Zombie Driver teszt

2009. december 22.
77.5621
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Lehetnek lassan, bénán csoszogóak vagy a parkouros srácokat megszégyenítően mozgékonyak. Elszáradt maradványok vagy frissen átalakult egyedek. Tudattalan kóborlók, vagy vérszomjas vadászok. A zombik olyannyira egyszerűnek tűnnek, s mégis, mindig tudnak meglepetést okozni nekünk. Felkapott lettek az utóbbi években, s egyre többször futhatunk össze velük. A mozik ontják az újabbnál újabb hörgős-harapós filmeket, a polcomon is egyre több az ijesztő DVD-tok, s a zombis játékok száma is felfelé görbül azon a bizonyos ábrán.


Szinte minden kategória képviseltette már magát a műfajon belül, volt itt nekünk "nem zombis zombis TPS" (Resident Evil 5), kooperatív FPS (Left 4 Dead), lövöldözős hack&slash - tudom, hogy furcsán hangzik - (Zombie Shooter), sőt, még Tower Defense is (Plants vs. Zombies). Jelen tesztünk alanya nem más, mint a lengyel EXOR Studios legújabb alkotása, a Zombie Driver. Aki eddig fel volt háborodva azon, hogy a zombiknak csak szétrobbanthatja az agyát, kettéfűrészelheti, vagy szimplán darabokra lőheti őket, s elgázolni nem tudja, az sürgősen keressen fel egy pszichiá... izé... megtalálta a neki való játékot.


Zombie Driver teszt - 2. kép

Romokban heverő város, gyilkos szörnyetegekkel zsúfolt utcák, néhol elszórtan egy-egy túlélő. Ez a látvány fogadja és kíséri végig hős taxisunkat a játék során. Történettel, mint olyannal, nem sokat fogunk találkozni, így aki a fordulatos cselekmény miatt nevezne be egy menetre, az sajnos csalódni fog. Adva van egy vegyi termékekkel foglalkozó cég, ahonnan egy baleset folyamán mérgező anyag jut ki, pont a szomszédban fekvő kisvárosra, ahol rövid idő leforgása alatt a lakosok nagy része zombivá változik. A katonaság nagyon elfoglalt, ezért a parancsnokuk kapcsolatba lép hősünkkel, hogy segítsünk nekik menteni. Taxisunk persze - ha már úgysincs jobb dolga - elfogadja az ajánlatát, s meg is kezdődik a harc a város megtisztításáért.


Zombie Driver teszt - 3. kép

Mint a játék címe is mutatja, a zombimészárlást ezúttal nem két lábon, hanem négy (vagy több) keréken fogjuk kivitelezni. Alapgépünk a taxi, ám azon kívül öt jármű várja hogy a miénk lehessen, szinte minden kategóriából, kezdve a sportkocsitól a limuzinon át egészen a buszig. Kerekes barátainkat lehetőség van tuningolni, ami rájuk is fér, ugyanis az alapmodellek nem mondhatóak túlságosan hatékonynak. Összesen három szinten fejleszthetünk három kategóriában, melyek a következőek: sebesség, gallytörők erőssége, páncélozottság. Az elsőt és a harmadikat nem kell különösebben magyaráznom, a gallytörőkre pedig azért van szükség, hogy minél könnyebben átgázoljunk a sokszor nem is olyan kis létszámú zombiseregeken.

Fejleszteni saját zsebből tudunk, a rávalót pedig a harcmezőn szedhetjük össze a küldetések teljesítésével, pénzes tasakok fellelésével vagy éppen az élőhalottak végleges elpusztításával.
Célunk elérése érdekében nem csak vezetési tudásunkat vethetjük be, hanem lövészi képességeinket. Autóinkra négy féle fegyvert (gépfegyver, lángszóró, rakétavető, sínágyú) tehetünk, amelyeket bizonyos korlátozásokkal ugyan, de viszonylag szabadon használhatunk a harcmezőn.
Miután megtettük a szükséges lépéseket elhalálozási esélyünk csökkentése érdekében, indulhat is a nagybetűs JÁTÉK. Kocsiba be, ablakot fel, gépfegyvert ki, kettesbe be.

Zombie Driver teszt - 4. kép

A fentiek mind szépen és jól hangzanak, de nézzük, miért is hasal el mégis a játék. Merthogy sajnos elhasal. Az alatt a pár óra alatt, amíg a játék végére értem, több olyan dologgal is találkoztam, amelyek eléggé lefelé húzzák a játék összképét.
A legnagyobb problémám - mint oly sok játéknál - monotonitás volt. A játék 17 pályáján végig ugyanaz lesz a dolgunk, a legkisebb változás nélkül kell ugyanazt tennünk szintről szintre. Menjünk el az adott helyre, öljünk meg minden zombit a közelben, majd mentsünk ki X embert, végül, ha maradt szufla a kocsiban végezzük el a másodlagos küldetést, ami szintén annyiból áll, hogy egy adott rádiuszon belül legyakjuk az összes élőhalottat. Ezután irány a bázis, némi sufnituning, majd jön is a következő menet.


Zombie Driver teszt - 5. kép

A játék egysíkúságán túl, fő problémának tekinthető a kamerakezelés is. Autónkat felülnézetből látjuk, s ugyan az irányítás egész kellemesre sikeredett, a navigálás így is problémás lesz. A gond az, hogy nem túl nagy a terület, amit az autónk körül belátunk. Ott vagyunk a város közepén, körülöttünk zombik (esetleg, még menekülünk is) és egyszerűen fogalmunk sincs, hogy merre kellene, merre tudnánk menni, köszönhetően a húsz méteres látótávnak. Amikor a busszal vagy a limóval vágtatunk, még egész tűrhető a helyzet, de például a sportkocsival - gyorsaságából adódóan - káosz az egész út. Nincs se térképünk, se valami GPS-szerűségünk, ami mutatná a helyes utat, így mi csak bolyongunk a törmelékek közt, remélve, hogy épségben (és időben) eljutunk hőn áhított célunkhoz.


Zombie Driver teszt - 6. kép

A zombik terén szerencsére a játék mutat némi változatosságot, bár olyan orbitális különbség nincs közöttük. Vannak az alap haláli hullák, zombikutyák, még nagyobb testű élőhalottak (értelemszerűen minél nagyobb egy csoport létszáma, esetleg tagjainak mérete, annál nehezebb áthatolni rajtuk)... Tetszettek nagyon a robbanós hullák. Képzeljük el a Left 4 Dead Boomerét, amint egy kicsit (még jobban) megtestesedve, állja az utunkat, s amint a közelébe értünk, egyből robban, sebezve a közvetlen környezetét (szerencsére nem csak minket, a társait is).

Technikailag a játék rendben van, a grafika szép, s bár semmi eget rengető fícsört nem mutat, panaszunk nem lehet rá. Az az igazság, hogy düböröghetne alatta a CryENGINE 2 is, a felülnézet miatt nem sok értelme lenne. Éppen ezért megteszi nekünk az ingyenes Ogre3D is, ami a megfelelő játékélményhez kiváló hátteret biztosít. Az tehát, hogy a játék nem egy nagy "wasistdas", nem írható a kinézet számlájára.

Ugyan a játék támogatja az Physics kártyákat, ne számítsunk áll leejtő fizikára. Az indok ugyanaz mint a fentebb említett CryENGINE 2-es példánál. A felülnézet miatt egyszerűen nem sok értelme van, úgysem látszik semmi belőle.

Zombie Driver teszt - 7. kép

Bár, már fentebb megemlítettem, ismét közlöm az örömteli hírt: az irányítással semmi gondunk nem lesz. Bevallom, féltem, hogy az EXOR-os srácok a képernyőhöz igazítják az autónk mozgását (LEGO Indiana Jones 2 cikkemben már kifejtettem, mennyire nem szeretem az olyat), de szerencsére nem így történt, járművünk abszolút irányítható, könnyen kezelhető. Az más kérdés, hogy összességében a navigáció elég gáz lett, de ezt már fentebb kitárgyaltam.

Technikailag igazán két ponton vérzik a játék. Az első az intro minősége, ami mindössze szimplán alacsony felbontású, rossz minőségű videó. Nem a hosszával, vagy a tartalmával van baj, hanem a minőségével. Kockás, mosottas, mintha egy free programmal mobilra való méretbe konvertálták volna, és azt tolnák elénk. Szerencsére csak egyszer látjuk, úgyhogy hamar túlteszi magát az ember rajta, de én azért egy kész játéktól többet várnék.
A hangok sem nyerték el a tetszésemet. Az effektek bénák, a kocsik hangja nagyon mű, egyedül talán a hörgés az, amit normálisan megcsináltak. Beszéd egyáltalán nincs a játékba, így marad a többi effekt pontozása... ejjej...

Multimókára nincs lehetőségünk, s ami azt illeti, ez így van rendjén. Lehet, hogy csak az én fantáziám nem elég élénk, nem száll elég szabadon, de én valahogy nem bírom elképzelni a játékot többszemélyes módban. Lőjék egymást a kocsik? Abba mi a zombi? Kooperatív játszma? Hááát... nem lenne az igazi. Multi tehát nincs, de ezúttal ez nem negatívum. Vannak olyan dolgok, amelyekhez nem illenek bizonyos fícsörök.


Zombie Driver teszt - 8. kép

Félreértés ne essék, egyáltalán nem lett rossz játék a Zombie Driver, de egy kicsit azért többet vártam tőle. Ideig óráig el lehet bohóckodni vele, de nagyon hamar kiismerhetjük a programot, ami utána semmi szórakozást nem fog nyújtani. Védelmére legyen mondva, hogy az EXOR Studios nem is AAA kategóriás csúcsterméknek szánta. Azt mondom, hogy aki teheti, próbálja ki, mert tényleg érdekes, s egyszer érdemes is meglesni, de nagyon nem tud a teljes játék sem többet nyújtani, mint amennyit a demo. Ha másért nem, legalább elmondhatjuk, hogy mi már ilyen játékkal is játszottunk.

Zombie Driver / Tesztplatform: PC

egynek jó...
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2009. december 04.
  • Ár: 2.000 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Ötletes koncepció
  • Zombik
  • Navigálási gondok
  • Hamar megunható
  • Gyenge hangok
  • Hang
    5
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    6
6.3
9 hozzászólás

Vendég

13 éve, 8 hónapja és 16 napja

davidka55 írta:
nekem nagyon tetszik azthitem egy borzalom de nem kipróbáltam rohadt jóröhögő smileymenő smileymosolygó smileykacsintó smiley
Még csak most próbáltad ki?meglepett smiley Pedig elég régi de mondjuk ***** jó game!mosolygó smiley

válasz erre

davidka55

13 éve, 8 hónapja és 16 napja

nekem nagyon tetszik azthitem egy borzalom de nem kipróbáltam rohadt jóröhögő smileymenő smileymosolygó smileykacsintó smiley

válasz erre

atrox

15 éve, 6 hónapja és 10 napja

Hát szerintem jó.
Ugy is mind1 mivel irtjuk a zombikat nem?mosolygó smiley

válasz erre

markotics

15 éve, 11 hónapja és 4 napja

nagyon jo komojan

válasz erre

Vendég

15 éve, 11 hónapja és 22 napja

Nagyon bejön.mosolygó smiley

válasz erre

Yoyo

15 éve, 11 hónapja és 27 napja

Nagyszerű lett a leírás, a bevezető külön dícséretet érdemel. Tényleg mindíg meglepnek a zombik, annyiféle van!kacsintó smiley

válasz erre

marco

16 éve,

Ez NAGGGGGGYYYYYON állat játék!

válasz erre

Shade

16 éve,

Én akkoris 3d-s nézetre csináltíam volna.

válasz erre

Marduk

16 éve,

Ismét 1 elmebeteg játék mosolygó smiley

válasz erre
Zombie Driver
2.000 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja