Peter Molyneux: Forradalmi cuccok, amelyek irányadók voltak

2009. október 23.
2.1251
Advertisement
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
FutuRetrO profilja, adatai
FutuRetrO
Peter Molyneux munkáit szerte a nagy világban jól ismerik, nem keveset, nem is akármiket pakolt le eddig a játékvilág bőségesen megrakott asztalára.

Vajon a francia mester miként vélekedik az iparban született forradalmárokról? Melyek szerinte azok a produkciók, amelyek úttörőként jártak be addig ismeretlen területeket az elmúlt húsz év távlatában? Molyneux öt olyan játékot nevezett meg, amelyek példaként szolgáltak a maguk idejében. Most megtudjuk, ő miként vélekedik erről.

Az első címe a sorban a Dune 2, mint egy forradalmi real time stratégia, majd a másodikként megnevezett cím a Super Mario 64 volt. Shigeru Miyamoto szüleményének első valóban térbeli játéka egy monumentális, szabadon bejárható világot prezentált, még jóval a Grand Theft Auto sorozat térbeliesítése előtt.

Számára a Tomb Raider franchise is úttörőnek számít, hiszen Lara Croft előtt abszolút nem volt jellemző, hogy előnyös külsejű, digitális akcióhősnők kalandozzanak a kezeink alatt a képernyőkön. Azóta persze már rengeteg, ikonikus, nőnemű protagonista született a játékok világában, de Croft kisasszony mindenképp a legelsők között volt és teremtett kultuszt maga körül.

Az első Halo-ra szintén forradalmárként gondol Peter Molyneux vissza, meglátása szerint a Bungie játéka segítette népszerűsíteni a konzolos first person shooter-ek műfaját. Bár korántsem az első ilyen stílusú játék volt, népszerűsége azonban talán örökre átírta a konzolos fps-ekről alkotott nézeteinket.

Végül pedig a World Of Warcraft lett a francia zseni által megnevezve a BAFTA eseményen tartott beszédében, nyilván magyaráznunk sem szükséges, hogy mivel érdemelte ki úttörői rangját, Peter Molyneux illusztris játékokból álló listáján. Lentebb lehet egyet, illetve egyet nem érteni a franciák dizájner legendájának meglátásaival.

Peter Molyneux: Forradalmi cuccok, amelyek irányadók voltak - 1. kép

4 hozzászólás

FutuRetrO

15 éve, 8 hónapja és 5 napja

marco írta:
Wow engem sem mozgat egyáltalán.mosolygó smiley

Ha konzolos szemszögből nézzük, valóban a Halo az úttörő, de mint fps alapmű, a Doom érdeme vitathatatlan (de persze az is "csak" egy újragondolás, hiszen az igazi etalon a Spear of Destiny volt - imádtam!). A Mario64 -istencsászárság volt anno, ezt beismerem, bár nekem személy szerint a Star Wars game lett a megunhatatlan, amiben a Birodalmi lépegetők között lehetett száguldozni. Nem emlékszem a címére...
Ha a Nintendo 64-es Star Wars-ra gondolsz, akkor az a Shadow Of The Empire volt, ha jól emlékszem. mosolygó smiley Igen, Doom is volt konzolokra, meg Duke is, sőt, volt Alien Trilogy, meg Zero Tolerance, de a Halo-ig nem volt igazán népszerű a műfaj a konzolokon. A Mario 64 nekem is nagy kedvencem, csakúgy, mint a GameCube-os Mario Sunshine. mosolygó smiley Miyamoto egy nagy játék Isten. mosolygó smiley

válasz erre

marco

15 éve, 8 hónapja és 5 napja

FutuRetrO írta:
Viszont ha azt vesszük, hogy konzolokon mennyi volt a Halo előtti fps-ek száma és milyen szinten ugrott meg a számuk utána, akár lehetne is úttörő ebből a szemszögből. A Super Mario 64 szintén, ugyanis annál nagyobb és szebb teret szabadon bejárni korábban nem lehetett játékokban. Ne feledjük, ez még csak az első PlayStation kora volt, semmi Dreamcast és PS2 erőgépek. A két PC-s cuccot, a Dune 2-t és a WoW-t meg én nem ismerem igazán. Ez így is marad. nyelvnyújtó smiley
Wow engem sem mozgat egyáltalán.mosolygó smiley

Ha konzolos szemszögből nézzük, valóban a Halo az úttörő, de mint fps alapmű, a Doom érdeme vitathatatlan (de persze az is "csak" egy újragondolás, hiszen az igazi etalon a Spear of Destiny volt - imádtam!). A Mario64 -istencsászárság volt anno, ezt beismerem, bár nekem személy szerint a Star Wars game lett a megunhatatlan, amiben a Birodalmi lépegetők között lehetett száguldozni. Nem emlékszem a címére...

válasz erre

FutuRetrO

15 éve, 8 hónapja és 5 napja

marco írta:
A Dune2-vel abszolút egyet értek, addig nem létező műfajt mutatott be a maga idejében. A többiek számomra nem annyira egyértelműen úttörők, főleg a Halo-val nem értek egyet. Szerintem nem ez a játék hozta meg az fps áttörést. Az én véleményem szerint ez anno a Doom volt.
Viszont ha azt vesszük, hogy konzolokon mennyi volt a Halo előtti fps-ek száma és milyen szinten ugrott meg a számuk utána, akár lehetne is úttörő ebből a szemszögből. A Super Mario 64 szintén, ugyanis annál nagyobb és szebb teret szabadon bejárni korábban nem lehetett játékokban. Ne feledjük, ez még csak az első PlayStation kora volt, semmi Dreamcast és PS2 erőgépek. A két PC-s cuccot, a Dune 2-t és a WoW-t meg én nem ismerem igazán. Ez így is marad. nyelvnyújtó smiley

válasz erre

marco

15 éve, 8 hónapja és 5 napja

A Dune2-vel abszolút egyet értek, addig nem létező műfajt mutatott be a maga idejében. A többiek számomra nem annyira egyértelműen úttörők, főleg a Halo-val nem értek egyet. Szerintem nem ez a játék hozta meg az fps áttörést. Az én véleményem szerint ez anno a Doom volt.

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
iPet profiljaManiac profiljamarco profilja