Egy sikeres élő szolgáltatást tartalmazó játékot tető alá hozni nem egyszerű, sokan feladják menet közben, talán az egyik legjobban várt a The Last of Us Online volt. Ezen a Naughty Dog évekig dolgozott, mielőtt 2023 vége felé teljesen leállította, hogy más projektre koncentrálhasson.
Shuhei Yoshida most a Sacred Symbolsnak elmondta, játszott a The Last of Us Online-nal, mielőtt törölték volna, és "nagyszerűnek" találta, ami még fájdalmasabbá teszi, hogy végül nem jelent meg. Yoshida hozzátette, az ötlet egyenesen a Naughty Dogtól jött, akik nagyon szerették volna elkészíteni a live service címet.
Yoshida szerint a Bungie (Destiny 2) felfedte a Naughty Dognak, hogy mennyi erőfeszítéssel jár egy élő szolgáltatási játék, itt jöhetett a felismerés, hogy nem tudnak teljes erőbedobással az Intergalactic: The Heretic Prophetre figyelni.