Mielőtt azonban elmerülnék a játék által kínált virtuális valóságban, álljon itt egy kis gyorstalpaló arról, hogy tulajdonképp mi a jó élet is a Final Fantasy XIV. Ha valahol meglátjuk az FF címet, akkor a tapasztaltabb playereknek bevillanhatnak képek holmi Squallról, valami fehér hajú gyászról, akit Sephirtohnak hívnak, esetleg egy virágárus kislányról meg mindenféle megidézhető szörnyelláról. Ha azonban már újgenerációs játékos vagy, egy bizonyos Lightning miatt valószínűleg így is ismerősen cseng az ikonikus franchise neve.
Egy kicsit badass vagyok. De csak egy kicsit
Szóval 2010 szeptemberében a kiadó ismeretlen területre merészkedett, és az akkor még csak simán Final Fantasy XIV névre keresztelt játék bizony MMORPG formátumban került fel a boltok polcaira. Sajnos azonban a végtermék valami olyan döbbenetes módon gyalázatosra sikeredett, hogy a Square Enix egészen egyszerűen bocsánatot kért a játékosoktól és le is lőtték viszonylag hamar a projektet. Viszont ahelyett, hogy leírták volna veszteségként az egészet, nagyon meglepő utat választottak és az alapjaitól kezdve újraírták a játékot, majd kiadták a beszédes, Final Fantasy XIV: A Realm Reborn címmel. És milyen jól tették!
Minden, de tényleg minden hibát kijavítottak, optimalizálták és balanszolták a kasztokat, működtek a szerverek, maga a játék pedig eszméletlen szépre sikeredett. Ezek tükrében nem is csoda, ha a szaksajtó nagyon magas pontszámmal jutalmazta mind a konzolos (PS3, PS4), mind pedig a PC-s portokat. Így bő másfél évvel a megjelenés után viszont meg is érkezett az első, nagyon méretes kiegészítés a játékhoz, ami a hangzatos Heavensward nevet kapta. Nézzük is, hogy mit kapunk a pénzünkért cserébe.
A tollas mindenségit már neki
Mielőtt azonban nagyon belemélyednénk, egy fontos dolgot szeretnék leszögezni: csak akkor tudjuk elkezdeni érdemben a kiegészítőt, ha az alap RR-t már végigcsináltuk, ami ugye nem feltétlenül baj, hiszen megtalálható benne az a finom balansz, ami pl a TESO-ból hiányzik. Ha nagyon tömören szeretném összefoglalni az extra tartalmat, akkor kapunk egy vagon új területet, három plusz kasztot, nyilván egy zsák extra tárgyat, a maximum elérhető szint 60 lesz, egy új faj is bemutatásra kerül, megnyílnak új insták, valamint a legkirályabb dolog, ami miatt érdemes beruházni erre: tudunk repülni!
Ami viszont nem változott, az a történet orientáltság. Új helyszínként kapunk rögtön egy elég masszív várost, Ishgardot, de a későbbiek folyamán bejárhatjuk Western Coerthas hóval borított csúcsait, valamint az iszonyatosan hangulatos Sea of Clouds-ot, ami engem egy kicsit valami skandináv területre emlékeztetett, mert ezernyi apró sziget terül el egy hatalmas tóban. A három új kaszt is jól sikerült, mivel az amúgy is jó balanszt tovább mélyíti.
A Dark Knight egy Warrior-Paladin hibrid lett, előbbi hatalmas sebzéseit kombinálja az utóbbi hasznos varázslataival. Az Astrologian szintén egy érdekes keverék, mivel a White Mage és a Scholar legjobb tulajdonságait mixeli egybe, amolyan mega-gyógyítóként. Aztán itt van még a lőfegyvert lóbáló Machinist, akik pedig talán a játék legdurvább harci egységei lettek az eléggé brutális sebzésük miatt.
Csoportkép
Ahogy említettem, tudunk repülni is, amihez a kiegészítő legjobb és egyben legrosszabb élménye is kapcsolódik. Az utóbbi azért, mert ahhoz, hogy a levegőbe tudjunk emelkedni, minden egyes területen fel kell derítenünk az ottani légköri viszonyokat, ami embertelen mennyiségű kutyagolással jár karöltve, ráadásul egy csomó ilyen pont csak bizonyos küldetések megoldása után nyílik meg. Ellenben ha megnyitjuk ezeket, akkor valami hihetetlen élménnyel leszünk gazdagabbak! Ahogy felemelkedünk hátasunkon a lenyugvó vagy felkelő nap fényében és átsiklunk a Chocobo Forest vagy épp a Sea of Clouds fölött, az bizony majdnem leírhatatlan.
Az instákon is alakítottak, mert eltűnt az addig-ütöm-amíg-van-élete-aztán-sztori jelenség. Helyette kapunk egy több lépcsős, nagyon jól felépített küzdelmet. Ez igaz egyébként a Realm Reborn dolgaira is. A külsőségeken szerencsére nem kellett nagyot kozmetikázniuk, noha egy kis továbbfejlesztést azért nyomokban tartalmaz a játék: még mindig eszméletlen gyönyörű az összkép! Ez a szegmens is bőven kiemeli az MMORPG tengerből.
Az értékelésnél végre nincs nehéz dolgom, mivel a Heavensward egy pompázatos kiegészítő egy amúgy is remek játékhoz. Ha a tartalmat nézem, 50-60 órát simán hozzáad csak a fő történeti szál a játékhoz. Itt a három új kaszt, amiket nem csak úgy odahánytak, hanem jól átgondolták őket. Az insták változtatása, a repülés és az elérhető Au Ra faj is mind azt mutatja, hogy a pénzünkért cserébe adni is szerettek volna valamit.
Negatívumként csak a repülés nehézkes előhozását, valamint a Realm Reborn kötelező végigjátszását tudom hozni. Ha több órát öltél már ebbe a kalandba, mint azt beismernéd, akkor a Final Fantasy XIV: Heavensward bizony a te játékod!
Final Fantasy XIV: Heavensward / Tesztplatform: PlayStation 4
a polcon a helye- Stílus: MMORPG
- Megjelenés: 2015. június 23.
- Ár: 9.999 Ft-tól
- Multiplayer: van
- Tudunk repülni
- Három új kaszt
- Átgondolt insták
- Masszív tartalom
- Csak a Realm Reborn végigvitele után nyitható meg
- Elég macerás megnyitni a repülés képességét