Victoria II teszt

2011. február 23.
83.9821
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Egészen pontosan 8 évvel ezelőtt történt, még 2003-ban, hogy a Paradox Interactive úgy döntött, az Europe Universalis sikereit meglovagolva, és annak grafikus motorját felhasználva egy új sorozatot hív életre. Ő lett a Victoria, amelyet a rajongók gyakran csak Vicky-nek becéztek, teljes nevén azonban a Victoria: An Empire Under the Sun-ként is ismerhettük. A viktoriánus korszakot - Viktória királynő uralkodásának idejét nevezik így - feldolgozó alkotás esetében azonban nem működött az, ami az Europe Universalis-nál igen. Bár kialakult a játék köré egy nagyon kemény réteg, akik oda-vissza imádták a terméket, mindez túl kevés volt ahhoz, hogy ott és akkor a Paradox Interactive egy folytatáson kezdje el törni a fejét. Bár még 2006-ban megjelent egy kiegészítő az alapjátékhoz - Revolutions - , a Vicky-kultuszt leginkább a rajongók tartották életben, egészen 2010-ig, még tavaly ősszel történt ugyanis, hogy a Paradox Interactive beadta a derekát, és elhatározta, hogy elkészíti a program folytatását, avagy a Victoria II-t. Róla emlékezünk meg az alábbi sorokban!

/>
Victoria II teszt - 2. kép

A játék indítását követően még el sem érünk a főmenüig, már tudjuk majd, hogy mi a dörgés. Bár ne nagy viharra gondoljunk most, szimplán arra, hogy közel 5 percig bámulunk majd egy roppant unalmas töltőképernyőt, ami ismerős lehet, méghozzá egy hasonszőrű játékból. Aki az Europa Universalis-ra tippelt, most nyert egy gombóc virtuális fagylaltot - van eper, csoki, vanília -, ugyanis a Paradox Interactive továbbra sem fáradt azzal, hogy alkotásához újabb grafikus motort készítsen, itt is a jól ismert Clausewitz Engine teljesít szolgálatot, amit az említett sorozat mellett a Hearts of Iron franchise esetében is láthattunk már. A küllemben így forradalmi változások nem történtek, megmaradt a puritán ábrázolásmód, amit korábban még csak-csak elnéztünk, jelenleg azonban már kezdi egy kicsit szúrni a szemünket, hiszen bár a hardcore stratégiák soha nem elképesztő külsejükről voltak híresek, de sokadszor látni ugyanazt az ábrázolásmódot, ugyanazt az elrendezést már egyáltalán nem vicces. Bár a fejlesztők becsületére váljék, hogy legalább a játékon belüli kezelőfelületet egyedivé varázsolták, itt biztosan nem lesz olyan érzésünk, hogy ezt és azt innen vagy onnan lopták.

Victoria II teszt - 3. kép

Svéd barátaink azonban érdemelnek egy óriási fejmosást is! Sajnálom, ha bárkinek megbántom érzékeny, szabadelvű gondolatait, de képtelen vagyok magamban tartani haragomat. A Victoria II története ugyanis cirka száz esztendőt ölel fel, a sztori 1836-ban veszi kezdetét, és egészen 1936-ig tart. Nos, ebben az időben Nagy-Magyarország Európa egyik legbefolyásosabb állama volt, mind nagysága, mind fontossága megkérdőjelezhetetlennek mondható, még így sok-sok év hamis történelemtanítást követően is. Mint minden normális magyar játékos, így én is nemzetünk lobogója alatt szerettem volna belekezdeni a Victoria II-be, erre azonban mit kell látnom? Hogy Magyarországot pofátlan módon elfoglalták a sógorok, avagy Ausztria. Emlékezzünk még egyszer, 1836-ot írunk a játék szerint, ebben az évben írja meg Vörösmarty Mihály a Szózatot, ekkor hajtja fejét örök nyugalomra Berzsenyi Dániel, és ez az az időszak, amikor hazánk még az 1000 éves határokon terpeszkedik el, piros-fehér-zöld a lobogó Kolozsvár felett, és nyoma sincs a későbbi Osztrák-Magyar Monarchiának, ami majd csak 1867-ben jön létre. Egy ilyen időszak Magyarországából egyetlen tollvonással Ausztriát csinálni, számomra még egy videojátékon belül is blaszfémia, arról nem is beszélve, hogy a határok az 1920 utáni formára lettek körvonalazva.

#tv#

Nyilván a végső értékelést ez nem - vagy csak nagyon kis mértékben - befolyásolja, hiszen bár én emiatt meggyűlöltem a programot, próbálok objektíven közelíteni felé, még akkor is, ha a benne helyet kapó 200 nemzet között nem találjuk meg szeretett hazánkat. Pontosabban megtaláljuk, csak Ausztriaként jelölve. (Még szerencse, hogy a "megyékre" kattintva a lakosság összetételénél megjelölik a magyarokat, bár Sopronhoz érve itt is érdekes adatokat láthatunk...) Lépjünk azonban tovább ezen a felháborító tényen, és lássuk magát az alkotást, ami a játékmenet szempontjából nem sok újdonságot tartogat azoknak, akik ismerték és szerették az elődöt. A legkomolyabb változások ugyanis a küllemben történtek, lényegesen átláthatóbb lett ugyanis a kezelőfelület, minden lényeges adat szem előtt van, nem kell ablakokat nyitogatni ahhoz, hogy aktuális jelentést kapjunk hadseregünkről, a kereskedelemről vagy éppen a politikáról. Nyilván, szemet kiszúró módon csak a legfontosabb adatok kaptak helyet, de így is lényegesen átláthatóbb lett a rendszer, mint korábban volt. Nem változott ugyanakkor a mögöttes koncepció, avagy, hogy a stratégák legkeményebb vonulatának készült a játék.

Victoria II teszt - 4. kép

Ennek megfelelően minden egyes részlete már-már felfoghatatlan részletességgel került megvalósításra, így tehát mind a politika, mind a diplomácia, mind a hadakozás ügyei nem rendezhetők el néhány átgondolatlan kattintással, az összes lépésünket nem árt jó előre átgondolni, egy hadüzenet ugyanis akár a kampány végét is jelentheti, főleg a kezdő játékosok számára. Nagyon tetszett a Victoria II-ben egyébként, hogy a szokásos klisék mellett lehetőségünk van fejleszteni is ezt-azt, így például a technológiai rendszeren belül több ezer találmányt fedezhetünk fel magunknak, és szintén örültem többek között annak a lehetőségnek is, hogy egyes opciókat automatizálhatunk magunknak, így például a kereskedelmet és a populációval kapcsolatos kérdéseket is. Ez különösen háborúk és egyebek közben roppant hatásos, hiszen ha alapból nem történik semmi különös, akkor is nagyon oda kell figyelnünk mindenre, ha pedig még közbejön egy háború is - ami teljes embert igényel -, ezesetben pláne hasznos, ha nem kell a népességfogyással, vagy egyebekkel foglalkoznunk.

Victoria II teszt - 5. kép

A Victoria első epizódjához képest megjelentek továbbá újabb társadalmi rétegek is, így a bürokraták és az iparosok - rájuk nem emlékszem az elődből -, de olyan apróságok is megváltoztak, amelyek nemlétét észre sem vennénk, így többek között több kategóriára lett osztva a reform lehetősége (szociális és politikai), de a választási rendszer is megváltozott, létrejöttek a koalíciós kormányok, de mindemellett a legfontosabb mégis az a több ezer történelmi esemény, amelyek keresztezik majd utunkat, valamint újabb és újabb kihívások elé állítanak minket, lévén a játék mégiscsak arra hivatott, hogy a segítségünkkel, valamint természetesen közbenjárásunkkal átéljük az akkori időszakot, a történelem ezen korszakát, méghozzá 1836-tól egészen a második világháború kirobbanásáig. Mivel ez a korszak egyértelműen Európában volt a legeseménydúsabb, érdemes lesz majd a játék elején jól megválasztani, hogy melyik nemzet oldalán csatlakozunk a történelemhez.

Victoria II teszt - 6. kép

Nem esett még túl sok szó róla, pedig a játék, és egyben az összes Paradox Interactive által megjelent hardcore stratégia között is kiemelkedőt nyújtott a Vicrotia II zenei része. Elképesztően hangulatos, a kornak megfelelő szimfonikus, klasszikus zenék csendülnek fel a játék alatt, amit élmény volt hallgatni, ha erre a részre valaki nem ad tíz pontot, az nem tudja, hogy honnan kezdődik az igazai zene. Összességében egyébiránt a játékkal magával sincs túl sok gond. Bár Magyarország mellőzését továbbra sem tudom feldolgozni, ezen kívül egy majdhogynem tökéletes alkotást tett le az asztalra a svéd brigád, tökéletesre csiszolt rendszerrel, amely bár végletekig részletes, mégsem olyan mértékben, hogy az riasztó lenne, főleg, mert a legtöbb adathoz ábra is tartozik, így még a kezdő hardcore stratégák is könnyen megtanulhatják mi, merre van és mire használható. A töltési időkkel továbbra sem vagyok kibékülve, ezen kívül azonban egyértelműen egy olyan alkotás született a Victoria II képében, amely képes volt fejlődni elődjéhez képest, mindemellett pedig még valóban jól is sikerült. Ajánlom elsősorban azoknak, akik még nem mertek soha megismerkedni a műfajjal, itt ugyanis a barátságos kezelőfelület, és a nem túl nagy nehézség miatt több sikerélményünk is lesz, ez garantált. Legközelebb azonban remélhetőleg már magyar oldalon is indíthatunk kampányt...

Victoria II / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: TBS
  • Megjelenés: 2010. október 13.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • átlátható kezelőfelület
  • számtalan történelmi esemény
  • nincs magyar oldal a kampányban
  • kevés újdonság az elődhöz képest
  • Hang
    10
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    5
8
Victoria II-t. Róla emlékezünk meg az alábbi sorokban! '>
Victoria II-t. Róla emlékezünk meg az alábbi sorokban! '>
17 hozzászólás

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 17 napja

Az első patchel javították azt, hogy fel lehessen szabadítani. Most sincs önálló nemzetként a térképen, de Ausztriával játszva fel lehet szabadítani.

válasz erre

Maniac

13 éve, 2 hónapja és 7 napja

Vendég írta:
Drága magyarkodó barátom, Nagy-Magyarország említésével semmi gondom nincsen. Büszke vagyok rá, hogy a magyarság sikeresen átvészelte az elmúlt évezred vérzivataros századait. Hosszú időn át Európa meghatározó hatalmaként. Nekem problémám továbbra is csak történelmi ismereteid hiányával van. 1686-ban zömmel osztrák és német erők visszafoglalták a 150 éven át török uralom alatt sínylődő Budát. Sógoraink viszont úgy gondolták, hogy ha ennyi vér és veríték árán kiűzték a pogányokat, ők bizony itt is maradnak. Innentől az általad is említett 1867-es kiegyezésig Magyarország a Habsburg birodalom része volt. A magyar és cseh királyi titulust a Habsburg császár birtokolta. Ha véleményed szerint Magyarország független nemzet volt az időszakban, akkor miért tört ki a Rákóczi és az 1848-as SZABADSÁGharc?
Ezzel akkor sincs megmagyarázva, hogy miért nem került be a magyar játszható félként a játékba, akár egy osztrák-magyar nációként.

válasz erre

Vendég

13 éve, 2 hónapja és 7 napja

Maniac írta:
Bizonyára ő is fájlalja, hogy le mertem írni Nagy-Magyarország nevét... röhögő smiley Ez ma már elég nagy bűn, tudom, de a tények attól még tények drága ellenségeskedő és indoklás nélkül kötekedő barátom.
Drága magyarkodó barátom, Nagy-Magyarország említésével semmi gondom nincsen. Büszke vagyok rá, hogy a magyarság sikeresen átvészelte az elmúlt évezred vérzivataros századait. Hosszú időn át Európa meghatározó hatalmaként. Nekem problémám továbbra is csak történelmi ismereteid hiányával van. 1686-ban zömmel osztrák és német erők visszafoglalták a 150 éven át török uralom alatt sínylődő Budát. Sógoraink viszont úgy gondolták, hogy ha ennyi vér és veríték árán kiűzték a pogányokat, ők bizony itt is maradnak. Innentől az általad is említett 1867-es kiegyezésig Magyarország a Habsburg birodalom része volt. A magyar és cseh királyi titulust a Habsburg császár birtokolta. Ha véleményed szerint Magyarország független nemzet volt az időszakban, akkor miért tört ki a Rákóczi és az 1848-as SZABADSÁGharc?

válasz erre

Maniac

13 éve, 2 hónapja és 7 napja

Vendég írta:
Te miről beszélsz?meglepett smiley
Bizonyára ő is fájlalja, hogy le mertem írni Nagy-Magyarország nevét... röhögő smiley Ez ma már elég nagy bűn, tudom, de a tények attól még tények drága ellenségeskedő és indoklás nélkül kötekedő barátom.

válasz erre

Vendég

13 éve, 2 hónapja és 7 napja

Vendég írta:
Lehet velem van a gond, de számomra elég abszurd, hogy egy olyan ember készít kritikát egy történelem megszálottak számára készült rétegjátékról, aki számára az általános iskolai történelem tananagy felelevenítése is nehézséget okoz.
Te miről beszélsz?meglepett smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 2 hónapja és 7 napja

Maniac írta:
Köszönöm, elég volt belőle egyszer is! A véleményed is köszönöm, bár ez így olyan, mintha azt mondanám, ez egy kritikán aluli komment volt. mosolygó smiley Remélem nem kell magyaráznom, miért.
Lehet velem van a gond, de számomra elég abszurd, hogy egy olyan ember készít kritikát egy történelem megszálottak számára készült rétegjátékról, aki számára az általános iskolai történelem tananagy felelevenítése is nehézséget okoz.

válasz erre

Maniac

13 éve, 2 hónapja és 7 napja

Vendég írta:
Kritikán aluli játékkritika. Ajánlom a cikk írójának az általános iskolai történelem órák látogatását.
Köszönöm, elég volt belőle egyszer is! A véleményed is köszönöm, bár ez így olyan, mintha azt mondanám, ez egy kritikán aluli komment volt. mosolygó smiley Remélem nem kell magyaráznom, miért.

válasz erre

Vendég

13 éve, 2 hónapja és 7 napja

Kritikán aluli játékkritika. Ajánlom a cikk írójának az általános iskolai történelem órák látogatását.

válasz erre

Vendég

15 éve, 4 hónapja és 11 napja

Kedves szerző, van egy találós kérdésem. Ha Magyarország annyira független volt, akkor miért kellett harcolnunk 1848-49-ben a függetlenségünkért? Lelövöm a poént, azért mert a korban Magyarországon Habsburg elnyomás volt. Volt önálló kormányunk? Nem. Volt királyunk? Igen. Hogyan is hívták királyunkat? Habsburg-Lotaringiai Ferdinánd. Amúgy a térkép tényleg igazságtalanul rossz.

válasz erre

Tibit

15 éve, 5 hónapja és 6 napja

Magyarország Ausztria része volt 1836-ban, szerintem nem kell csodálkozni, hogy a részeként van ábrázolva!
Annyit tennék hozzá, hogy egy szál történelmi esemény sincs benne. Országunk felett csak mi rendelkezünk, nem zavarhat be semmilyen történelmi gikszer. Vagyis nem fog megtörténni sem az első világháború (olyan formában mint ahogy valójában is megtörtént), az amerikai polgárháború, a 48-as forradalmak Európában, semmi. Csak ilyen nem történelmi események találhatóak meg a játékban, mint pl. sztrájkolnak a dolgozók, kolerajárvány, az alsóosztály 10%-a Budapesten követeli a Pro-Military-t... és további hasonló, nem történelmi tényeken alapuló események vannak a játékban.
Egyedül pl. a genfi egyezmény jut eszembe, amely benne van a játékban.
Ami nagyon tetszik, az a gazdasági és piaci rendszer. Gazdaságot nem lehet közvetlenül fejleszteni, neked olyan intézkedéseket kell hoznod, amelyek elősegítik annak fejlődését. Bírsz persze magadtól is gyárakat építeni, de azok nem fognak igazodni a piaci versenyhez meg hasonlók, és könnyen tönkremehet.
Van külső és belső piaca egy országnak, amelyet nagyon szépen megcsináltak.
Ami nagyon nem tetszik az a kolóniarendszer. Mihelyst megalapítok egy gyarmatot, az embereim az anyaországból azonnal elkezdenek oda özönleni, és a végére már több lakosa lesz a gyarmatnak, mint az országom bármely provinciájának, és mivel több lakosa van, több katonát is képes kiállítani. Pl. mikor UK mozgósít több mint 1000 diviziót képes megmozgatni, és eleve előnyben van minden téren az egész játék során. Egy összeurópai összefogás sem tudná legyőzni szerintem. Szóval ezt nagyon elqrták.

válasz erre

Vendég

15 éve, 5 hónapja és 7 napja

nekem tetszik. bár a mo gyalázás télleg gáz

válasz erre

Vendég

15 éve, 5 hónapja és 7 napja

Nem bejövős, ez a gyarmat dolog meg eszméletlenül bosszantó!meglepődött smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Victoria II
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja