Több tucat volt alkalmazott, akik egykor a projekthez közel álltak - vagy közvetlenül hozzájárultak -, beszélt a nyomasztó körülményekről és a buktatókkal teli fejlesztésről. Kiderült, hogy egy ponton a The Day Before három változatán dolgoztak egyszerre és a fejlesztőket a Fntastic felsőbb vezetőinek egyre gyakoribb igényei alapján osztották szét.
A dolgozókat más, a piacra kerülő játékok sikeres funkcióinak utánzására szólítottak fel és az egész irreálissá és túlbonyolítottá vált. Az interjúalanyok azt állították, hogy a Fntastic vezetői a legkisebb hibák miatt is elküldték őket, sőt bírságokat szabtak ki a nem megfelelő munkát leadó alkalmazottakra - akik többnyire önkéntesek voltak.
Az egyik korábbi alkalmazott azt mesélte, hogy "soha nem dolgoztak napi 16 óránál kevesebbet", amíg a játékot fejlesztették. Amikor decemberben végre megjelent a The Day Before, hamar kiderült, hogy egy nagy átverés az egész, a Fntastic csődöt jelentett, a Steam pedig visszatérítést kínált.