Vajon a francia mester miként vélekedik az iparban született forradalmárokról? Melyek szerinte azok a produkciók, amelyek úttörőként jártak be addig ismeretlen területeket az elmúlt húsz év távlatában? Molyneux öt olyan játékot nevezett meg, amelyek példaként szolgáltak a maguk idejében. Most megtudjuk, ő miként vélekedik erről.
Az első címe a sorban a Dune 2, mint egy forradalmi real time stratégia, majd a másodikként megnevezett cím a Super Mario 64 volt. Shigeru Miyamoto szüleményének első valóban térbeli játéka egy monumentális, szabadon bejárható világot prezentált, még jóval a Grand Theft Auto sorozat térbeliesítése előtt.
Számára a Tomb Raider franchise is úttörőnek számít, hiszen Lara Croft előtt abszolút nem volt jellemző, hogy előnyös külsejű, digitális akcióhősnők kalandozzanak a kezeink alatt a képernyőkön. Azóta persze már rengeteg, ikonikus, nőnemű protagonista született a játékok világában, de Croft kisasszony mindenképp a legelsők között volt és teremtett kultuszt maga körül.
Az első Halo-ra szintén forradalmárként gondol Peter Molyneux vissza, meglátása szerint a Bungie játéka segítette népszerűsíteni a konzolos first person shooter-ek műfaját. Bár korántsem az első ilyen stílusú játék volt, népszerűsége azonban talán örökre átírta a konzolos fps-ekről alkotott nézeteinket.
Végül pedig a World Of Warcraft lett a francia zseni által megnevezve a BAFTA eseményen tartott beszédében, nyilván magyaráznunk sem szükséges, hogy mivel érdemelte ki úttörői rangját, Peter Molyneux illusztris játékokból álló listáján. Lentebb lehet egyet, illetve egyet nem érteni a franciák dizájner legendájának meglátásaival.