Splinter Cell - Pandora Tomorrow teszt

2004. április 06.
79.6271
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Tommy profilja, adatai
Tommy
November 17. sok ember számára piros betűs ünnep a világon! 2002. óta. ( Én komolyan ismerek ilyen embert! ) Főként annak, aki már akkor is rendelkezett XBOX-szal. Ekkor jelent meg ugyanis a Splinter Cell, kizárólag XBOX exkluzívként. Majd jó néhány hónappal később dobták piacra a PC-s, és a PS2-es változatot, mely platformokon szintén osztatlan sikert aratott a game. Egyedi stílust teremtett… Vagy talán mégsem? Ugyan voltak már harmadik személyű akció játékok, de azokból valahogy mindig hiányzott valami... Valami, amitől az ember életszagúnak, realisztikusnak érzi az egész játékot.



Splinter Cell - Pandora Tomorrow teszt - 2. kép

Nos igen a story, és a hangulat. Na, persze a SC-ben egyikből sem volt hiány. Storyt tekintve teljesen rendben volt, a hangulat pedig…. Nehéz szavakat találni. Éjszakákat játszottunk vele, egyszerűen annyira lebilincselte az embert. (Este vele feküdtünk, reggel vele keltünk, volt is konfliktus otthon
az asszonnyal emiatt.) Teljesen beleélhettük magunkat Sam Fisher szerepébe, aki egy vérbeli profi minden
téren, legyen szó atlétikáról, fegyverekről, számítógépekről, nőkről... ( Igen nőkről, majd
meglátjátok. Bár most nem emlékszem pontosan, hogy az első részben képviseltették-e magukat a szebbik nem tagjai, vagy sem, de az biztos hogy itt már jelen vannak Fisher papó szerencséjére/szerencsétlenségére. )


Splinter Cell - Pandora Tomorrow teszt - 3. kép

Egy biztos 2004. márciusa/áprilisa van, és itt a folytatás a Pandora Tomorrow. A történet a közel jövőben játszódik. Ismét terroristák fenyegetik az egész világot (hát, lehet, hogy ellentmondásra jutottam... kicsit ebból a szempontból mégis sablon a sztori, de a hangulat akkor is marad... ), és természetesen most is a mi kezünkben van sok
millió embertársunk jövője. Ebben a részben Fisher barátunk már nem egy magában érkezett, hanem barátokat is szerzett. Természetesen Sam mindig egyedül dolgozik. Ezt mindenki tudja.
Nem is ebben az értelemben szerzett új barátokat, hanem most már lehetőségönk nyílik multiplayer játékok
játszására is, de erről majd egy picit később...


Splinter Cell - Pandora Tomorrow teszt - 4. kép

A játék helyszínei igen változatosak, hiszen lehetőségünk lesz megtekinteni az amerikai nagykövetséget Dili-ben, Párizs metróhálózatát, egy-két TGV-t munkaközben, a jeruzsálemi piacot, stb. Ez mind szép és jó, csak egy baj van... Nigthvision. Igen, sajnos sok pályán e nélkül képtelenség életben maradni, így hát nem is tudunk gyönyörködni a szépen kidolgozott textúrákban, csak ha már egyszer végig játszottuk a játékot, és visszatérünk a városokba, gerilla táborokba. Jórészt dzsungelben és az előbb említett gerilla övezetekben kell keresztül küzdenünk magunkat, ahol igen jól jön a thermo-google használata, már csak az aknák elkerülése miatt is, mert enélkül kisebb nézeteltérésünk is akadhat velük, és nem csak az egyik lábunkat veszíthetjük el, mint ez egyik terrorista vezér a játék során, hanem még ráadásul egy jó kis GAME OVER feliratot is kapunk! ( Érdemes odafigyelni a Sam és Lambert közötti párbeszédekre a küldetések előtt, alatt, és végén, mert jó pár helyen nagyon poénosra sikerültek). Hasonlóan az első részhez, itt sem áll túl sok fegyver a rendelkezésünkre.


Splinter Cell - Pandora Tomorrow teszt - 5. kép

De hát ez is a realisztikához tartozik, nemde? Hogy néz az már ki, hogy megyek, felveszek egy shotgun-t, egy rakétavetőt, egy gránátvetőt, egy mini-gun-t, stb? Ugyan már kérem! Egy hangtompítóval felszerelt pisztoly, és egy SC-20K bármire elég lehet, ha
megfelelően használjuk őket! Nem beszélve arról, hogy a játék nagy részében a lopakodás a fő fegyver, hiszen ez az, amiben Fisher verhetetlen… Sokszor kritérium, hogy egyszer sem fújhatnak riadót, mert akkor mi fújhatjuk a küldetést. De szerintem ez teljesen rendben is van így. Ismételten nem az értelmetlen lövöldözés kapott helyet a programban. Kicsit kell gondolkozni is… A lopakodás is maradt a régi. Nagyon fontos, hogy ha valaki ép mellettünk halad el, akkor ne csapjunk zajt, inkább maradjunk mozdulatlanok a sötétben, vagy, ha mi osonuk el az illető háta mögött akkor pedig, szintén csak nagyon lassan és csendeben tegyük azt!
Természetesen most is szerepet kapnak a civilek a játékban, ugyanúgy segítenek, mint ahogy gátolnak minket az előre jutásban.


Splinter Cell - Pandora Tomorrow teszt - 6. kép

Vannak természetesen tégláink is a gerillák között, közel a fejesekhez, akiktől igen fontos információkat kapunk, őket nagyon meg kell becsülni, de arra is van példa, hogy egész egyszerűen eliminálni kell őket miután megmutatták a helyes utat. Játék közben Sam ezt a cselekedetet nagyobb terrorizmusnak nevezte, mint azt ami ellen valójában harcolt. De hát a vezérkar utasítgat, nekünk pedig végre kell hajtani a parancsokat. Sok esetben a halálos beavatkozás nem megengedett csak miután elértük a küldetés fő célját,
és már csak az van hátra, hogy kijussunk a területről. Ekkor már általában kiélhetjük szadista hajlamainkat... Már ha valakinek van ilyen! Ugye nincs?
Maga a játékmenet lineáris, sok megoldás nincs... Ez kissé egyszerűvé teszi a végigjátszást, de azért azt nem mondom, hogy nem akadtak problémák. Linearitáson azt értem, hogy a végkimenetele a küldetéseknek két féle: failed or successful, maga a játék közben adódó problémákat, pl. az ellenség eliminálása, a kamerák hatástalanítása, többféle módon is elvégezhető. Úgy is végig lehet csinálni a pályákat, hogy még a kezünket sem használjuk harcra.


Splinter Cell - Pandora Tomorrow teszt - 7. kép

Lopakodunk és kész. Mondjuk a lámpák lekapcsolása kapcsolók nélkül, igényel némi fegyveres beavatkozást... Persze volt olyan pálya is ahol mindent kellett használni: sötét volt --> Nightvision, aknák voltak installálva a mezőn --> Thermo, a gerilla
harcosokat elimináli kellett --> SC20K...
Az ellenség intelligenciája közepes, hiszen minden neszre figyelnek, bár mindig ugyanazon az útvonalon járőröznek, és így esélyt adnak a játékosnak, hogy kikerülhesse, vagy lelőhesse őket. A riasztásban is vannak azért szintek, amik természetesen küldetés függők: van ahol a korábban említett egy riasztás végzetes, van ahol maximum háromszor ébreszthetjük fel az ellent. Könnyítésképpen a riadó szint egy idő után visszatér alapállapotba, ha sokáig észrevétlenek maradnuk. Mondjuk HARD fokozaton nem próbáltam, de gondolom ott is így van.
Szóval eltekintve a linearitástól, a játék sokunk számára tud maradandó pillanatokat szerzni, főleg egy-két alküldetés, egy-egy pályán belül. A lámpakapcsolgatással kapcsolatban megemlítendő, hogy sokkal több lámpa lőhető ki ebben a részben, mint az előzőben, de azért arra érdemes figyelni, hogy emberek ne legyenek a közelben, mert akkor riadó ezerrel. Az utolsó pályán például egy vagy két szinttel feljebb járkálgatnak az ellenséges katonák, szigorúan őrizve a féltett vegyifegyvert.


Splinter Cell - Pandora Tomorrow teszt - 8. kép

Én azonban nagy lazán elkezdtem kilövöldözgetni a lámpákat, amik a falakról és a mennyezetről lógtak le.
Csak éppen azt nem vettem észre, hogy pont felettem, a hídon álltak g(o)/(e)rillák. Mondanom sem kell, mi történt... A legnagyobb változás az előző részhez képest, mint azt már korábban említettem, egyértelműen a MULTIPLAYER rész. Sokan hiányolták ezt az opciót az SC-ből, én speciel nem nagyon tudtam volna hova tenni egy ilyen stílusú játékban a többjátékos lehetőséget. Nyolc-tízenhat Sam Fisher nyírta volna egymást? A Ubisoft, azonban feloldotta ezt a látszólagos ellentmondás(oma)t, és nem is akárhogyan. A multi
részben két lehetőségünk van: vagy zsoldosok leszünk, vagy kémek. Tehát, e két különleges egység méri össze erejét. Mindkettőnek meg vannak a saját specialitásai: a zsoldosok nehéz fegyverzettel, lézeres irányzékkal, és fejre/fegyverre szerelhető zseblámpákkal vannak felszerelve, míg a kémek a lopakodásban jeleskednek, Fegyvereik közé tartozik például a Spy Bullet, amellyel az ellenséges zsoldosokat jelölhetjük meg, és
így a radarunkon látni fogjuk, hogy merre járőröznek. Persze van még sokkal több fegyver is, de ezek felfedezését inkább Rátok bízom.


Splinter Cell - Pandora Tomorrow teszt - 9. kép

A többjátékos módbanegyszerre maximum négyen játszhatunk, de csapat felállás teljesen közönbös, lehet 3-1 is. Három játék mód áll rendelkezésünkre, ha multit választjuk: az egyik a Neutralization, amelyben több vírushordozó egységet kell semlegesítenünk, a másik az Extraction ez leginkább a Counter-Strike Hostage-Rescue módjához hasonlít, abban különbözve tőle, hogy itt a víruskonténereket kell kivinnünk egy extraction pointra; a harmadik pedig a Sabotage mód, ez nagyban hasonlít az elsőre csak az a különbséggel, hogy itt modem segítségével kell betörni a víruskonténerekbe, ami természetesen időt vesz igénybe, majd ezután tudjuk csak hatástalanítani őket.
Természetesen mindenkinek kötelező kipróbáli a többjátékos módot, hiszen teljesen olyan, mintha egy másik játékkal játszanánk!
Grafikailag nem nagyon lehet panaszunk... A motor maradt, textúrák felturbózva, plusz speciális effektek. Nagyon ott van. De sajnos, mint említettem a gyönyörködésre nincs sok lehetőségünk, a késői bevetések miatt... Szinte mindig este kell dolgoznunk. De hát ez van, ha ez ember négy műszakban beugrós. Fisherrel néhány új mozdulatot is megtanítottak, amit a bevezető training után mindenki észre fog venni. Szóval, ha már valaki látta az első részt, akkor valószínúleg nem fog beájulni a grafikától, de azért jó pár helyszín igen meggyőzően ki lett dolgozva.
Befejezésként annyit, hogy természetesen nyugodt szívvel ajánlom minden akció/lopakodó hősnek. Megéri a pénzét, na meg persze nem beszélve arról, hogy a Hitman Contracts-re még várni kell...

Splinter Cell - Pandora Tomorrow / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: Lopakodós
  • Megjelenés: 2004. március 27.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
8.8
22 hozzászólás

Vendég

18 éve, 6 hónapja és 23 napja

Csátok valaki tudja, hogy hogy kell onlineban játszani. Mert amikór kitöltöm a regisztrácíót akkor azt írja ki, hogy hiba van a sszoftveren. Ha valaki tudja. Akkor segitsen. köszönöm!kacsintó smiley

válasz erre

Vendég

18 éve, 9 hónapja és 3 napja

nekem meg van ez a játék tök nehézmenő smiley

válasz erre

Vendég

18 éve, 9 hónapja és 4 napja

LÉGYSZI HA TUD VALAKI SIMA XBOX RA A VICE CITYHEZ CSALÁSOKAT az irja lemeglepődött smileymeglepődött smileymeglepődött smiley

válasz erre

Vendég

18 éve, 10 hónapja és 19 napja

Honnan lehet letölteni ennek (pandora tomorrow) a multiplayer-jét? vagy alapbol a menüben ekll intézni a dolgokat? létszíves segítsen valakii

válasz erre

Vendég

18 éve, 11 hónapja és 24 napja

Én már végig játszottam!
röhögő smiley

válasz erre

Demitrik

22 éve, 10 hónapja és 17 napja

Hi minden ember, csak beköszöntem!
CSá Tommy!

válasz erre

Tommy

22 éve, 10 hónapja és 21 napja

Bocsi... lámpákat kell keresni, nem lámoákat.

válasz erre

Tommy

22 éve, 10 hónapja és 21 napja

Az Splinter Cell első részéről van szó? Mert ott nem is fogsz tudni megmozdulni, mert először meg kell keresni a lámoákat a falon, a padlón és a plafonon. Az egérrel arra kell nézni...

válasz erre

Vendég

22 éve, 10 hónapja és 21 napja

Splinter Cell játék Felinstallálás után nem tudok megmoccanni a manussal, mik a mozgóbillentyük, valaki ötlet??
gabó

válasz erre

elek

22 éve, 10 hónapja és 21 napja

fdghrgh

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Splinter Cell - Pandora Tomorrow
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profilja