The Chronicles Of Riddick: Escape from Bucher Bay teszt

2005. január 19.
77.6571
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Methas profilja, adatai
Methas
Úgy látszik egyre inkább elterjedté válik, hogy különféle sikerfilmek alapján adnak ki játékokat. Ilyen például a különféle Matrix játékok, vagy a Gyűrűk Ura alapján készült játék, a Terminator játékokról már nem is beszélve, csakhogy néhány nevesebbet említsek meg. Legújabb hasonló cipőben járó film ( vagy inkább játék???) a The Chronicless Of Riddick, kissé hibás magyar fordítás szerint A Sötétség Krónikái (valójában: Riddick Krónikái). A játéknak nem csak ez az egyetlen érdekessége.



The Chronicles Of Riddick: Escape from Bucher Bay teszt - 2. kép

A nem rég kiadott ID Software Doom 3 grafikai motorjához hasonló motort láthatunk. Az igazság az, hogy eleinte azt hittem én is, hogy a Doom 3 motort használja a játék, de miután utánanéztem kiderült, hogy a Starbreeze saját fejlesztésű motorjáról van szó ( bár ennek ellenére előfordulhat , hogy van némi köze a Doom 3 motorhoz is). A fejlesztők azonban nem elégedtek meg egy Doom 3 szintű grafikájával. Még tovább finomították a részleteket. Kidolgozottabbak lettek a főhős árnyékai. Például, ha elnézünk oldalra, akkor nem teljes testből fordul Riddick, hanem csak a fejét fordítja, és ez az árnyékon is látszik. Valamint nem emlékszem a Doom 3-ből olyan árnyékváltozásra, hogy amikor elmegyünk egy lámpa alatt akkor az árnyék először mögöttünk van, ahogy közeledünk úgy csökken az árnyék mérete. Amikor pedig a lámpa már mögöttünk van az árnyék előre kerül és folyamatosan nyúlik ahogy távolodunk a fényforrástól. Persze a következő pilács is bezavarhat eme árnyékvetülésekbe. Tehát amit az ID Software által készített grafikai motorban erősen kidolgozott újdonság volt, az árnyékok, azt a Starbreeze Stúdió programozói tovább fokozták. Grafikai kidolgozásnál említeném még meg, azt is hogy végre kidolgozták főhősünk lábát is. Tehát ha magunk alá nézünk játék közben nem csak a nagy ürességet láthatjuk, hanem két lábat. Ez azért különlegesség, mert ritkán lehet látni az ilyen belső nézetes gamekben ilyesmit.


The Chronicles Of Riddick: Escape from Bucher Bay teszt - 3. kép

Mielőtt belekezdenék a játék történetét főbb vonalaiban felvázolni, lássuk ki is ez a Riddick. Legelőször a Pitch Black: 22 évente sötétség című horror/akció filmben találkozhattunk vele, mint különleges tulajdonságokkal rendelkező bűnözővel, aki végül is a csapat megmentője lesz a különleges tulajdonságai miatt. Ezt követően a nemrég vetített Chronicles Of Riddick című filmben láthattuk, ahol már konkrétan ő köré épül fel az egész történet. És végezetül az éppen most tárgyalt játékban. Riddicket mindegyik történetben Vin Diesel bőrébe bújtatták. A játékban is egyértelműen felismerhető a színész. Magának a játéknak a története az első film előtt játszódik. Kivétel ez alól talán az intro és az outro, mert ezek a két film közé tehetőek történetileg. Aki látta a filmet annak kissé ismerős lehet az intróban szereplő táj. Egy jeges kietlen vidék ahol is egy hosszú hajú, szakállas fickót látunk, Riddicket. Azonban itt nem egy űrhajó elől menekül, hanem csak sétál egy barlang fele. Ezt követően valami hő látást használó lény szemszögéből láthatjuk, amint figyeli főhősünket. Ezt követő képsorokon Riddick elintézi ezt a jeti szerű lényt, majd egy női hanggal kezd el beszélgetni, gondolatban. A videót egy újabb videó követi, amin főhősünk, már egy űrhajón van, a megszokott Vin Diesel-es külsővel. Azonban itt nem szabadon rohangál, hanem rabként tartózkodik.


The Chronicles Of Riddick: Escape from Bucher Bay teszt - 4. kép

No de ez nem lesz sokáig így. Az űrhajón még beszélgetünk egy csókával, történetesen az őrünkkel, Jones-al. Neki még lesz szerepe a játék folyamán. A landolást követően azt hihetjük kezdődik is a játék, azonban ez még csak a tutorial. Őrünk gyors úton elfordul, és láss csodát meg sem vagyunk bilincselve. Rabtársunk csendben arra buzdít, hogy itt a lehetőség. Ilyenkor az F1 lenyomásával megtudhatjuk mit is kell cselekedni. Itt történetesen le kell guggolni és Jones mögé lopakodva kitörni annak nyakát. Azonban ez nem olyan egyszerű, nem elég elkapni a nyakát és már késsz végeztünk is vele, hanem a „use” gombot nyomogatva fogja Riddick megtenni az ellenfél számára végzetes mozdulatot. Itt mindjárt kiderül, hogy az őrök fegyverét nem célszerű használni, mert le vannak védve (ezt egy rabtárs mutatja be saját vesztére). A továbbiakban tovább furfangosíthatjuk lopakodási technikánkat, és egy shootgunhoz is hozzájuthatunk, azonban lőszert csak később kapunk hozzá. Egy sötét folyosóra érve már lövöldözhetünk is. Ezt követően a folyosó végét jelentő, fénybe belesétálva, derül ki, hogy ez csak a training volt. A töltést követően ismét az előbb már látott bejáratnál találjuk magunkat, azonban itt már megfelelő őrséggel, még csak esély se legyen a szökésre, nem beszélve arról, hogy bilincs is van a kezünkön. Ekkor még nincs semmi dolgunk csak nézelődni és hallgatni a börtön komplexum egyik vezető beosztású őrének az instrukcióit. A börtönbe beérve megkapjuk a cellánkat, aminek a számát célszerű megjegyezni, mert néha vissza kell térni ide. Ezt követően kezdődhet az igazi játék.


The Chronicles Of Riddick: Escape from Bucher Bay teszt - 5. kép

A börtön területén mászkálva kisebb küldetéseket fogadhatunk el, a rabtársainktól. Többnyire ezek arról szólnak, hogy meg kell verni ezt-azt, valamit el kell hozni, ilyenek. A bonyodalom ott kezdődik amikor meghal a börtön főmacsója. Hogy-hogy nem Riddicknek is köze van a dologhoz. Na főhősünknek sem kell több, kihasználja a fellépő káoszt és megpróbál meglépni. Az itt tartózkodását úgysem tervezte hosszúra. Az elfekvőn keresztül kísérli meg a szökést. Több-kevesebb sikerrel. Egy idő után sikeresen elkapják az őrök. Ezt jobb ha megszokjuk, mert több olyan eset is van amikor ismételten meg kell lépnünk. Ezúttal a börtön egy másik részébe kerülve választhatunk, hogy mit kívánunk tenni. Ismét a küldetések elfogadása, illetve el nem fogadásaival juthatunk előre. Lehetőségünk adódik kihívni a helyi bajnokokat. Ebben a börtönrészlegben verekedni csak az úgynevezett arénában lehet, különben aktiválódnak a turretek és szitává lövik a szabálysértőt. A bajnokokat kihívni úgy lehet , hogy odamegyünk a ’szervezőhöz’ és az megmondja kit kell megkeresni. Az idegesítő az egészben, hogy egyre messzebb kell menni az ellenfélért, és ezután még vissza is kell sétálni a kiindulási helyre.


The Chronicles Of Riddick: Escape from Bucher Bay teszt - 6. kép

Legvégül a legfőbb bajnokkal kell megküzdeni, aki nem más, mint az egyik börtönőr. Ha őt is legyőztük, az őrök elhurcolják Riddicket. Itt ismét lehetőség nyílik a szökésre, és Riddick nem is mulasztja el a lehetőséget. A későbbiekben még elkapnak 2 alkalommal, abból az egyik olyan eset, hogy egy kör alakú terembe vagyunk bezárva, amit 2 percenként elárasztanak gázzal. A második (mennyi kettes ) elhalálozás után derül ki, hogy csak a harmadik figura a Riddick. Eddigre megfigyelhetjük, hogy mi miként működik és megléphetünk a biztos halálból. A vége fele közeledve keményednek az ellenfelek is. Nem csak hagyományos emberek jönnek ellenünk, hanem harci robotok is, amik közül kevéssel vehetjük fel a harcot. Ezeket a robotokat is belülről emberek vezérlik, így néha lehetőségünk nyílik egy-egy típust kipróbálni. Ezek mellett a robotok mellett azonban sokszor egyszerűbb elpucolni, mint felvenni velük a harcot. A játék vége fele közeledve, egy nem várt megmentőnk akad: Jones személyében. Amikor úgy látszik már, hogy most aztán minden veszve van odaparkol egy űrhajóval. Azonban ahelyett, hogy ezzel vége lenne a játéknak, a hajó a lövésektől belezuhan egy épületbe. És láss csodát pont a börtön vezetőjének az irodájába csöppenünk. Azonban itt nem ővele kell megküzdeni, hanem a két személyes testőrrobotjával. A robotoknak az-az érdekessége, hogy láthatatlanná tudnak válni. Helyzetükre csak a lövéseikből lehet következtetni, illetve ha találat éri őket, akkor láthatóvá válnak. Összességében nem nehéz kiszedni őket mert ha folyamatosan mozgunk nehezebben találnak el, meg ha folyamatosan lőjük őket nem csak láthatóak de visszalőni sem tudnak.


The Chronicles Of Riddick: Escape from Bucher Bay teszt - 7. kép

Még szót ejtenék a fegyverekről. Alap fegyverként ott van a puszta ököl. Sokszor más nem áll rendelkezésünkre. Két funkciója van: ütés és védekezés. Ez nem tűnik soknak, de a mozgás gombokkal egész jó kis kombókat lehet kihozni. Valamint használható nyak kitörögetésre is. Még lehet egy rakás közelharci fegyverünk: csavarhúzó, szike és az egyéb hasonló eszközök. Ezek hasonlóan működnek, mint az ököl csak nagyobb sebzést okoznak. A Távolsági fegyverek közül, ami a leggyakrabban rendelkezésünkre áll az a shotgun. Mely egy nagy sebzésű azonban kis hatótávú fegyver, azonban szabadon használható, nincs levédve. Az assault rifle csak egy bizonyos szakaszban használható, amikor is feloldjuk egy szerkezettel a védelmét. Közepes hatótávú (nem is kell több), sorozatlövő fegyver. Ennek van egy módosított változata, amiben kevesebb a lőszer, erősebb, de csak közelre hatásos mert iszonyat szórása van. A gránát néha igen hatásos fegyver, de nem szabad pazarolni, mert a nagy ellenfelek ellen meg tudja könnyíteni a harcot. Valamint egy minigun is felelhető a játékban de ez csak a legvégén, amikor beköszönünk a börtön vezetőjének. Ez egy forgócsöves nagy tűzerejű, nagy tárkapacitással rendelkező fegyver.


The Chronicles Of Riddick: Escape from Bucher Bay teszt - 8. kép

Említést tennék még arról is hogy az assault rifle ugyan le van védve a játék nagy részén, attól még fordítható ellenfeleink ellen. Megvalósítható, hogyha sikerül odajutni az ellenfélhez szemből akkor saját magával lövetjük fejbe az illetőt. Nem sikerült rájönnöm miként, de vad gombnyomogatás közepette megfogja Riddick a katona fegyverét, és saját magával löveti le a figurát.
Érdekesség még a játék HUD - ja is. Nem láthatóak a főhős életpontjai, lőszere és egyéb hasonló dolgok. Amikor harcba kerülünk valakivel akkor a képernyő bal felső sarkában megjelennek az életet szimbolizáló kockák. A lőszermennyiséget pedig a fegyveren lehet látni. Ha már az életet jelző csíknál tartunk, akkor folytassuk egy kicsit az élettel. Ezt sem hagyományos módon oldották meg. A kockák jelzik az élet mennyiségét. Kiindulásképpen van 4 kockánk. Ha elkezdünk sérülni akkor a legutolsó kocka elkezd lefogyni. Ha azonban egy kocka nem fogy le teljesen akkor az visszatöltődik amint kikerülünk a csatából. A teljesen lefogyott kockákat már csak med stationoknál lehet visszatölteni. A játék folyamán lehet találni néhány hatalmas szerkezetet, amibe beleülve egy kockával növelhetjük főhősünk életét véglegesen. Nekem a játék végére hét kockányi életem volt.

Talán ennyi éppen elég kedvcsinálónak a játék kipróbálásához. Aki szereti a néhol lopakodós, néhol ész nélkül lövöldözős játékokat, annak érdemes kipróbálnia, akik pedig a Vin Diesel, vagy a Riddick film(ek) rajongói, azoknak kötelező.

The Chronicles Of Riddick: Escape from Bucher Bay / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2004. december 15.
  • Ár: 9.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • szépen kidolgozott grafika
  • élvezetes és fordulatos játékmenet
  • nincs multiplayer opciója
  • erős gépigény
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    9
8.3
24 hozzászólás

tommygarros

12 éve, 5 hónapja és 27 napja

uncsii

válasz erre

sasikaa

12 éve, 9 hónapja és 17 napja

Nekem megvan ez a gamma, újsággal vettem. Annyira nem jött be, bár lehet hogy én vagyok hozzá gyenge FPS-ből

válasz erre

Vendég

15 éve, 9 hónapja és 2 napja

sorozatszám
????

válasz erre

Vendég

15 éve, 9 hónapja és 2 napja

Vendég írta:
a szörnyes pályán akadtam el amikor jönnek nagy fogú kisszörnyek és minden feladatot teljesítettem és egy már csak ki kéne jutnom csak nem birok pedig van a pálya végén egy szellöző oda kéne felugrani csak nem birok felugrani oda ha vlaki végig játszotta és tudja h mit kell csinálni az legyen szives irni köszi
cs hallod mi a sorozatszám amivel be tok lépni???

válasz erre

Vendég

16 éve, 7 hónapja és 17 napja

röhögő smiley király a játék

válasz erre

Vendég

17 éve, 6 hónapja és 1 napja

The Chronicles of Riddick
Leírás
The Chronicles of Riddick teljes magyarítás
Név: RIDDICK HUN by i2k
Cég: i2k
Kód: 2005 nálam nem müködik **** fos kak valaki segitsen

válasz erre

Vendég

18 éve, 3 hónapja és 22 napja

De,Tegyél Service Pack 2őt a gépre röhögő smiley

válasz erre

Vendég

18 éve, 6 hónapja és 27 napja

nekem is ezt a hibát írta ki SbzEngine.exe. nekem ezt a hibát irja ki ijenkor mit kell csinálni segits kősz

válasz erre

Vendég

18 éve, 7 hónapja és 17 napja

nekem is ezt a hibát írta ki SbzEngine.exe.-alkalmazáshiba
Az alkalmazás inzializálása nem megfelelő {0xc0150002}. nem tudja valaki h ilyenkor mi a teendő??Előre is köszi

válasz erre

Vendég

18 éve, 7 hónapja és 18 napja

Köszönöm a segítséget!

válasz erre

Vendég

18 éve, 7 hónapja és 18 napja

Hali! a játék magyarításának a telepítési adatai:
Név: RIDDICK HUN by i2k
Cég: i2k
Sorozatszám: 2005

válasz erre

qweasdíyx

18 éve, 7 hónapja és 19 napja

A játék magyarításának mi a telepítő kódja?Elvileg 2005 lenne,de azt nem fogadja el. Pls valaki segítsen!

válasz erre
12a(z) 2 -ből
The Chronicles Of Riddick: Escape from Bucher Bay
9.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profilja