Majesty 2: Monster Kingdom teszt

2011. május 11.
72.5401
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
A Monster Kingdom alcím nem mást takar, mint a Majesty 2 soron következő és egyben utolsó kiegészítőlemezét. Az elmúlt hetekben az alapjáték mellett sorra vettük az ezt megelőző két expanziót, így a Kingmaker-t, valamint a Battles of Ardania-t is, így ha nem is vártátok ezt az írást, legalább már biztosan tudjátok, hogy mi fán terem a Majesty 2 név, amelyről számtalan apróságot megállapítottunk már a korábbi tesztekben. Így kikiáltottuk az alapjátékot egy nagyon jól sikerült, a sorozat hagyományait tiszteletben tartó, de azért komolyabban megújult darabnak, amelynek megvannak a saját hibái, de az vesse rá az első követ, akinek nincsenek negatív tulajdonságai. Az alapot követő első bővítmény, avagy a Kingmaker nem hagyott bennünk túl mély nyomot, hiába kaptunk egy vadonatúj kampányt, az sajnos játszhatatlanul nehéz volt, mindemellett pedig újdonságokat sem tartalmazott. A Battles of Ardania-ról már egy fokkal jobb véleménnyel voltunk, bár friss tartalmat ott is nagyítóval kellett keresni, legalább a vadonatúj történettel jól szórakoztunk.

/>
Majesty 2: Monster Kingdom teszt - 2. kép

Most pedig elérkezett a pillanat, hogy a legutolsó kiegészítőt, avagy a Monster Kingdom-ot vegyük górcső alá, amelybe az illetékesek szó szerint minden olyan tulajdonságot belesűrítettek, amit hiányoltunk a korábbi bővítésekből. Előbb azonban a történet, hiszen anélkül semmit sem fogunk érteni az egészből. Az expanzió ugyanis újfent kapott egy nem kevesebb, mint 10 küldetésből álló kampányt, amelynek feladatait egy helyenként humoros, helyenként véresen komoly sztori fűz össze, amely szerint királyunk úgy döntött, hogy fejébe szállítja a dicsőséget, aminek következtében ki akarja sajátítani magának és csakis magának Ardania egész földjét. A koncepció tehát ismét ugyanarról a tőről fakad, ha éppen béke és nyugalom honol a királyságban, akkor az uralkodó biztosan belerondít az idilli hangulatba, amint azt megtapasztaltuk már korábban is. Azt azonban feltehetően még a vezér sem gondolta volna, hogy kapzsiságának olyan komoly következményei lesznek, hogy ezáltal még a trónt és a koronát is elveszíti.

Majesty 2: Monster Kingdom teszt - 3. kép

Egy időre legalábbis mindenképpen, hiszen bár néhány nagy hatalommal bíró pap - már megint az egyház - megidézte Ardania koronájának segítségével a királyok szellemét, a helyzet még nem reménytelen. Újfent nem kell mást tennünk, csak bölcs és időközben érthető okokból megőszült tanácsadónkra hallgatni. Hogy ebben a helyzetben mit javasol a jobb kezünk? Nos, egy elég őrült, ám az egyetlen járható utat: Szövetkezzünk az eddigi ellenséggel! Így van, akik eddig az őrtornyok túloldalán voltak, azok most az őrtornyokon belülre kerültek, a patkányharcosok, a goblin íjászok és megannyi másik csúf teremtmény mind-mind a mi irányításunk alá kerül, ami a korábbi történeteket ismerve nem csak egy megdöbbenést kiváltó cselekmény lesz, hanem a Monster Kingdom újdonsága is egyben, hiszen az illetékesek nem voltak restek úgy felépíteni az expanziót, hogy szörnyetegek ide vagy oda, akkor is megmarad a korábbi játékmenet, így lett szörnyvár, szörnykocsma, szörnyőrtorony, szörnyház, szörnyszobor, de még szörnykovács is. Na, erre varrjatok gombot!

Majesty 2: Monster Kingdom teszt - 4. kép

Hiányoltátok az új egységeket, az új épületeket és az új képességeket? Tessék, egy expanzión belül most mindent megkaptok egyszerre, a Monster Kingdom betöltését követően ugyanis garantáltan semmi sem lesz a régi. Egy nagy rakás új épülettel és egységgel kell barátságot kötnünk, kiismernünk erősségeiket és gyenge pontjaikat, újabb stratégiákat állíthatunk fel magunknak, egyszóval akár már Majesty 3-nak is hívhatnánk a kiegészítést a sok-sok újdonság miatt. Bár alapjaiban azért nem történtek akkora módosulások, hiszen minden egyes egységet párhuzamba tudunk hozni néhány korábban már jól megismert darabbal. Így tehát nem kardokkal felszerelt katonák, hanem patkányharcosok, és nem emberi íjászok, hanem azok goblin-változatai fognak felsorakozni. Persze bolond aki azt hiszi, hogy így már nem támadnak ránk a környéken ólálkodó medvék és farkasok - mi több, már medveember is van -, azoknak ugyanis mindegy, hogy éppen zöld, vagy - jó esetben ugye - fehér a bőrszínünk.

#tv#

A tények viszont ennek ellenére is tények maradnak, szörnyszülöttként lényegesen könnyebb dolgunk lesz érvényesülni és megoldani az éppen aktuális feladatot, mint korábban emberekként. A Monster Kingdom betöltését követően ugyanis az eddigi legkönnyebb kampányt fogjuk átélni, ami szerény véleményem szerint más alkotás esetében degradáló tényező lenne, egy Majesty 2 esetében azonban nem, hiszen a könnyű itt azt jelenti, mint más alkotásnál a még elfogadható nehézség. Ennek köszönhetően végre szó szerint minden egyes pillanatát élvezni tudjuk a bővítménynek, bár akadnak majd szorultabb pillanatok, egy szörnyhadsereggel könnyebb lesz érvényesülni, mint emberi másaikkal. Hogy a fejlesztők direkt alkalmazták-e ezt a megoldást, nem tudni, de elegendő lesz már az első küldetésbe belekóstolnunk ahhoz, hogy mennyivel többet ér egy patkányharcosokat gyártó épület felhúzása, mint annak emberi megfelelője. Alapból több életerő, erősebb sebzés és egyéb pozitívumokkal bírnak ezek a szörnyetegek, ami ugyan igazságtalan, mégis örvendetes tény, hiszen ezek a csúnyaságok most a mi oldalunkon állnak!

Majesty 2: Monster Kingdom teszt - 5. kép

Érdemes egyébként a goblin harcosokat gyártó épület felhúzásával kezdenünk majd minden küldetést, hiszen a megszokott három karakter helyett itt kapásból négyet termelhetünk, de lényegesen hatékonyabbak lesznek az őrtornyok is, amelyek bár szintén drágulnak, ha többet építünk belőlük, de korántsem olyan mértékben, mint azt megszokhattuk. Bár érezhető, hogy új konstrukciókról van szó, mert legtöbbjük nem szolgál annyi lehetőséggel, mint emberi másaik, de mindez kit érdekel akkor, ha elesett hőseinket is lényegesen kedvezőbb áron hozhatjuk vissza a halálból, mint a humán harcosokat? Bár nem ragadtam ki az összes általam felfedezett példát a játékból, talán már a fenti néhány momentumból is kitűnt, hogy azért lényegesen könnyebb dolgunk lesz ezzel a kampánnyal, mint a Battles of Ardania-ban és az alapjátékban megismert feladatsorral, a Kingmaker-hez képest pedig szó szerint gyerekjáték lesz az egész történet kijátszása.

Majesty 2: Monster Kingdom teszt - 6. kép

Fogalmam sincs, hogy a kiegészítőhöz szükség van-e a korábbi expanziókra - méretéből adódóan szerintem csak az alapjátékra -, így ha hezitálnál azon, hogy az eddig megjelent három közül melyikkel kezd az ismerkedést, akkor én egyértelműen ezt ajánlanám, egyrészt mert a kampány könnyű, és az alapokhoz képest nagyon-nagyon sok újdonsággal fogunk találkozni. Persze ezután lehet, hogy csalódás lesz majd feltenni a másik két kiegészítőt, hiszen azok az új történeteken kívül semmiféle újdonsággal nem szolgálnak, de ezt az áldozatot akkor is érdemes lesz vállalnia minden Majesty 2 fanatikusnak. Főleg azért is, mert nem csak az eddigi legbarátságosabb kampányt, hanem a leghangulatosabb történetet és koncepciót is megkaptuk a legfrissebb expanzióval, amellyel szemben az a helyzet, hogy nem tudok felhozni különösebb negatívumot. Amiért a korábbi kiegészítők tesztjei közben sírtam, azt itt és most mind megkaptam, így a maximális pontszámtól csak azért esik el - pontosabban azért nem ér a közelébe sem - , amiért már az alapjáték sem kapta meg ezt a kitüntetett címet.

Majesty 2: Monster Kingdom teszt - 7. kép

A küllem és az audió-élmény esetében az ég adta világon semmilyen különbség nem figyelhető meg a Monster Kingdom betöltését követően a korábbi epizódokhoz képest, kivéve persze az új egységekhez tartozó effekteket, amelyek elenyészők, illetőleg nem jelentenek akkora frissítést, hogy ez bármerre is elmozdítsa a mérleg nyelvét. Mindent összevetve azonban így is a Majesty 2-höz készült legjobb kiegészítőt köszönthetjük a "szörnykirályság" képében, amely egyértelműen kötelező vétel az alapjáték minden fanatikusának, nélküle ugyanis nem csak a gyűjtemény, az élmény is hiányos lesz, ebben biztos vagyok. Ezek után pedig megérett az idő a Majesty 3-ra, amit reméljük, hogy hamarosan be fognak jelenteni az illetékesek. Feltehetően nem csak mi örülnénk neki!

Majesty 2: Monster Kingdom / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: RTS
  • Megjelenés: 2011. március 09.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • új kampány
  • végre igazi újdonságok
  • néha már túl könnyű
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    8
8
4 hozzászólás

Vendég

13 éve, 11 hónapja és 27 napja

Nekem a Majesty alapból nem tetszik. Idejétmúlt grafika, semmi extra a csatákban. Inkább akkor már egy jó kis Settlers!mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve,

Mindig ezek a csúnya papok.mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve,

Nekem ez tetszett a legjobban a DLC-k közül.

válasz erre

Vendég

14 éve,

Majesty3 jöhetne, nem csak a kiegek.

válasz erre
Majesty 2: Monster Kingdom
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Remulto profiljamuki profiljaBotyi profiljaGargameth profilja