Úgy kéne kezdjem, hogy megemlítem mennyire szép emlékek fűznek a játék első részéhez, de ez sajnos nem igaz, még csak nem is hallottam róla. Tiszta lappal indult tehát a második rész, próbálok objektív maradni a bemutatásnál. Beraktam a CD-t, megnyomtam az install gombot, és vártam türelmesen, majd egyre türelmetlenebb lettem, utána ettem egy kiflit, ittam egy kis kakaót, és végül sikerült, felpakolta magát a gép, ugyan csak 400 MB az egész játék, de azt valami irtó lassan pakolja fel. Megvolt tehát az első unszimpatikus fejlemény, elindítom a progit, a menüben nyomok egy gyorstesztet, azaz az Alt-ot és a Tab-ot egyszerre, fenomenális képes voltam visszalépni.
Gyorsan indítok is egy új játékot, viszonylag egyszerűen rájöttem mi-mire jó a beállító képernyőn, aztán már játszottam is, illetve csak játszottam volna, mert naivan próbáltam most is egy alt-tabot, de itt már nem sikerült olyan tökéletesen, kvázi megfagyott a gépem. Újraindítás, betölt minden, nézzük a játékot!
Nagy üres placcal, egy kis pénzmaggal és rengeteg lelkesedéssel indultam neki a játéknak, ennek folyományaként az üres teret pillanatok alatt megtöltöttem boltokkal, a pénzmag legalább olyan gyorsan eltűnt, ám a lelkesedés megmaradt. Egész szép kis plázát hoztam össze, úgy meg voltam vele elégedve, gondoltam: "Hát igen, ez a játék sem fog ki rajtam!", nos nem így történt. Először csak csökkenni kezdtek a bevételeim, majd szépen lassan veszteséges lettem, végül kénytelen voltam csődöt jelenteni. Egyszerűen fogalmam sem volt arról miért és mi történt, de éreztem, hogy tudományosabban kell szemlélni a játékot a menüket.

Kezdtem hát egy új játékot, végignézegettem minden menüt, minden kis ikont, itt jött elő a játék egy végtelen nagy hibája, azaz a beépített súgó, illetve annak a teljes hiánya. Amikor egy kis időre rajtahagyom az egeret egy-egy ikonon, akkor csak az ikon nevét tudom meg, ami általában nem nyújt elég információt a használathoz. Akkor azt hittem, hogy majd megnézem a manualban, de tévedtem, lévén, hogy a segédanyag böngészése után sem lettem okosabb, egyszerűen ugyanazt írja le, maximum picit magyarázza, de messze nem tudom meg belőle, hogy egy ikon azonkívűl, hogy "Research", hogyan is működik? Mit is kell hozzá csinálni? Persze megmagyarázza, hogy új dolgokat fejleszthetek ki a segítségével, amennyire azért még én sem vagyok buta, hogy ne tudjam magamtól.

Tehát fejlesztgettem, építgettem, felvettem egy teljes busznyi takarítószemélyzetet, pár gorillát, egy pláza igazgatót is. Bizony hamar sok lett a bér, gondoltam párnak kiteszem a szűrét, nos itt egy újabb égető problémába ütköztem, csak egyetlen módon lehet alkalmazottat kijelölni, ha rábökünk a játéktéren. Természetesen szaladgáló alkalmazottak ezek, azaz megtalálni azt akit éppen ki akarok rúgni, több mint nehéz, tovább fokozza az amúgy sem rózsás helyzetet, hogy egy zónázó - azaz csak adott határok között dolgozó - munkaerőre klikkelés után nem tudom meg, hogy mi az aktuális zónája, azaz ember legyen a talpán aki három takarító közül kiválasztja az átfedőt.
Visszatérve picit a fejlesztésekhez, igazán izgalmas dolgokat éltem meg, amikor megpróbáltam kitalálni, hogy most melyik ötletet válasszam a fejleszthetők közül, ugyanis mint a játék többi részében a segítség itt is egyenlő volt a nullával. És itt már messze nem voltak olyan beszédesek a nevek, mert például a "Felmosórongy" című feltalálandóról meg nem mondamám, hogy pontosan micsoda, persze tippeltem, hogy biztos hatékonyabb takarító gárdát tudhatok magaménak, eme nagyszerű technikai vívmány kifejlesztése után.
A játék motorját dicséri, hogy az ajánlott konfiguráció mellett egy három-négy emeletes, tök üres plázánál már olyan szintű lassulást érzékelhetünk, ami az élvezet rovására megy.
Egyetlen ötletes dolgot találtam, ez pedig a FPS plázacica nézet, különlegessége, hogy aranyos, és hogy a látogató mozgása teljességgel idétlen és céltalan, de néha azért jól esik elkóborolni a saját két kezünkkel összeklikkelt plázában.
A játékmenetről annyit, hogy végtelen kényelmetlen, hogy a játék paneljei a sarkokban helyezkednek el, és a scrollozást úgy lehet megoldani, ha az ember az ablak széléhez húzza az egeret, de ez a már említett paneleken nem működik, azaz a sarkokban nem lehet scrollozni. Lehet benne építeni, előre megformált boltokat, előre kitalált szabványméretekben. Gyenge reklámkampányba is kezdhetünk, amit nyugodtan előre tervezhetünk, azaz kb egyszer kell vele foglalkozni, aztán megy a maga útján, animációt vagy valami hasonszőrű dolgot ne is várjunk, fölösleges tévhit.

Amikor az ember megunja a "Free build" játékrészt - ez akár 5-10 perc játék után is könnyedén bekövetkezhet -, akkor jöhetnek a scenario-k. Van belőlük vagy 10 darab, a leírásuk egész érdekes, kár hogy egyébként félelmetesen kevés fantázia van bennük, igaz mi jót lehetne kitalálni egy bevásárló központban, azon kívül, hogy mentsd meg a plázát, avagy termelj 100-50-25 év alatt 2x-3x-4x annyi pénzt, mint amivel indultál. A készítők végtelen ötletességét dicséri, hogy nekik még azt is sikerült kiötöljék, hogy esetleg egy adott pláza megítélést is lehet növelni avagy csökkenteni, példaként álljék itt a bűnözés mértékének százalékos mértéke.
Utolsó gondolatként az összefoglaló előtt még annyit, hogy az egy dolog, hogy csúnya és pocsék játék, de hogy mindezek fejében még végtelen lassú is minden technikai jellegű megoldás, az igazi koronát rak a
Mall Tycoon 2 fejére.
Maga a játék alapötlete nem feltétlen hülyeség, hisz biztos van aki él-hal egy hatalmas pláza irányításáért, de a megvalósítás hagy maga után némi kívánnivalót, röviden pocsék játékot hoztak létre.