Call of Duty: Modern Warfare teszt

2019. november 03.
79.9011
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Körülbelül egy hete jelent meg a Call of Duty határokat feszegető legújabb része, a Modern Warfare, de az azt övező botrány-gyanús híresztelések nem tudták megakadályozni a kirobbanó sikerét. Pedig volt belőle néhány: mizéria az Xbox környékén, az oroszoknál, illetve egy-két kényes tartalom körül is felvetette a fejét. Szerencsére a legtöbb nem technikai probléma, így átvészelhető, ameddig nyitott elmével állunk hozzá.
Advertisement


Mielőtt belemennénk a problémásabb, filozófiai eszmefuttatásba, essünk túl a technikai részleteken. A teszt első felében néhány hajmeresztő probléma nézett velem szembe, de mielőtt igazán beleéltem volna magam a negatív kritika megfogalmazásába, a fejlesztők túl gyorsak voltak szövegalkotó képességemnek, és már tolták is az orromba a javítást, így le a kalappal. A legnagyobb "gond" ezzel az, hogy így roppant kevés dolgot tudok a játék szemére hányni.

A prezentáció kiemelkedő, bár ez minden csak nem megdöbbentő; nem lenne Call of Duty játék, ha nem lenne szemet gyönyörködtető a látvány. Az átvezető videók fantasztikusak; nevetségesen életszerű reprezentációit látjuk a színészeknek, a mimika, a testmozgás, a szakáll minden egyes szőrszálának az animációja moziszerű élménnyé állnak össze. A játékbeli grafika is hozza azt a magas szintet, amit elvárunk tőle; a Ray Tracing-et érdemes benyomni, mert főleg az éjszakai pályákon nagyszerűen kijön a hatása.

A "Camper" mindig szemmel veri a célpontot... hehe... micsoda? Távozzak a szobából?

A "Camper" mindig szemmel veri a célpontot... hehe... micsoda? Távozzak a szobából?


Nagyszerű színészi játék és egy hasonlóan jó szinkron teszi még emlékezetesebbé a fent említett videókat. Egyedül a zenével volt piciny probléma, mégpedig hogy az összes számban megtalálható ugyanaz a komor, kietlen motívum, ami ugyan rendkívül hangulatossá teszi azokat, de sajnos kissé repetitívvé is. Ez legyen a legnagyobb baj, hisz egyébként sem sokat fogtam fel a kompozíciókból a játékmenetnek hála.

A senkit sem meglepni, hogy a kampány és a multizás alatt rengeteget fogunk menni és lőni, ám a készítők tudták, hogy nem lehet ennyiben kimeríteni a tartalmat, ezért rengeteg lehetőséggel látják el a játékosokat, függetlenül attól, hogy szólóban vagy többedmagunkkal szeretnénk hentelni. Lesz a klasszikus, kommandós stílusú pályákon kívül lopakodós (bár ne számítsunk Splinter Cell-re), rajtaütéses küldetés is, és többször kell majd civileket a biztonságba kalauzolni. A multiról majd lejjebb.

A pályák alapvetően nem hosszúak, ebből fakadóan gyorsan váltakoznak a helyszínek, úgyhogy még véletlenül sem fogunk beleunni a történetmesélésbe. Ám a kampányt lezáró stáblista nem vet véget a történetnek; egy "fanservice"-el megspékelt utóvideó csap le ránk ekkor, mely egyben a Special Ops játékmód kezdete is. Itt régi nevek köszönnek vissza, illetve egy újabb főgonosz és rengeteg új kihívás nyílik meg a vállalkozó szellemű kalandorok számára, kik barátaikkal vállvetve mehetnek neki a megnyíló hadműveleteknek és misszióknak.

Röntgenlátás híján a meglékelt ajtón kell kukkolni.

Röntgenlátás híján a meglékelt ajtón kell kukkolni.


A Spec Ops és a Multiplayer módban fejlődő karakter- és fegyverszintünk egyben számolódik, így az "unlock"-olható extrákat még gyorsabban el tudjuk érni. Új karakterek, rengeteg fegyver, kiegészítő és esztétikai plusz van eldugva a játék bugyraiban. Nekünk csupán annyi a dolgunk, hogy a különböző kihívásokat, napi küldetéseket teljesítsük, illetve sokat játsszunk, hisz a legalapvetőbb előfeltétele a jobb cuccoknak a magas profil szint.

A fegyvereink kiegészítőire, fejlesztéseire szintezésük révén tehetünk szert, de csatatéri extrákat "Field Upgrade"-ekből és a már ismerős "Killstreak" bónuszokból is szerezhetünk. Az előbbiekből nincs túl sok, de annál számottevőbb tud lenni a lehívható fedezék, vagy automata gépágyú, míg az utóbbiak a profilunk szintnövekedésével nyílnak meg, és bizonyos számú ellenfél egymásutánban történő lelövése után használhatóak.

Eme mágikus lézermutogató rakétákat idéz be; szegény helikopáter.

Eme mágikus lézermutogató rakétákat idéz be; szegény helikopáter.


Különféle légi és páncélos támogatást, illetve akár nukleáris csapást is le lehet így hívni; azonban valamiért mégsem erre a támadási lehetőségre ugrottak rá a Modern Warfare szapulói, hanem, egyébként teljesen jogosan, a fehér foszfor bomba jelenlétére.

Érthető persze az ellenszenv, hisz nem éppen az emberséges hadviselés ismérve a foszfor, amit ráadásul gond nélkül helyettesíthettek volna valamiféle egyéb, szőnyegbombázós képességgel, de mint majd lentebb is láthatjuk, a játék készítői szerették nagyon kicentizni azokat a bizonyos határokat.

Visszatérve a játékmódokra, meglepően változatos repertoárral kecsegtet a többjátékos opció, habár a leggyakrabban a "Quick Play"-t fogjuk nyomogatni; ekkor egy véletlenszerű pályára és módba dob a rendszer, mely nekem leggyakrabban a "Domination" volt, ahol stratégiai állomásokat kell elhappolni az ellenfelek elől, melyek pontokat termelnek, és egy adott mennyiség összegyűjtéséig tart a forduló.

Mi Atyánk, ki vagy a ... basszus ez a hold.

Mi Atyánk, ki vagy a ... basszus ez a hold.


De van itt "Team Dathmatch" (aki többet öl, az nyer), "Cyber Attack" (klasszikus bombalerakós, csak EMP-vel), "Search and Destroy" (állás támadása vagy megvédése, felváltva), és végül, de nem utolsósorban "Headquarters" (bázisfoglalós; akié a bázis, az nem éled újra). Ezek a meccsek rendkívül dinamikusak és szorosak tudnak lenni, hála annak, hogy nincs alapjáraton fix újraéledési pont, így bármikor megjelenhetünk egy elfoglalandó bázis mellett, vagy egy túlságosan is letáborozott ellenfél mögé.

A "Quick Play" csapatorientált játéktípusain kívül választhatjuk a "Free-for-All"-t (mindenki mindenki ellen), a "Ground War"-t (gépkocsikkal megspékelt nagyobb szabású hadműveletek), a "Gunfight"-ot (kis csapatos arénameccsek) és a "Realism"-et (ahol csak mi és a fegyverünk látszódik a képen, semmi egyéb segítség). Nem fukarkodtak a készítők a lehetőségekkel.

Van itt minden: kávézó, katedrális(alap) és fura nevű ellenfél.

Van itt minden: kávézó, katedrális(alap) és fura nevű ellenfél.


Rendkívül szórakoztató, és némileg addiktív; ezzel lehetne jellemezni a legújabb Call of Duty-t, ha csak két szót kellene használnom, és nem meglepő egyáltalán, hogy csupán pár nap elég volt, hogy rekordmennyiségű bevételt termeljen. Azonban nem lehet elsiklani a média által vitatott részletein a kampánynak, így néhány szóban megemlékeznék ezekről is, természetesen "spoiler"-mentesen.

A történet, egyáltalán nem meglepő módon, az amerikai patriotizmus csúcsáról, a terrorizmus elleni küzdelemről, és annak következményeiről szól. A készítők alapos munkájának végeredménye autentikusan visszaadja ezt az élményt; a katona állandó készenlétben van, hisz bármikor élet-halál küzdelemben találhatja magát, ahol tiszta fejjel kell villámgyors döntéseket hoznia, és sajnálatos módon ezek a döntések nem feltétlenül lesznek a legjobbak.

Mindenki kedvenc visszatérő szereplője, Price kapitány szavai illusztrálják a helyzetet a legjobban: "Ha az ember leveszi a kesztyűit, akkor bizony bemocskolódhat a keze". A terroristák ellen néha a saját eszközeiket kell bevetnünk; mikor vallatás, vagy rajtaütés közben kell ártatlanokra fegyvert szegezni, és talán a ravaszt is meghúzni, akkor nem csoda, hogy sokan elgondolkoznak a metódus etikus mivoltán, és a játék üzenetén.

Banyek, Sanyi, nem így kell halottnak tettetned magad.

Banyek, Sanyi, nem így kell halottnak tettetned magad.


Azonban a program már az elején leszögezi, hogy bizonyos jelenetek durvák lesznek, ráadásul ezek átugrására nincs lehetőség, csupán az enyhítésükre. Itt nem az a helyzet, mint a Modern Warfare 2 hírhedt "No Russian" pályáján, ahol az öncélú civil mészárlásnál talán kissé elveszett a jelenetnek az üzenete. Itt sokkal inkább átérezhető, hogy miért kell úgy cselekednünk, ahogy, illetve, ha nagyon elviccelnénk ezt a dolgot, akkor a játék nem rest negatív értékelést adni az elmeállapotunkról.

Tagadhatatlan, hogy a franchise legújabb iterációjában is van néhány megkérdőjelezhető eset, ahol a sokkoló jelenetek látszólag csak a sokkhatásért vannak, de ez a háború elengedhetetlen velejárója. A jó és a rossz közti határ gyakran elmosódik az egyetlen "szent cél" érdekében, mely a béke és a biztonság fenntartása. Így már kicsit érthető az oroszok ellenszenve a játék iránt, mivel az egyik főgonosz az ő országukból került ki.

A bal oldali kis "chat" mutatja, hogy előttünk nemrég még három rosszaság táborozott.

A bal oldali kis "chat" mutatja, hogy előttünk nemrég még három rosszaság táborozott.


Természetesen a Modern Warfare nem más, mint egy játék; a jelenetek lehet, hogy a valóságból kaptak ihletet, de akkor sem többek egy szórakoztató ipari termék tartalmánál, és aki azt hiszi, hogy a készítők ezt egy követendő életformaként hirdetik, neagyisten azt állítja, hogy a program romanticizálja a háborút, az valószínű egy percet sem játszott vele. A túlélés, és a küldetés teljesítése nem jár grandiózus győzelmi harsonával; csupán a következő misszió leírásával, hisz mindig lesz új gonosz, akit le kell vadászni.

Ez talán a legnagyobb erénye a Call of Duty: Modern Warfare-nek. Nem köntörfalaz, nem mismásol, hanem beránt az akció közepébe, és könyörtelenül megmutatja, hogy mi történik, ha elveidet kicsavarva kell felvenned a harcot olyanokkal, akiknek eleve ki volt az már csavarodva.

A kampány megragad, a Spec Ops és a Multi pedig megtart, és nem fogunk egyhamar kifogyni a tennivalókból, hisz úton vannak már az új tartalmak; Price kapitány története messze nincs még befejezve. Hogy kinek van igaza, a hatalom dönti el. A hatalom nálam van: nekem van igazam.

Call of Duty: Modern Warfare / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2019. október 25.
  • Ár: 16.899 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Fantasztikus prezentáció
  • A kampány ijesztő gyorsasággal szív be
  • A tartalmas multi és a Spec Ops pedig nem enged menekülni
  • Itt-ott kisebb bugok előfordulhatnak
  • Néhány tartalmi elem megkérdőjelezhető
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8.8
Xbox környékén, az oroszoknál, illetve egy-két kényes tartalom körül is felvetette a fejét. Szerencsére a legtöbb nem technikai probléma, így átvészelhető, ameddig nyitott elmével állunk hozzá. '>
Xbox környékén, az oroszoknál, illetve egy-két kényes tartalom körül is felvetette a fejét. Szerencsére a legtöbb nem technikai probléma, így átvészelhető, ameddig nyitott elmével állunk hozzá. '>
12 hozzászólás

zender

4 éve, 8 hónapja és 27 napja

Azt érzem hogy végre visszatért önmagához a játék, nem is véletlenül kezdték el a régi címet használni. Iszonyat jól néz ki, teli van tartalommal (mondjuk kampányból nekem sosem elég, lehetne benne 50 óra! röhögő smiley) és olyan témát feszeget, amit imádok átélni virtuálisan.

A tesztet meg egyszerűen imádom! mosolygó smiley

válasz erre

Vidoros

4 éve, 8 hónapja és 27 napja

Sokkal jobb lett mint vártam. Látszik hogy nagyon megfogadtak tanácsokat, kritikákat, és az alapján hoztak vissza vagy vettek el elemeket. Igazán jó háborús játék lett.

válasz erre

fighterlaci

4 éve, 9 hónapja

Egy biztos: az utóbbi 5 év legjobb Call of Duty-ja. Legalábbis nálam.

válasz erre

Gólem

4 éve, 9 hónapja

A végén még észhez tér a COD széria? meglepett smiley

válasz erre

Ronalddo

4 éve, 9 hónapja és 1 napja

Végre újra egy igazi Call of Duty! Ezt vártam már az utóbbi évek kilengései után. Maximálisan egyetértek az értékeléssel és a cikkel is!

válasz erre

Patrik94

4 éve, 9 hónapja és 1 napja

De vártam már ezt a tesztet (is röhögő smiley)!

Black Fridaykor veszem meg (remélem lesz akció! röhögő smiley) vagy karácsonykor mert addig nem lesz időm vele játszani és ennek nagyon akarok most időt adni. Remélem addig ezt a pár apró bugot is javítják és akkor indulhat a csata. Nekem kifejezetten tetszik, hogy rámentek a realitásra, viszont azt nem értem hogy lelőheted párszor a csecsemőt és csak egy idő után kérdezi meg, normális vagy-e. röhögő smiley Nem mindegy hogy egyszer vagy ötször? meglepett smiley

válasz erre

Tommy

4 éve, 9 hónapja és 1 napja

Ezt a cikket az első szótól az utolsóig élveztem! mosolygó smiley A CoD az CoD, megértem hogy vannak akiknek nem tetszik, amilyen jelenetek vannak benne, szerencsére ebben a tesztben nem lett kiemelve ez a picsogás, hogy miért van benne ez vagy az a jelenet és ez jó.

Egy háborús játéknak ilyennek kell lenni. A grafikai értékelést látva kicsit sajnálom, hogy én nem PC-n álltam neki végül. szomorú smiley

válasz erre

muki

4 éve, 9 hónapja és 1 napja

Masszív, mindenre kiterjedő teszt lett, köszi érte! A játékkal kapcsolatban: a sztori sokkal hosszabb is lehetne én ezt vártam a legjobban. A pontokkal egyetértek, ezt hívjuk CoD-nak, az az igazság!

válasz erre

VaPe

4 éve, 9 hónapja és 1 napja

De jó teszt lett ez, te jó ég! mosolygó smiley A játék nálam a kötelező vételek között van, de nem voltam első körös. Most már bánom! mosolygó smiley

válasz erre

rDAVE

4 éve, 9 hónapja és 1 napja

Én nem bántam meg. Sztori rövid, de jó. Trófea nem nehéz, ez valakinek jó, valakinek rossz. A multi meg fun, bár kicsit mintha rajtunk tesztelnék a bétát, nem indult szépen aznap. röhögő smiley Az átvezetővideók meg minden platformon akadoztak vagy még akadoznak, ami vicces, mert maga a játék szépen fut. Multiban lesz még sok változás is, főleg ha a fejlesztők végigolvassák a visszajelzéseket. Egy-két jogos kritika van közte, de a hiszti is megy durván. röhögő smiley Tegnap viszont a kill confirmed mód is érkezett. ez még nem került ide a tesztbe.

válasz erre

Direktor

4 éve, 9 hónapja és 1 napja

Ismét sikerült egy jó codot csinálniuk.

válasz erre

petrovicsz

4 éve, 9 hónapja és 1 napja

Így már meg merem venni.

válasz erre
Call of Duty: Modern Warfare
16.899 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja