Kyn teszt

2015. augusztus 14.
70.9921
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Excalibur profilja, adatai
Excalibur
A nyári uborkaszezonban gyakran feltűnnek olyan alkotások, amelyek ilyenkor talán nagyobb figyelmet és népszerűséget tudnak kiharcolni, mintha például az őszi darálásban érkeznének. Persze, ez nem jelenti azt, hogy rossz játékokról van szó, de például a kevés marketing miatt nem biztos, hogy megkapnák a kellő figyelmet. Tesztalanyunkra tökéletesen illik ez a kis leírás, hiszen egy kétfős (!) fejlesztő csapat munkája, amely július legvégén lett elérhető a Steam-en, igen barátságos, húsz eurós áron. Nézzük, miként is fest a végleges produktum!


A Kyn egy igazi klasszikus old-school rpg, amely az északi mitológiát veszi alapul. Ennek szellemében nagyon hangulatos kis menü fogad minket a belépés után, semmilyen reklám, kötelezően végignézendő gyártói hirdetést nem kell végigülni, egyszerűen, tényszerűen felépítve lehet választani a lehetőségek közül.

Öt nehézségi fokból egyet kiválasztatva lehet nekirugaszkodni a kalandoknak, én mivel én szeretek elsőre kissé óvatos lenni, így a normál szint mellett tettem le a voksomat, de így is sokszor izzasztó volt a helyzet, de erről majd később. Két főszereplőnk Bram és Alrik, akiket egyszerre irányítva kell az egyre sokasodó feladatok végére járni. A történet szerint egy barlang előtt ébrednek, miután túlélték a beavatási szertartást, mágikus képességek birtokosai lettek, és hivatalosan is Magni-harcosoknak lehet őket nevezni.

Ide azzal a kajával!

Ide azzal a kajával!


De az általuk ismert világ ez idő alatt megváltozott, az eddig barátságos szomszéd népség, legjobban talán az elfekre hajazó Aeshir-ek feldühödtek, és tombolni, gyilkolni kezdtek, így két hősünkre vár a feladat, hogy utána járjanak, ki vagy mi okozta ezt az őrületet, és közben egyéb nyűgben és bajban is segítsenek a helyi lakosságnak.

A játékmenet semmi újdonságot nem tartalmaz, kapunk egy viszonylag nagy térképet, de nem mehetünk rajta kényünkre kedvünkre, a küldetésekhez tartozó terület elejére dob ki a játék, és ott egy viszonylag lineáris útvonalon kell ezeket teljesíteni. Két misszió között főképp a kezdőváros (inkább falu) falain belül kószálunk, kereskedhetünk, illetve a helyi emberek panaszaival foglalkozhatunk.

Mindenki döntse el maga, neki bejön-e ez a modell, sokszor nem tűnik fel, hogy valóban korlátok közé vagyunk szorítva, mert teendő és ellenség van dögivel. A mászkálást néhányszor megszakítja egy-egy puzzle és fejtörő is, itt bizony agyalni kell kicsit, mielőtt tovább tudnánk haladni, vagy egy értékesebb cucc a jutalom a sikeres rejtvényért.

Az északi mitológia is főként a kemény legényeket részesítette előnyben, és itt mindez a harc területén abszolút tetten érhető. Meglehetősen sok rondaság mászkál mindenfelé, akik csak arra várnak, hogy minél hamarabb ránk vethessék magukat. Hőseinket együtt illetve külön-külön is irányíthatjuk, okos taktikai húzásokkal a túlerő is legyőzhető. Alrik igazi viking harcos, nagy fejszékkel, kardokkal küzd, ő főként a közelharcban jeleskedik, míg Bram a távolsági hadviselés mestere, íjakkal törhet ellenfelei életére, és őt érdemes megbízni a gyógyítással is.

Szerinted mi az a hátunk mögött? Nem tudom, ne nézz rá!

Szerinted mi az a hátunk mögött? Nem tudom, ne nézz rá!


Később csapatunk akár hatfősre is duzzadhat, így a taktikai repertoár tovább bővülhet. De a játék, ahogy a fenti bevezetőben is utaltam rá, nehéz. Elég sokszor, főleg az elején kényszerültem fejvesztett menekülésre, itt a rohanunk előre stílus nem sokáig kamatoztatható. Amúgy ha az egyik hősünk elesik, de a többiek még élnek, feltámasztható, viszont erre csak akkor van lehetőség, ha a környékbeli ellenségeket már legyőztük. Viszont ha mindenki elesik, nincs respawn valami közeli szentélyben, tölthetjük vissza a legutóbbi állást. Nehéz ügy.

Természetesen mivel RPG-ről beszélünk, hőseink idővel fejlődnek, és a megszerzett skill pontokat háromfelé oszthatjuk el: Body, Mind és Control. Ezek a harcos, mágus és a tolvaj képzettségeinket fejleszthetik, túlságosan nincs túlbonyolítva a rendszer, de azért érdemes átgondolni, hova költjük őket, mert egy ütőképes csapat tud csak sikeresen helytállni a szükség óráin.

A fegyverek és páncélok megválasztása is fontos, a meglepően sok loot-ból, vagy a kereskedőktől szerezhetünk be újabb és újabb darabokat, továbbá a küldetések megoldásáért is kaphatunk hasznos tárgyakat. A játékban helyet kapott a craftolás lehetősége is, a felszedegetett alkatrészekből kovácsolhatunk fegyvereket, és az ehhez szükséges terveket kereskedőktől vagy kovácsoktól vásárolhatjuk meg, sokszor borsos áron.

Aki bántja a hajómat, engem bánt!

Aki bántja a hajómat, engem bánt!


A látványvilág és a zene terén a játék szinte tökéleteset teljesít. Gyönyörű, hangulatos tájakon barangolhatunk, erdők, mocsarak, hegyek kidolgozása mind-mind nagyon jól sikerültek, a kissé egyszerű animáció rondít talán bele az összképbe, de az összhatás pazar. A zenei aláfestés pedig dob egy nagyot az amúgyis kiváló hangulaton, a Will Bedford által szerzett muzsikák annyira jól sikerültek, hogy néha csak megálltam, és hagytam, hogy kényeztessék füleimet.

Az egészben egy dolog lehet bosszantó, de talán valahol érthető is, az mégpedig a szinkron hiánya. Itt minden szöveges, gondolom a büdzséből nem igazán tellett szinkronszínészekre, de egyáltalán nem tűnik ezáltal kevesebbnek a játék, sőt, sokszor egymást ugratják harcosaink, és akkor jókat lehet derülni a fejük felett felugró mondatokon.

Eddig minden rendben a játékkal, vajon miért kapott annyi pontot amennyit? Sajnos azért itt sem minden fenékig tejfel: életünket alaposan megnehezítik a bugok, nálam például az első elindulásnál a menü merevre fagyott, és játék közben is sokszor találkoztam beakadásokkal, útkeresési hibákkal stb. Nyilván ez javítható később, de jelenleg még bogaras a program.

Azért a szép külcsín és hangulat nem tudja eltakarni a grafikai hiányosságokat, néha borzasztó textúrákba fut bele az ember, illetve azt sem mondhatjuk, hogy a falvakban zajlik az élet, többnyire mindenki csendben ácsorog. A kamera mozgása sem tökéletes, főleg ha váltogatunk az egymástól távolabb lévő embereink között, akkor képes furcsaságokat előadni.

Erre a látványra még Thor is csettintene!

Erre a látványra még Thor is csettintene!


A szinkron hiányát is ide kell sorolnom, mégiscsak 2015 vége felé haladunk, illetve a lineáris játékmenet sem nyerheti el mindenki tetszését. Az újrajátszhatósági faktor a nullával egyenlő, minden ugyanolyan, mint elsőre, a harci és mozgási animációk is hagynak kívánnivaló maguk után, továbbá multiplayer semmilyen formában sincs. Ezek összességükben nem súlyos hiányosságok, de manapság azért az ember felkapja a fejét, ha ilyeneket lát.

Ezt tudja tehát jelenleg a Kyn. Ha szereted a történelmet, a viking mitológiát, ez a te játékod. Ha rajongsz a szerepjátékokért, szintén nevezz be erre, de ha sok-sok újdonságot vársz, és már nagyon hozzászokott a szemed a mai agyonhype-olt játékok grafikájához, lehet csalódni fogsz. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez nem a casual rétegnek készült, inkább a Pillars of Eternity sikerét kihasználva érkezett meg amolyan kistestvérként.

De ezzel semmi gond nincs, egy nagyon élvezetes, hangulatos kis játékot kaptunk, amely a maga 15-20 órás játékmenetével abszolút kiemelkedik a tömegből, és talán az időzítés is pont olyan lett, hogy generál annyi bevételt, amely után látunk egy második részt is. Szóval ne habozzatok sokat, mert vikingnek lenni jó!

Kyn / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2015. július 29.
  • Ár: 6.000 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Hangulatos, stílusos grafika
  • Remek zene
  • Hosszú játékidő
  • bugok
  • nincs szinkron
  • lineáris játékmenet
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
7.5
8 hozzászólás

Ronalddo

10 éve, 7 hónapja és 7 napja

Állat játéknak tűnik! mosolygó smiley Mondjuk a lineáris játékmenet egy ilyen típusú játéknál elég gáz, de ennyi pénzért szerintem megéri.

válasz erre

Gólem

10 éve, 7 hónapja és 11 napja

Tetszik ez a vikinges világ, jól is néz ki. Zenéjébe belehallgattam, tényleg nagyon adja! mosolygó smiley

válasz erre

muki

10 éve, 7 hónapja és 12 napja

Ha lenne One-ra, nekem kéne. Ez a vikinges világ rohadt jó!

válasz erre

C64 fun

10 éve, 7 hónapja és 14 napja

Kellenek ezek a kis indie játékok, hogy legyen valami a piacon, ami szívvel-lélekkel készült... mosolygó smiley Szép kis game, jól néz ki, ehhez ha olyan kiváló zenét pakoltak ahogy írod is akkor meg a hangulat is nagyszerű lehet!

válasz erre

petrovicsz

10 éve, 7 hónapja és 14 napja

Hát ennek bizony én nekiállok, bejövős!

válasz erre

bekecs

10 éve, 7 hónapja és 15 napja

Nah végre valami ami nem online! röhögő smiley Tetszik!

válasz erre

Excalibur

10 éve, 7 hónapja és 15 napja

Mordorer írta:
Nagyszerű hangulatú teszt! Ránézésre nem tűnik rossznak a játék, sőt. De a 15 óra egy rpg-nél nagyon kevés... szomorú smiley
Simán lehet az több, ha kicsit jobban belemerülsz a részletekbe kacsintó smiley ( craftolás, mellékküldetéseket mind teljesíted stb.)

válasz erre

Mordorer

10 éve, 7 hónapja és 15 napja

Nagyszerű hangulatú teszt! Ránézésre nem tűnik rossznak a játék, sőt. De a 15 óra egy rpg-nél nagyon kevés... szomorú smiley

válasz erre
Kyn
6.000 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások