A fejlesztőcsapatot egyébként korábbi Blizzard Entertainment tagok alapították 2005-ben, így MMO-téren szerzett tapasztalatból biztos nincs hiány, de azért a WildStart helyén kell kezelni. Az alkotás június 3-án indult meg hódító útjára és mielőtt sokan azt hinnétek, hogy egy ingyenes, vagy viszonylag jó áron érkező címről van szó, el kell hogy keserítselek titeket, hiszen havidíjas előfizetésen alapszik a rendszer. Itt nagyon sokan el is fognak fordulni a játéktól, az alábbi sorokban pedig kiderül, hogy ezzel jó döntést hoztak e.
Természetesen online felületen tudunk regisztrálni, mégpedig az WildStar-online.com' target='_blank' rel='nofollow'>alkotás oldalán, ahol nagyon sok információt kapunk a játékról. Megismerhetjük az egymással szemben álló feleket, a fajokat és karakterosztályokat, valamint néhány háttérinformáció is megtalálható az oldalon. A játék beszerzését is el tudjátok intézni a hivatalos oldalon, ám itt sem fog éppen tündökölni az alkotás, hiszen igen borsos ára van ahhoz képest, hogy további havidíjakra lesz szükségünk.
Két változatban lehet beszerezni, a Standard változatban 30 napnyi játékidő és pozitívumként megemlíthető három darab 7 napos vendégelérés foglaltatik magában. Mindezért átszámolva nagyjából 14 000 Ft-ot kérnek a fejlesztők, míg a Deluxe változat átszámolva közel 19 000 Ft-ba kerül, ebben az alapváltozathoz képest különféle játékbéli extrák vannak benne. A hazai árak is felbukkantak már egy ideje, itthon a Deluxe változatot nyomják, mégpedig 14 000 Ft-ért, a további 30 napért pedig 4000 Ft-ot kérnek. Aki még továbbra is kitart a megvásárlás lehetősége mellett, annak most következik a tesztünk tárgyalás része.
Kék Hulkot is építhetünk magunknak
Ha beszereztük a szükséges "engedélyeket" akkor egy nagyjából 10mb-os telepítőt kell letöltenünk, mely utána megkezdi a valós tartalom letöltését. A helyben szűkölködők vigyázzanak, mert minimum 20GB szabad hely kell neki, illetve a folyamat előtt a gépünket is megvizsgálja és kiírja, hogy ha például kevés a memóriánk. Ettől nem kell megijedni, hiszen ettől függetlenül feltelepíthetjük a játékot. Az elindítás után teljes képernyőre vált a játék, majd pedig ismét be kell jelentkeznünk. Itt kitérnék a biztonságra, hiszen sajnos a digitális világban már mindenünkre vigyázni kell.
A fejlesztők is ügyeltek a biztonságra, hiszen egyrészt IP-cím alapján adhatunk hozzá gépeket és helyeket ahhoz a listához, melynek tagjai hozzáférnek a felhasználónkhoz, másrészt pedig a játék telepítése után is többlépcsős beengedés van. Ez dicsérendő, bár talán néha már idegesítő is lehet.
Szőrös izé küldetésre jelentkezik
Amint ténylegesen beléptünk, egy végtelenül leegyszerűsített menü fogad minket, melyet tulajdonképpen egy újabb bejelentkezési képernyőnek is felfoghatunk, igaz itt nem kell megadnunk a jelszavunkat. Itt tudjuk azonban elvégezni a különféle finomhangolásokat, hiszen a jobb alsó sarokba megbújva érjük el ezt a menüpontot. Természetesen a grafikától kezdve a hangerőn át a kamerabeállításokig találunk menüpontokat, melyek között nem nehéz elveszni. Ha készen vagyunk a finomhangolással, akkor ki kell választanunk, hogy pontosan hol szeretnénk játszani.
Az alkotás a Nexus bolygón játszódik, ám több "állam" közül választhatunk, így pedig könnyen együtt játszhatunk barátainkkal. Az, hogy mivel, illetve kivel indulunk harcba a következő lépés, hiszen ha kiválasztottuk, hogy hol szeretnénk kalandozni, akkor létre kell hoznunk a karakterünket. Két oldal közül választhatunk, melyek az Uralkodók (Dominion) és a Száműzöttek (Exiles). Előbbi csoportnál a fajok terén a Ember(Cassian), Mechari, Draken és Chua négyes áll rendelkezésünkre, utóbbinál pedig az Ember, Aurin, Granok, valamint Mordesh négyesből válogathatunk.
Ha medic lennék segíthetnék, de így...
Minden fajnak megvan a maga sajátossága, vannak brutális erőt képviselő példányok és akadnak olyanok is, melyek valamilyen képességet kívánnak kihasználni. Minden fajból van női és férfi változat is, így mindenki megtalálhatja a hozzá legjobban illő karaktert. Itt azonban nem ér véget a dolgunk, hiszen ki kell még választanunk a karakterosztály is. Ezek attól is függnek, hogy milyen fajt választottunk, például egy bivalyerős Granok nem tud lopakodó Stalker, vagy mágus lenni. Mérnök, harcos és medic azonban minden gond nélkül. Érdemes tehát több kombinációt is számításba venni és fejben felépíteni azt, hogy mit is szeretnénk a játék során. Ha ez még nem lenne elég, akkor végül ki kell választanunk az "utunkat" is.
Itt négy lehetséges opció vár ránk, lehetünk katonák, telepesek, tudósok és felfedezők is. Itt nincs megszabva a karakterünk kapcsán a dolog, tehát egy abszolút harcosnak illő Granokkal is tudunk tudósok lenni. Értelemszerűen a 4 út 4 külön célt képvisel, hiszen a harcos a csaták és a fegyverek terén jeleskedik, míg a telepes különféle civilizációkat hozhat létre.
Felvetődhet a kérdés, hogy mi a különbség az említett választásos rendszer tagjai között. A karakterosztály és a legutóbb említett út kapcsán például sokan összemoshatják a kettőt, pedig a fejlesztők azért ügyeltek arra, hogy megtartsák a távolságot. A karakterosztálynál főként a játékstílus dominál, értelemszerűen ha harcosok vagyunk, akkor előre megyünk és csapkodunk ezerrel, míg medic-ként inkább a társakat segítjük. Az utaknál pedig inkább magát a bolygón való létünk értelmét választjuk ki és ezáltal olyan különféle lehetőségekhez jutunk, melyek másik út választásakor nem adódtak volna meg. Lehet azonban csatlakozni más utakat járókhoz (Crossing Paths) és ekkor különféle jutalmakhoz juthatunk hozzá.
Gamechannel az egyszemű hős színkavalkádban selfiezik
Elindulva utunkon többféle környezetbe csöppenhetünk, a küldetések megtalálásában pedig a jobb felső részen elhelyezkedő és m betűvel is előhozható térkép segít nekünk, hiszen felkiáltójel jelöli a küldetések helyét, illetve a párbeszédek során is segítenek a válaszok melletti jelölések. Ha nekivágunk egy küldetésnek, akkor sokszor találkozhatunk átvezető animációval is, melyek teljesen rendben vannak. A grafika terén ne várjunk csodákat, de az MMO-játékok nem is ezen a téren kívánnak kitűnni. Ahogy említettem az átvezetőanimációk rendben vannak, a karaktereket pedig tényleg személyre tudjuk szabni. Itt még megemlíteném, hogy virtuális személyünknek még a szempozícióját és az állvastagságát is beállíthatjuk, nem beszélve a hajkoronáról és testszínről, tehát ilyen téren egyelőre többet nem is kívánunk.
A játékmenettel kapcsolatban még meg kell említeni, hogy természetesen jelen vannak a különféle MMO-elemek, így játékbéli fizetőeszközre tehetünk szert küldetések után, nyomon követhetjük fejlődésünket és karakterünk egyéb lehetőségeit is. Ha mindenre kitérnék, akkor ez a Game Channel leghosszabb tesztje lenne, de erre nem vállalkoznék, hiszen úgyis kimaradni valami.
A fejlesztők dörzsölhetik a markukat
Nehéz konklúziót írni egy MMO-játékról, hiszen csak hosszú hetek után tudjuk eldönteni, hogy megéri e a belefektetett időt és energiát. Én amúgy sem vagyok a műfaj rajongója, azonban számomra is élvezhető volt a játékidőm minden perce. A projekt egyetlen fájó pontja szerintem a drága előfizetés, de talán ez főként hazánkra vonatkozóan drága, hiszen jobb helyeken aki szeretne a WildStarban valamit elérni, annak biztosan nem a havidíj áll majd az útjában. Sajnos azonban ezt muszáj figyelembe venni, így egyelőre csak a műfaj rajongói számára ajánlanám nyugodt szívvel a játékot. Nekik egészen biztosan bejön majd az, hogy rengeteg opcióval találjuk szembe magunkat, illetve bármikor válthatunk a kedvünkhöz illő játékstílusra.
Számokra lebontani az értékelést még nehezebb, mint írni róla, hiszen kaptunk egy stílust, melyet megpróbáltak egyedi elemekkel feldíszíteni és igencsak nyereséges formába csomagolni. Szerintem ezek közül mindegyik sikerült a fejlesztőknek, akik szeretik az MMO-játékokat azoknak mindenképpen ajánlom kipróbálásra.
Ohh wait! Sajnos gyakran futottunk bele...
Ahhoz, hogy pénzt ne kelljen egyből rááldoznunk, azt tudom javasolni, hogy kérdezzétek meg ismerőseiteket nem e vásárolták meg az alkotást, hiszen akkor ahogy említettem három darab hétnapos próbalehetőséget is kaptak, illetve van egy magyar közösség is, ahol szoktak felajánlani ilyen lehetőséget az érdeklődők számára.
A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.