Project CARS teszt

2015. május 19.
74.0931
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Érdekes dolog ez a közösségi finanszírozás. Biztos ti is hallottatok már róla, de ha nem, akkor nagyjából annyi a lényege, hogy feltöltjük a megfelelő oldalra a saját kis projectünket, ami igazából bármi lehet (például a Pebble óra is ilyen), meghatározunk egy összeget, ami a projecthez kell, aztán várunk egy előre definiált ideig. Ha az embereknek tetszik, amit kitaláltunk, pénzt fognak adományozni, ami akkor kerül levonásra, ha elérjük a célt. Bármennyit lehet adományozni, viszont érdemes szinteket létrehozni, amik után bizonyos extra dolgokban részesítjük azokat, akik mondjuk, egy nagyobb pénzmaggal szponzorálják agymenésünket.
 


Jelen értekezésünk tárgya, a Project Cars is egy ilyen dolog. A játék fejlesztői, egy bizonyos Slightly Mad Studios (NfS Shift 1-2, World of Speed, Test Drive: Ferrari Racing Legends) gondolta azt, hogy milyen jó dolog lenne egy olyan autós játékot készíteni, amibe egyedül a játékosoknak lenne beleszólásuk, megkerülvén így azt, hogy egy nagyobb kiadó/stúdió beledumáljon a fejlesztésbe.

Egy autóversenyzős játék kifejezetten autóversenyzős playereknek. Némi szokásosnak mondható csúszkálás után a napokban meg is jelent a stuff és jelentem, bizony egészen korrektül sikerült!

Minimálbérből vettem

Minimálbérből vettem


Amit már az elején éreztet velünk a játék az az, hogy felejtsük el a nitrótól bűzlő, mindenféle gangszta verdákat, a csillogás-villogást, a totál felesleges álkamu történetet, a Szilikon-völgyből szabadult lánykákat és a méterenkénti beintést a másiknak. Ez itt kérem egy professzionális autóverseny, profi emberkéknek, akik arra gerjednek, hogy minden egyes verseny előtt szórakozzanak a kerekek nyomásával, vagy, hogy esetleg krómozott csavarokat használjanak-e a jobb tartás érdekében. Igen, ilyen szintűen kemény a stuff, ugyanakkor azok is megtalálják a számításukat, akik a szépséges verdák miatt ülnének le egy-egy hétvégi versenyhez.

Ezzel igazából már rögtön az elején, a nyálcsorgatós intro után szembesülünk, ugyanis választanunk kell a mazsola, a normál és pro mód közül. Természetesen menet közben ezeket tudjuk finomhangolni, szóval, ha esetleg túl jók leszünk, bőven meg tudjuk keseríteni a saját életünket. Az elején még csak egy opció van nyitva számunkra, egy kétkörös versenyen kell részt vennünk amolyan tutorial jelleggel, sima gyári autókkal.

Itt az első háromban kell végeznünk, csak utána engedi a gép, hogy bárhol máshol versenyezzünk. Viszont ami már itt is feltűnik az az, hogy minden egyes versenynek az összes változóját átállíthatjuk. Ezt úgy értsétek, hogy a levegő páratartalmától kezdve paraméterezhetjük az időjárást. Egészen durva.

A gokart az nemannyira jó

A gokart az nemannyira jó


Ami viszont nem volt szimpatikus, hogy gyakorlatilag már a legelején unlockolva van minden. Azaz hiába érünk el kiugró eredményeket a karrier vagy egyéb versenyek alatt, nem kapunk érte semmi extrát a vállon veregetésen kívül. Ami elsőre nekem feltűnt, hogy mintha a trailerek minősége nem fedné a valóságot.

Jobban megnézve pedig csupán annyi történt, hogy a PC-s változat konkrétan köröket ver grafikában a PS4-es és Xbox One-os változatokra. Persze a stuff konzolon is igencsak messze van a csúnyától: a járművek kidolgozása egészen parádés, az utolsó lengéscsillapítóig minden fotórealisztikusan van a helyén, viszont a környezet és időjárás esetén már kompromisszumokat kellett kötniük a fejlesztőknek.

Volt szerencsém kipróbálni a játékot PC-n is ultra high beállítás mellett. Egészen őszintén, nem találtam szavakat a grafikára! Az, ahogy az időjárás változik, és az egyik pillanatban ragyogó napsütésben vagy naplementében rongyolunk, hogy aztán két perccel később először csak a szemerkélő esőben, aztán meg egy égszakadás közben terelgessük az autót, valami egészen hihetetlen minőséget hozott be a versenyzős játékok világába. Persze ne értsetek félre, konzolon se kutya azért ez a rész, de messze elmarad például a Driveclub szintjétől.

Mondomén

Mondomén


A járműpark egyébként 65 autóból áll, ami már a kezdet kezdetén nyitva lesz előttünk. Olyan gyártók vannak itt, mint a BMW, az Aston Martin, az Ariel, a Ford, az Audi, a Sauber, a McLaren, a Ginetta, meg még kismillió egyéb. Szerintem mindenki meg fogja találni a számítását, mert mehetünk gokarttal, luxus sportverdával, széria autókkal, régi versenyautókkal, szóval lesz miből válogatni. Ha a Gran Turismohoz szoktál, akkor bizony csalódni fogsz, mert az 1200-hoz ez valóban bolhafing, ugyanakkor folyamatosan bővülni fog a géppark, rögtön az első például ingyenes lesz, ráadásul egy 740 lóerős Lykan Hypersportot kapunk, amit nem tudom, hogy lehet majd a pályán tartani.

Versenymódokat azért még pakolhattak volna bele a készítők, mert kapunk egy karriert, egy sima hétvégi szösszenetet, ahol tudunk időmérőt és gyakorlást beállítani, egy solo matchet, ahol bármilyen pályán versenyezhetünk az általunk finomhangolt paraméterekkel, valamint egy quick match, ahol a gép megold minden helyettünk, nekünk csak a gázra kell lépnünk. Fura módon kimaradt amúgy az osztott képernyős móka, de természetesen van helyette online, ami meg pont olyan, mint az ilyen versenyeknél megszokottak.

De hová tűnt Hill?

De hová tűnt Hill?


Oké, akkor el is érkeztünk a program legkeményebb pontjához, a garázshoz. Én nem tudom, hogy kinek lesz ideje erre, de itt bizony mindenki ki tudja élni a gearhead hajlamát, ugyanis az összes létező paramétert át tudjuk állítani az autókon. Nem fogom az összes lehetőséget felsorolni, de babrálhatjuk a fékerőt, a fékeloszlást, a fékhűtést, a differenciálművön, a verda magasságán, a kormányérzékenységen és még vagy egy csillió dolgon. Szóval ez az a rész, ahol az igazán pro emberkék kiélhetik magukat.

Zavar, hogy össze-vissza csalinkázik a kocsi az aszfalton? Állítsd át a garázsban. Több kakaó, jobb gyorsulás kell? Állítsd át a garázsban. Szemetek az ellenfelek? Ezt mondjuk, pont nem a garázsban tudod, de amúgy ezt is meg lehet oldani! A mesterséges intelligencia szerintem nagyon jól el lett találva, mert pont annyira szemét és agresszív minden részen, hogy folyamatos kihívást biztosítson.

Néha persze túlzásba esik, de azért ez még az elfogadható szinten van. A bejárható pályák egyébként valóságosak, viszont gyakorlatilag kifejezett versenyrészeket kapunk, városi szakaszból nagyon kevés van (ha jól számoltam, összesen kettő).

Marco, gazdagok leszünk!

Marco, gazdagok leszünk!


Összesen 33 pálya található egyébként a CARS-ban. Brno, Imola, Monza, a jó öreg Dubai, Willow Springs meg néhány másik jól ismert darab. Az Azure Coast E80 egy igazi csemege lesz amúgy, főleg azoknak, akik már jártak esetleg Nizzában. Ha még ezekhez hozzávesszük a nagyon sok beállítási lehetőséget, garantálom, hogy nem fogunk egyhamar két ugyanolyan versenyen részt venni.

A vezetési élmény talán a legfontosabb (a grafika mellett, persze) egy ilyen cím esetében és talán itt érződik a legjobban, hogy a Cars nem egy Burnout. Én először alig tudtam a pályákon tartani az autókat, folyamatosan kellett ráéreznem a versenyzés ízére. Persze minden jármű más-más megközelítést igényel, mert a gokarttal konkrétan nem tudtam a pályán maradni, annyira más volt a technikája (nyilván) mint bármi másnak.

Kicsikocsi bummbumm jó kis gép

Kicsikocsi bummbumm jó kis gép


A hangok is jók, bár azért ebben még fejlődhetne a dolog, mert néhány tütü bizony elég gyéren muzsikált. Mondjuk az is igaz, hogy itt nem V8-as benzinzabálókat kell mozgatnunk, sem pedig amcsi erőgépeket, hanem precíziós műszereket, amiknek a fejhangú vinnyogása bizony eléggé közel van a valósághoz.

Szóval eléggé jó kis program lett ez, na. Nyilván a GT vagy a Forza trónja nem került veszélybe, viszont egy elég jó kis alternatívát kínál. A grafika elég kellemes (főleg PC-n), ha a babrálási lehetőségekre gerjedsz, akkor itt biztos, hogy nem kell kék pirulát szedned.

Ha lesz következő rész, akkor bővítsenek a játékmódokon, a multit egy picit rázzák gatyába, valamint a grafikát is próbálják meg egy szintre hozni. Amennyiben ez sikerül, akkor már komoly eséllyel indulhat a másik két nagyágyú ellen.

Project CARS / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2015. május 08.
  • Ár: 11.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Az autók grafikája eszméletlen
  • Tonnányi beállítás
  • A környezeten még lehetett volna finomítani
  • Minden autó alapból nyitva van
  • Kevés játékmód
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
8
14 hozzászólás

rDAVE

10 éve, 11 hónapja és 22 napja

wegh írta:
Elég állejtős grafikája van a képek alapján. Mondjuk szerintem nem lesz hatalmas siker, mert kevés ember szimulátorozik. A többség inkább az árkád játékokat tolja az észrevételem alapján mosolygó smiley
Nem kevesen játszanak, főleg nem PC-n. mosolygó smiley LFS, rFactor, Assetto Corsa, simBin-es játékok... Mind nagyon népszerűek. Még profi magyar versenyzőkkel is lehet ilyen játékokban találkozni. Wéber, Michelisz... mosolygó smiley Ez meg alapból nem a fapados hardcore cucc, könnyen emészthető. Kb mint egy Gran Turismo, amivel bárki játszhat, de akár órákat lehet tökölni az autók finomhangolásával. Abból is bőven mennek a milliós eladások, szóval nem réteg játék.

válasz erre

wegh

10 éve, 11 hónapja és 22 napja

Elég állejtős grafikája van a képek alapján. Mondjuk szerintem nem lesz hatalmas siker, mert kevés ember szimulátorozik. A többség inkább az árkád játékokat tolja az észrevételem alapján mosolygó smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Project Cars
11.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások