One Piece Odyssey teszt

2023. január 21.
109.5821
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
A One Piece egy nagyon érdekes manga/anime. 1997-ben indult, tehát bő 25 éve és a népszerűsége nagyon durván az egekben van. Ami azért fura, mert a képi világa elméletben megosztó: ha láttál egyetlen fotót Luffy-ról és kompániájáról, garantálom, hogy emlékszel mindenkire. Az ilyen művek pedig még a zsáner hazajában, Japánban sem feltétlenül lesznek kiemelkedően sikeresek, de itt valahogy sikerült úgy eltalálni az összetevőket, hogy milliók kíváncsiak a Szalmakalaposok kalandjaira a mai napig, ami brutális siker.
Advertisement


Természetesen a videójáték ipar is felfigyelt erre és nem kevés adaptáció látott már napvilágot ilyen-olyan zsánerben. Mi is teszteltük a World Seekert pár éve, ami egyáltalán nem volt rossz ugyan, de a világot nem váltotta meg. A rajongók valószínűleg már tűkön ülve várták a Bandai Namco legújabb próbálkozását a témában, az Odyssey-t. Már csak azért is, mert egy teljesen új zsánerben, a JRPG-ben próbál szerencsét.

A sorozatot valamennyire ismerem, de már egyáltalán nem követem, ugyanakkor érdekelt, hogy mi sül ki az egészből, mert a trailerek ígéretesek voltak, de egy olyan brutálisan gazdag unvierzum, mint a One Piece egyszerűen bemutathatatlan egyetlen játékon keresztül. Vagy ha mégis megpróbálják, akkor több hónapra elegendő élelmet kell magunk mellé venni. Az eredményt láthatjátok: kifejezetten jól sikerült a cucc, nagyon sok okos döntést hoztak, de azért messze nem hibátlan. Vágjunk is bele, mert bőven lesz miről beszélni.

Hümm, decens kis kert

Hümm, decens kis kert


Ahogy az lenni szokott, úgy itt is a történet lesz az egyik pillérünk. Drága hőseink hajókázás közben belefutnak egy nagyobbacska áramlatba, ami egy ismeretlen sziget partjaira taszítja őket. Szegény Sunny léket kap, így Franky-t hátrahagyva kénytelenek körbenézni, hol is vannak. Viszonylag hamar megismerkednek az egyik helyi lakossal, Limmel, aki finoman szólva sem szimpatizál velük, ezért minden tapasztalatuktól és képességüktől megfosztja a brigádot.

Persze kiderül, hogy tévedésről van szó, ezért a másik új, központi figurával, Adio-val karöltve felkerekednek, hogy egyrészt visszaszerezzék a kvázi elreppent életüket, másrészt válaszokat találjanak a sziget körüli furcsaságokra. Nagyon jó ötlet volt a fejlesztők részéről hogy nem dobják bele a szériával csak ismerkedőket a mélyvízbe, illetve az OP világát jól ismerők is kapnak így egy új, eredeti elbeszélést.

Egy nagyobbacska csavarral azonban a drága kalózok legepikusabb cselekményeit újra át kell élnünk, de itt is akadnak friss ötletek, ugyanis a végkifejlet ugyanaz lesz, de közben több dolog is változott. Mivel tényleg lehetetlenség az ezernél is több epizódból álló kaland minden egyes apró momentumát képernyőre vinni, így ez szerintem egy nagyon jó megoldás. Egyetlen kisebb felhő vetül erre a szegmensre.

Na, ne mocorogj már annyit

Na, ne mocorogj már annyit


A karakterek mindent, de tényleg mindent kommentálni fognak, így egészen horror mennyiségű, elnyomhatatlan párbeszédre, kóstolgatásra és cívódásra készüljünk fel. A legidegesítőbb az a momentum, amikor már irányítod az egyik szereplőt, de páran még szövegbuborék formájában pofáznak, ezért még az adott terület térképét sem tudod behívni, mindenképp végig kell halgatnod az okoskodást. Értem, hogy az alapanyagban is ez van, de itt talán áramvonalasítani kellett volna ezt.

Külcsín tekintetében szerintem kicsit felülmúlja a várakozásokat a cucc. Nálunk a PS5 verzió volt teszten így a tapasztalataim is erre korlátozódnak, de elérhető a korábbi Sony masinán, meg persze PC-n és Xboxon is. A félig cel-shaded, félig "realisztikus" megközelítésnek köszönhetően pontosan úgy fest az egész játék, mintha valamelyik epizódot néznéd a tévében. A színek pompázatosak, a bejárható terep kellően változatos (illetve ismerős), az ellenfelek pedig egészen a groteszktől terjednek a hűha kategóriáig.

Nyilván azért messze van mondjuk egy GoW Ragnarök vagy Horizon szintjétől, de szégyenkezni semmiképp sem kell. Választható természetesen a Performance vagy Fidelity mód - én inkább a magasabb FPS szám mellett tettem le a voksom, márcsak azért is mert túl sok érdemi különbséget nem tapasztaltam közöttük.

A kép aminek nyilván be kellett kerülnie

A kép aminek nyilván be kellett kerülnie


A technikai oldal teljesen rendben van, egy-két apróbb bugot leszámítva semmivel sem találkoztam. Sajnos a DualSense funkcióit egyáltalán nem használja ki a program, tehát ebből a szempontból nincs előnye a PS5 verziónak. Természetesen a művészeti stílus lesz a vízválasztó, mert írhatok én bármilyen szépet, ha mondjuk a víz lever Choppertől, akkor teljesen mindegy. Igen, Robin és Nami hozza a szokásos formáját.

Ahogy a bevezetőben említettem, ez bizony egy JRPG, ráadásul a harc körökre osztott formában zajlik. Sajnos itt fog először megbicsaklani a program, mert sikerült egy alapvetően egyszerű, de mégis iszonyúan, ocsortány módon unalmas pofozkodási szisztémát összerakni. A térképen szerencsére látszódnak az ellenfelek, viszonylag könnyű elkerülni őket ha nincs éppen felesleges 5-10 percünk rájuk. Ha mégis összecsapásra kerül sor, akkor egymás után támadhatunk az opponensekkel.

Az odacsapáson kívül használhatunk skilleket és tárgyakat - előbbi TP-t fogyaszt, amit a hagyományostól eltérően sima támadásokkal is tudunk tölteni, korrekt mennyiségben. Aztán későb megnyílnak a "bond skillek", ami több szereplő együttes odahatását jelenti. A rendszer a kő-papír-olló elvre épül: mindenkinek van valamilyen besorolása és a bal alsó sarokban láthatjuk a háromszöget. Ha valakire odalépünk, szintén megskubizhatjuk hogy hova van besorolva, így eldönthetjük hogy kivel támadjunk (szabadon cserélgethetjük a karaktereket).

De szépek a fogaid. Sok almát eszel?

De szépek a fogaid. Sok almát eszel?


Nagyon egyszerű tehát a felépítés, ami viszont kinyírja ezt az egészet az az ellenfeleink irgalmatlan mennyiségű életereje. Előfordult, hogy valami random szörnyellával 15-20 percet küszködtem, mire sikerült leverni. Érezhették a készítők is hogy ez így nem lesz oké, ezért egy elég alaposan paraméterezhető automatizálást is beleraktak, hogy nekünk ne kelljen a kontrollerhez hozzányúlni. Papíron ez tök jó, de a való életben rendkívül buta lett az MI, így ha nem akarjuk fél órán keresztül nézni a szenvedést, akkor hozzá kell nyúlnunk a joyhoz.

Persze vannak főellenfelek, ahol mindez hatványozódik: volt olyan dög, akivel majdnem egy teljes órán keresztül szenvedtem. A fejlődés szintén nagyon le van egyszerűsítve. A harcok után jön az xp, majd egy idő után a szintlépés. Ezen kívül különféle kiegészítőket aggathatunk magunkra, elég körülményes és átláthatatlan módon. Szerencsére itt is vannak előre beállított opciók, ahol csak azt kell eldönteni hogy milyen területen legyünk erősebbek.

A képességeket a terepen elszórva található dobozkákkal erősíthetjük, érdemes tehát ezeket felkutatni. Nem mintha olyan nagyon el lennének rejtve. A fegyver és páncél variálás tehát teljes egészében kimaradt, amit igazából nem is bánok. Olyan apróságokkal próbálták meg feldobni a bunyót, mint a felbukkanó különleges kihívások. Például ne hagyjuk, hogy Zoro-t lecsapják az első körben. Ha ezt abszolváljuk akkor extra mennyiségű tapasztalati pont meg tárgy jár érte.

Nahát, egy hosszú szempillájú láma!

Nahát, egy hosszú szempillájú láma!


A másik újítás, hogy embereink nem egy vonalban helyezkednek el, hanem kvázi "szobákra" vannak osztva, szóval nem támadhatunk meg akárkit. A bejárható terület nem nyitott világú, hanem inkább cső jellegű. Persze vannak nagyobb, nyitottabb terek, de hála a magasságosnak ezek sem beláthatatlanok. Annyi csavar lesz, hogy bármelyik szereplőt irányíthatjuk, de mindenki eltérő képességekkel rendelkezik.

Luffy karjaival átlendülhetünk szakadékok felett, Chopper a mérete miatt a legapróbb helyre is be tud menni, míg Nami pénzt kereshet a földön, Zoro kapukat tud átvágni, satöbbi. Milliárdnyi felszedhető bizbasz van amúgy szétszórva, de érdemes rájuk menni mert ha letáborozunk, akkor Sanji főzhet nekünk fincsi kajákat az összetevőkből, amik meg sokkal nagyobb buffot adnak mint a sima tárgyak. Usopp is előtérbe kerül, ő pedig bombákat tud gyártani, amik aztán a robbanás mellett különféle elementális hatást is generálnak.

A cucc tartalomra nagyon rendben van, bár ezt egy kis csalással érik el. Ha nem foglalkozol a másodlagos objektívákkal, akkor olyan 40-50 óra tiszta játékidő van benne, ami elsőre soknak tűnik. A gond az, hogy embertelen mennyiségű backtrack van a stuffban. Azaz eljutunk mondjuk A-ból B-be, aztán kiderül, hogy vissza kell menni a kiindulási pontra egy triviális dolog miatt. Ha végeztünk, mehetünk vissza B-be. Egy kicsit haladunk és valami miatt megint visszaküldenek az A pontba. Persze közben történnek azért dolgok, de ez nagyon bosszantó.

Biztos jó lesz ez a hely nekem?

Biztos jó lesz ez a hely nekem?


Nincsenek túlgondolva a kék színnel jelölt feladatok sem. Próbálták változatosra megalkotni ezeket, de kivétel nélkül mindegyiknek az a vége hogy verekednünk kell. Sehol egy logikai feladvány vagy bármi hasonló. Az egyedüli, igazán érdekesek azok a memória töredékek lesznek, ahol mindössze néhány karakterrel mehetünk, így még alaposabban megismerhetjük a közöttük lévő kohéziót. Ebben segítség lesz hogy (természetesen) az eredeti japán szinkronhangok szólalnak meg, angol felirattal, így valamennyi nyelvtudás mindenképp kell a játékhoz.

Ez lenne tehát a One Piece Odyessey. Alapvetően egy jól átgondolt, nagyon könnyed JRPG, ami pozitívum is lehet ha valaki nem vágyik valaki hardcore cuccra. A sztori remek és még azok is jól fognak szórakozni, akik mondjuk most csöppennek bele ebbe a világba. A rajongók meg nyilván imádni fogják minden percét. A harc sajnos túlzottan egyszerű, cserébe bosszantóan monoton, a backtrack mennyisége gyalázatos. Ezektől eltekintve én kifejezetten jól szórakoztam és jó szívvel tudom ajánlani alapvetően mindenkinek. Soha rosszabb évkezdetet!

One Piece Odyssey / Tesztplatform: PlayStation 5

jó lesz ez!
  • Stílus: JRPG
  • Megjelenés: 2023. január 13.
  • Ár: 24.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Remek sztori
  • Bőséges tartalom
  • Jól áll neki a JRPG köntös
  • Eredeti szinkronhangok
  • Irgalmatlan mennyiségű felesleges szövegelés és backtrack
  • A harcok nagyon el tudnak húzódni
  • Néha erősen ki tud fulladni
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
7.8
5 hozzászólás

Hentes

1 éve, 3 hónapja és 1 napja

Hát ez rohadt jó játéknak tűnik! meglepett smiley Hihetetlen hogy ennyi ideig képes így fennmaradni egy anime sorozat amúgy. mosolygó smiley

válasz erre

Patrik94

1 éve, 3 hónapja és 1 napja

Nálam eddig teljesen kimaradt a komplett széria, de ezzel teszek egy próbát. Vártam a tesztet, örülök hogy pont olyan lett amilyenben reménykedtem! mosolygó smiley

válasz erre

petrovicsz

1 éve, 3 hónapja és 2 napja

Akkor nekem okozott csalódást! mosolygó smiley Nagyon bejön nekem is de majd akcióban valamikor..

válasz erre

muki

1 éve, 3 hónapja és 2 napja

Nafene, nem hittem volna hogy sikerül ilyen jól megugraniuk!

válasz erre

VaPe

1 éve, 3 hónapja és 2 napja

Na nekem pont az ilyen játékok jönnek be mostanában. Már-már casual, de mégis kiváló minőségű cucc.

Valamivel később biztosan teszek vele egy próbát.

válasz erre
One Piece Odyssey
24.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profiljaM.O.R.P.H. profilja