Természetesen ezt már csak az után teszem, hogy legalább egyszer végigvittem az adott játékot. A kettőt összeadva (saját és egy széles spektrumú közönség véleménye) próbálok egy objektív leírást adni arról, amit átéltem és tapasztaltam. Vannak azonban olyan speciális esetek, ami egy olyan anomáliát vonzz maga után amit nem nagyon szeretek. Most, a Soul Calibur V tesztem után ugyanis valaki egyet fog érteni velem, de ezáltal mások pedig az orosz gyepűkre száműznének egy Baywatch ruhában. Szóval kedves rajongók kérlek, mielőtt a keresztvizet is leszednétek rólam, engedjétek meg hogy megmagyarázzam, miért kapott annyit a stuff amennyit.
Kezdjük mondjuk az offline tartalommal. Bár ha nagyon akarnám akkor akár idézőjelbe is tehetném a tartalom szót. Megszokhattuk, hogy a story mód eddig jól ki volt dolgozva, relatíve érdekes és nyomokban még eredetiséget is tartalmazott, a player-barát szavatosságról nem is beszélve. Na, ezt itt felejtsétek el, ugyanis kapunk egy iszonyatosan irritáló, antipatikus, szerencsétlen gyíkot (aki egyben az egész történet főhőse és egy új karakter!), Patrokloszt, és az ő vergődését kísérhetjük figyelemmel a kemény egy-másfél óra alatt amíg a storyt bedaráljuk. Igen, kedves nagyonhácé rajongók, egy-másfél óra, azaz 20 pálya. Ha még azt is hozzáteszem, hogy ez idő alatt összesen 2+1 karaktert fogunk irányítani, akikről konkrétan semmi sem derül ki, akkor láthatjuk hogy az egyenlet igencsak mínuszosba kezd átmenni.
Most mondok egy viccet! Mi az? Ha végigmész az árkád részen, akkor nem kapsz egy fia befejezést, képet, endinget, infót, semmit, csak egy időt ami alatt eljutottál a hat ellenfél végére? Szabad a gazda? Soul Calibur V! És ami a legfájóbb, az előbb nem csak poénkodtam, ugyanis itt hiába jutunk el a csúcsra, bámulhatjuk a roppant igézően hangzó időeredményünket a képernyőn! Ilyet nem is tudom hogy mikor láttam utoljára, hisz még a C64-es Street Fighter 2-ben is volt végefőcím! Térjünk rá egy kicsit a szereplőkre, akik, mint ahogy a bevezetőben is említettem a széria erősségei közé számítottak.
A hősökkel kapcsolatban volt még egy nagyon csúnya húzása a fejlesztőknek, ugyanis hivatalosan új szereplőnek számítják Patroklosz és Pyrrha alfa illetve omega változatát is (máshogy tartják a kardjukat), illetve bekerült még egy Edge Master nevű valaki, aki a megszokott minden-stílust-tudja-csak-körönként-változtatja-a-harcmodorát töltelékember. Szereti valaki Kiliket? Jó, mert az most eret haraphat magán, ugyanis elvették tőle a saját harcmodorát, de cserébe megkapta az összes férfi szereplőjét, természetesen szigorúan körönként változtatva őket! Azért az elmondható, hogy a régiek és az olasz megmenti még ezt a felhozatalt is.
Most evezzünk kellemesebb vizekre, mert azért van jól sikerült eleme is a játéknak, ilyen például a grafika és az animációk. Külsőségek szempontjából igencsak tisztességesen helyt áll a produktum, gazdagon poligonozott karakterek és helyszínek, tökéletesen folyamatos képfrissítés segít egymás bucira verésében. A helyszínek között is vannak amik extrán jól sikerültek, például amikor egy lágyan ringatózó kalózhajón kezdjük meg az aprítást, hogy aztán pár menettel később a ladik gyomrában fejezzük be a küzdelmet. Vagy említhetném még a holdsütötte gyepűt a nagyon kis hangi halottaival és csatamezőjével egyetemben. Szóval ezen a porción látszik hogy nem tehetségtelen a programmer banda, na!
Mindenképp ki kell emelnem még az online részt is, ami szintén pöpecül lett megoldva! Zsilliónyi szűrési feltétel és totális lagmentesség biztosítja azt hogy az interneten való szórakozásunk felhőtlen legyen. Érdekes még ugyanitt a Global Colosseo rész, ami gyakorlatilag egy szabad szemmel jól látható online felület, ahova kártya formájában mi is kerülünk. Nézhetjük a többi játékostárs eredményeit, dumcsizhatunk vagy akár egy klikkeléssel kihívhatunk bárkit. Azonban először gyakoroljunk pár órát az eléggé vérszegény offline tartalomban, mert ha nem képezzük magunk igencsak csúnyán elkenik a szánkat!
ÉS hogy miért virít az adott pontszám az értékelőben? Mert önmagába véve egy egész kellemes kis hacacáré az SC5, de a negyedik részhez képest is hatalmas visszafejlődés, ha pedig még a konkurenciát is berakom az unióba, akkor aztán végképp lehangoló az eredmény. Az új Mortalt miért tudták megtölteni olyan szingli tartalommal, ami miatt hetekre-hónapokra is le tud kötni minket? Itt is minden adott volt, de valószínűleg ez lett az a rész amit csak a neve fog eladni, mint egy bizonoys FPS esetében is. Summázásképp, mint ahogy mondtam, ha csak önmagába nézem, egy kellemes kis ütlegelős stuff, csilivili graffal, egyszerű kezelhetőséggel és kiváló online szegmenssel, ami lehetett volna jóval több is annál mint ami. Konkurenciaelemzéssel egybekötve viszont azt kell hogy mondjam, az MK cipőfűzőjét se tudja bekötni. Nagy kár érte!
Soul Calibur V / Tesztplatform: PlayStation 3
jó lesz ez!- Stílus: Verekedős
- Megjelenés: 2012. február 03.
- Ár: 13.999 Ft-tól
- Multiplayer: van
- Csodálatos zene
- Ezio
- Példa értékű multi
- Szép külsőség
- Folyamatos animációk
- Gyalázatos single tartalom
- Jellegtelen új karakterek
- Visszafejlődés az előző részekhez képest