Painkiller teszt

2004. június 15.
77.6281
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
zEd-- profilja, adatai
zEd--
„Elegem van a tanulásból!” Így is kezdhetném az írásomat... Már 2 hete tolódik a Painkiller tesztem, mert egyszerűen nem jut rá idő. Hétvégén egy kis szusszanásnyi időhöz jutottam, s kijátszottam a game-t. Nézzük mennyire is jó a Dreamcather legújabb játéka. Örömmel jelenthetem, hogy szerencsére nem egy Serius Sam klónt kaptunk. Annál sokkal több ez a játék. Daniel Garner szerepét alakítjuk, aki egy egészen hétköznapi fickó addig, (míg egy jobban is meganimálhatott) autóbalesetben meg nem hal. Itt gondolnánk, vége a történetnek...


Ám csak gondolnánk, ugyanis Daniel Garner nem nyer bebocsátást sem a Mennybe sem a Pokolba, mivel az égiek úgy gondolják, nem tiszta a lelkiismerete. Hősünknek fogalma nincs, hogy milyen bűnt követhetett el, de az a tudat, hogyha elvégzi a rábízott feladatot, az elvesztett párja melletti boldog életet kapja ajándékba, nagyon csábító. Feladata viszont egyáltalán nem az. Pályák tucatjain, élőholtakon, démonokon, kegyetlen bestiákon át vezet az út a „paradicsomba”.


Painkiller teszt - 2. kép

Az egész játékról (kivéve pár pályát) azt mondhatjuk, hogy a quake1 stílusjegyeit örökölte. A programban két engine felel az eszméletlen grafikáért, valamint a fizikáért. Az, hogy egy játék gyönyörű, az ma már nem annyira nagy szám (persze vannak kivételek: lásd: Far Cry, Painkiller) , de az a fizika, amivel ez a stuff meg van áldva... Hát, le a kalappal a fejlesztők, és a Havoc 2 engine előtt. Valami hihetetlen amit fizika terén ez a játék nyújt. A felrobbanó kukákon, a szörnyek sebződésén át egészen a függőlámpák mozgásáig (amikor belelövünk, vagy felrobbantunk alattuk valamit) minden tökéletes. A játék „single player” (egyjátékos) módja öt fejezetre (Chapter) van felosztva. Mindegyik pálya eszméletlenül jól néz ki. A textúrák minősége egy külön misét érdemelne meg. S ha hiszitek ha nem, a fejlesztők egy textúrát sem használtak fel kétszer (legalábbis ezt mondják) Azt lehet mondani, hogy minden apróságra odafigyeltek, így mindig egy csodálatos világ tárul a szemünk elé. Igaz a pályák talán lehetnének picit változatosabbak, főleg a színek használata terén, de ezt ne rójuk fel hibának, hiszen ehhez a „középkori” hangulathoz nagyon jól illik a Quake1-ből már jól ismert színvilág. S pont jókor jön egy train station, vagy egy abandon factory map, mely a maga robotzsaruival új szint visz a játékba.


Painkiller teszt - 3. kép

Külön ki kell emelni a pályákhoz tartozó horrorisztikus zenéket, hanghatásokat, melyek a tökéletesség határát súrolják. A játék maga, egy-két kivételtől eltekintve, nem mozgatja meg nagyon az agyunkat. Lényegében megyünk és lövünk. Egy kivétel van, a főellenségek legyőzése, nos oda kell IQ! A szörnyek hullámokban támadnak, s ha a pálya egyik szakaszán megöltük az összeset, akkor megjelenik egy vörös pentagram, ahol a program automatikusan elmenti a játékállást, valamint feltölt az alap hp-ra (100, de csak easy fokozaton). Most nem kezdem el sorolni, hogy hány féle szörnnyel találkozhatunk, legyen elég annyi... sokkal. S mindegyiknek más az erőssége, van olyan amelyik baltával ront ránk, van olyan, amelyik a távolból késekkel szór meg, sőt némelyek puskagolyóval próbálnak minket a másvilágra küldeni. Minden fejezet (Drága fiam, szóismétlés mondaná Katinéni, a volt nyelvtantanárnőm. ) végén egy főellenséggel kell megküzdenünk, akiket legtöbbször valami furfanggal kell kigyilkolnunk a világból. Nem lövöm le a poént, de a negyedik szörny a sárkány, na vele meg fog gyűlni a bajotok . Készüljetek fel, hogy egyes szörnyek akár tízszer akkorák mint ti vagytok . A „snassz” ellenfelek megölése után a lelkük egy rövid ideig ott marad, s ha ezeket felvesszük, 1 hp-val gyarapodik az életünk. Vannak erősebb szörnyek is, melyeknek a lelke pirosan világít, értük 6 életpontot kasszírozunk. Sőőt, mi magunk is képesek vagyunk egy rövid ideig szörnyeteggé válni, ez akkor következik be, ha összegyűjtöttünk 66 lelket, ekkor minden lövésünk halál az ellenre. Rengeteg pénzt is találhatunk a pályákon, melyet Tarot kártyák használatának finanszírozására használhatunk fel (lásd később). Természetesen mint minden FPS-ben, páncélok és lőszerek is találhatóak minden pályán.

Most vessünk egy pillantást a nem létező fegyverarzenálra. Összesen 5 fegyver van, + mindegyiknek a másodlagos funkciója. S mielőtt azt hinnétek, hogy most jön az elmarasztalás a kevés fegyver miatt, akkor tévedtek. Pontosan elég ez az 5 fegyver a játékhoz. Íme, lehet kevés fegyverrel is jó fps-t gyártani. Az Unreal Tournamentbe a fegyverek sokasága szó szerint zavart.

Painkiller

Painkiller teszt - 4. kép

Ez az alap fegyverünk. Az elsődleges fegyverhasználatkor forgó pengékkel tudjuk megkeseríteni az ellenségeink életét. Úgy vettem észre, hogy igen hatásos fegyver, főleg a közeli henthez . A másodlagos módjában a pengét kilőhetjük az ellenre, mely a kaszabolás után visszatér hozzánk. Lőhetjük a falba is, ekkor egy lézercsík jelenik meg, mely ha keresztezi az enemy útját, sebződik. A legjobban nekem a két tüzelési mód kombinálása tetszett. Felpörgetjük a pengét majd másodlagos móddal útjára engedjük. Írtó nagy pusztítást tudunk végezni vele.

Shotgun / Nitro Gun
Kicsit fura kinézete van a fegyvernek, de ez ízlés dolga . Az elsődleges mód egy sima sörétest takar, míg a másodlagos lövése egy nitro bomba, mely robbanásával Single Playerben lefagyasztja az ellenfelet. Multiba meg komoly károkat okoz játékostársunk virtuális karosszériáján

Nail Gun / Electro Driver

Painkiller teszt - 5. kép

Nem tudom miért, lehet azért mert a Q1-ben is volt ilyen fegyver , de nekem nagyon bejön, ahogy az ellenfelet megsorozhatom szögekkel. A másodlagos mód szerintem picit erősre sikeredett. Ezzel az ún.: Electo Driverrel szinte bárkit ki tudunk nyírni pillanatok alatt. Persze tudni kell jól kezelni.

Stake Gun / grenade launcher
Na ez a kedvenc fegyverem. Ilyet még egy játékban sem láttam. Komolyan mondom, szó szerint hangulata van a fegyvernek. Pedig nagyon egyszerű a működése. Kilő egy karót és az könyörtelenül beleáll a szörnybe (lehet, a brutalitása miatt tetszik? ). A másodlagos mód a gránátvető. Hát hogy ezzel a kellékkel mekkora pusztítást lehet végezni... Szépen hagyni kell hogy összeterelődjön jó sok enemy egy kupacban, s gránátot nekik !

Rocket Launcher / Chain Gun
Hát igen, nincs FPS rakétavető nélkül. Mit is mondhatnék, úgy tökéletes ahogy van. A másodlagos fegyvert elnevezhetnénk „fuss csak, amerre látsz, úgyis utolérnek a golyóim”-nak. Iszonyatosan ereszti magából a lövedéket.
Minden fegyvernek van kombinációs módja, de annak kipróbálását rátok bízom.

A Single Player módban egy teljesen új jutalmazási rendszert láthatunk. Nevezetesen a Tarot rendszert, melynek lényege: ha teljesítünk egy pályát a megadott kritériummal: (csak egy fajta fegyvert használunk az egész pályán, megöljük az összes szörnyet, egy lelket sem veszünk fel, összegyűjtünk bizonyos mennyiségű aranyat stb...),akkor kaphatjuk meg a Black Tarot kártyákat(csak insomania és az e feletti nehézségi fokozatokban).


Painkiller teszt - 6. kép

Két típusú kártya van: Silver és Gold. A silver kártyák automatikusan működnek, a goldot pedig mindig nekünk kell aktiválni. Ha egy küldetés elvégzésekor megszereztél egy Tarot kártyát, akkor azt, hogy használhasd, be kell tenned a Tarot táblán a megfelelő helyre. A kártyát csak megfelelő mennyiségű arany ellenében tudjuk betenni a helyére. Most már biztosan kíváncsiak vagytok, mire is jók ezek a kártyák. Van olyan, amelyik használata után duplán sebzünk, vagy gyorsabban tudunk haladni, az életerőnk feltöltődik, kisebbet sebez rajtunk az ellenfél, magunkhoz vonzzuk a lelkeket így nem kell mindig elmásznunk értük, stb...

Multi Player módok:
Összesen 5 mód van a PK-ban:
Death Match
Team Death Match
Vhoosh
Light bearer
People Can Fly


Painkiller teszt - 7. kép

Azt hiszem, az első kettő mód nem szorul magyarázatra, ezért rögtön a Vooshra térek rá. Nagyon egy szemét mód! A lényeg, hogy mindenki ugyanazzal a fegyverrel, végtelen lőszerrel szaladgál a pályán, majd egy bizonyos idő után mindenkinek a kezében egy másik weapon jelenik meg. Győzzön a jobbik.
A Lb mód lényege, hogy van egy játékos akin Rage van (4* sebzése van a fegyvereknek). Aki őt megöli, arra száll át a Rage.
Felsorolásomban az utolsó mód volt számomra a legszórakoztatóbb. Kapunk egy csökkentett gravitációjú pályát, meg egy rakétavetőt, s az a lényeg, hogy az ellenfelünket csakis kizárólag a levegőben eltalált rakétával tudjuk megsemmisíteni.
Összegzésként elmondható, hogy ez a játék még nagyon sokat fog hallatni magáról, már most emberek ezrei játsszák a játékot külföldön különféle szervereken, ami nem is csoda. Ha kijátszottátok a SP részét, akkor mindenképp próbáljátok ki a multiplayer-t, de előtte készítsetek be 3 napi élelmet a szobátokba
Ha bárkinek bármi kérdése van (pl.: hogyan kell megölni valamelyik főellenséget), az tud nekem üzenni az oldalon. Sziasztok: olvassátok továbbra is a GCO-t.

További képek a játékból:


Painkiller teszt - 8. kép


Painkiller teszt - 9. kép




Painkiller teszt - 10. kép


Painkiller teszt - 11. kép



Painkiller / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2004. április 12.
  • Ár: 7.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • hihetetlenül szép grafika
  • kihívást jelentő főellenségek
  • a nagybetűs HANGULAT
  • Tarot rendszer
  • Multiplayer mód
  • huha nehéz helyzetben vagyok, talán a story lehetne picit eredetibb
  • gépigény
  • mindig újratölti az egész pályát
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    10
  • Hangulat
    10
9.5
Painkiller tesztem, mert egyszerűen nem jut rá idő. Hétvégén egy kis szusszanásnyi időhöz jutottam, s kijátszottam a game-t. Nézzük mennyire is jó a Dreamcather legújabb játéka. Örömmel jelenthetem, hogy szerencsére nem egy Serius Sam klónt kaptunk. Annál sokkal több ez a játék. Daniel Garner szerepét alakítjuk, aki egy egészen hétköznapi fickó addig, (míg egy jobban is meganimálhatott) autóbalesetben meg nem hal. Itt gondolnánk, vége a történetnek... '>
Painkiller tesztem, mert egyszerűen nem jut rá idő. Hétvégén egy kis szusszanásnyi időhöz jutottam, s kijátszottam a game-t. Nézzük mennyire is jó a Dreamcather legújabb játéka. Örömmel jelenthetem, hogy szerencsére nem egy Serius Sam klónt kaptunk. Annál sokkal több ez a játék. Daniel Garner szerepét alakítjuk, aki egy egészen hétköznapi fickó addig, (míg egy jobban is meganimálhatott) autóbalesetben meg nem hal. Itt gondolnánk, vége a történetnek... '>
37 hozzászólás

Marduk

16 éve, 1 hónapja és 15 napja

én régen sokat játszottam a Painkillerrel röhögő smiley meg is van PC-n valahol...

válasz erre

Vendég

16 éve, 1 hónapja és 15 napja

zobik jönek kadarmenő smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 1 hónapja és 15 napja

kemény ez a játék megvanekem játé panikellmenő smileykacsintó smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 3 hónapja és 21 napja

mi **** ezen?

válasz erre

Vendég

16 éve, 7 hónapja és 21 napja

szár,fostalicska az egész

válasz erre

Vendég

16 éve, 7 hónapja és 21 napja

****

válasz erre

Vendég

17 éve, 5 hónapja és 20 napja

TÉNYLEG JÓ ÉS KIRÁLY A JÁTÉK NEKEM MINDEN FEGYÓ TETSZETT . AZT TUDTÁTOK-E HOGY AZ ELEKTRÓ AZA A DOBTÁRAS PENGELÖVŐ 3 TÜZELŐ MÓDOT TUD? AZT TUDJA-E VALAKI HOGY A HOLY ITEM AZ OLDMONASTERY CIMŰ PÁLYÁN HOGY LEHET MEGSZEREZNI?

válasz erre

Vendég

17 éve, 6 hónapja és 3 napja

nem
röhögő smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 6 hónapja és 3 napja

szerintem is tényleg tök hangulatos a game, főleg a multi egyes módjai
mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 7 hónapja és 27 napja

és multi player-be játszani?
csak akkor lehet ha gép össze van kötve?

válasz erre

Vendég

17 éve, 7 hónapja és 27 napja

hogy kell a mocsaras pályát ávinni???

válasz erre

Vendég

17 éve, 8 hónapja és 18 napja

Hogy kell jatszani

válasz erre
1234a(z) 4 -ből
Painkiller
7.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaBotyi profilja