokkal"
ezen jót röhögtem, helyesírásról beszél és a szóközt berakja szó közepébe, és vessző után kihagyja nyelvnyújtó smiley
az ijen nem lyó
35. században a cucu-szleng megengedhető mosolygó smiley

Nos én is játszok vele és eléggé megragadott

Bonyolult és inkább számolgatni kell, de végülis már fejből vágod a végére hogy 625 szén, 250 olaj és 500 műanyag, meg hasonló aránypárok, 40-15 meg minden

aztán már a komplikáltabb számítások is egyszerűek

tényleg nagyon összetett a hajózási rendszer is... de végülis egyedi, ez ami megragadott elsőre, ilyen megoldások máshol nincsenek
meg hogy magyar fejlesztésű, és folyamatosan fejlődik, a játékosok kérése gyakorlatilag azonnal meg lesz hallgatva és végül ha jó az ötlet, teljesül, pl nekem nemrégiben volt az ötletem az NPC támadókra ami pótolná az izgalmat és a csatákat
a kalózok formájában létre is jött, mesterséges intelligencia és nem sír ha támadod mosolygó smiley

a legérdekesebb az eltérő ökoszféra és a nem kissé bonyolult felépítése, nem olyan mint más játékban hogy véges és nem megújuló vagy végtelen erőforrás, itt van egy stabil pont amit el tudsz tartani, utána lebénul, szóval fontos az egyensúly, de nem olyan 10-2 az 8 dolog, hanem elég szép képletek vannak, a pontos számolás és pénzbefektetés szükséges hozzá, hogy egy bolygót hasznosabbá alakítsunk, és saját határainkat kitoljuk

a jó szövetség minden alapja természetesen, végülis érthető dolog, természetesen segítünk az újonnan regisztráló játékosoknak, mivel nem árt pár játékos még hogy igazán élvezhető, durva űrharccá fejlődjön, most még pátyolgatjuk őket, majd 2-3 szerveren folyik akkor bevállalunk 1-2 durva becsúszást is mosolygó smiley

a másik érdekes és nagyon lenyűgöző dolog a térkép és a bolygók külön kezelése, egy elhagyott bolygó is tud tovább haladni és termelni anyagot, szóval további stratégiai elemeket ad...

az adu végülis hogy van végjáték ahol tényleg kikerül az éves munka gyümölcse és szépen búcsúztatjuk a szervert

megéri-e elkezdeni?
igen, nagyon hamar lehet fejlődni, segítséget nyújtanak az emberek és tényleg barátságos a hangulat, sok időt nem igényel többi játékhoz képest, az anyagod elköltése pár napot csúszhat ha minden stabil, szóval bárki játszhatja, biztos kis aktivitással, gondolkodással és előrelátással élvezheti a játék nyújtotta lehetőségeket, olyan napi 2x belépéssel is lehet már ha nem is top de szép eredményeket elérni, üdv. laccy

válasz erre

Marduk

15 éve, 6 hónapja és 25 napja

Vendég írta:
"A következő szerverre viszont biztosan érkeznek a nagyobb komolyabb átalakítások."

Anubis: Ezt honnan veszed?mosolygó smiley
Én már várom a 2. szerót mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 6 hónapja és 25 napja

"A következő szerverre viszont biztosan érkeznek a nagyobb komolyabb átalakítások."

Anubis: Ezt honnan veszed?mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 6 hónapja és 25 napja

Ja, nagyon remek játék sztem is. A szerver elejétől fogva játszom rajta. r121

válasz erre

Vendég

15 éve, 6 hónapja és 25 napja

Mát több mint 1 honapja, hogy regisztráltam. Már első ránézésre sem tűnt egyszerűnek. De köszönhetően a stratégiai játékokban eltöltött éveknek, és a tapasztaltabbak segítségének. 2-3 hét alatt kiigazodtam benne. És kezdetét vehette a sok izgalmak nélküli építkezés. Ami azért a már régebb óta játszó játékosoknak köszönhetően eléggé felpörgött. Így az 5. héten viszont már-már kezdet unalmassá válni, hiszen minek vannak a játékban hadihajók? 18 típus is? Mert én szeretek harcolni, ha már van sereg. Csakhogy az alaptörténet ennek ellene van, hiszen össze kell fogi, mert jön Zandagort és el akar verni mindenkit.
De hogy a cikk íróját idézem, a játék folyamatosan fejlődik. A szó tényleges értelmében akár hetente is van újítás. A játék e szakaszában már azonban csak kicsi finomítások mert egyre közelebb a vége. A következő szerverre viszont biztosan érkeznek a nagyobb komolyabb átalakítások.
Azonban mostanában egy kis felfordulásnak néz elébe a galaxis. Bár még csak tesztelés alatt, de megjelentek az NPC ellenfelek, hogy ne legyen olyan unalmas.
Lehetne írni ide oldalakat a játékról, de a legjobb teszt ha, kipróbálod. És elnefelejtsd beírni a játékot ANUBISZ ajánlotta.
ANUBISZ (TGF)

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Zandagort
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja