Final Fantasy VII Remake teszt

2020. április 24.
77.7381
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Amióta bejelentették, hogy érkezik a Final Fantasy VII, a múlt egyik, ha nem a legkultikusabb szerepjátékának aktualizálása, azóta a rajongók, az örök álmodozók és tulajdonképpen mindenki, aki egy kicsit is ismeri a címet, imádkozott. Imádkozott azért, hogy ne rontsák el. Imádkozott azért, hogy ne kelljen túl sok dolgot feláldozni 2020 oltárán, ahol lassan már bűn, ha egy fehér, heteró férfi a főszereplő bármiben. Mindenki a Jóisten segedelmét kérte, hogy szóljon akkorát, mint tette azt 1997 januárjában.
 


Aztán jöttek a trailerek, csöpögtek az infók és kezdtek kisimulni a ráncba gyűrődött arcok. Ez bizony jó lesz. Ezt nem rontják el. Annyi év várakozás után végre megérkezett teljes valójában, végig játszható formában, még ha kompromisszumokkal megtámogatva. Engedelmetekkel tekintsünk el attól, hogy mindenféle sztorikat gurítsak az eredetiről, mert azt hiszem, sosem tudnék akkor belekezdeni a tesztbe.

Egyet mégis elmesélnék: én annyira vártam anno ezt a játékot, hogy képes voltam németül is megvenni, mivel máshogy nem volt kapható. Persze nem beszéltem ezt a wunderschön nyelvet, ezért a legjobb barátom anyukáját kértük meg, hogy jöjjön át hozzánk és fordítson nekünk. Még így is imádtam az egészet.

Keményen sétálok előre

Keményen sétálok előre


A bevezetőben kompromisszumokat emlegettem, de mik is ezek? Az gondolom mindenkinek egyértelmű, hogy ami működött 97-ben, az most teljességgel kicsapná a biztosítékot. Elsősorban a harcra gondolok, ami ugye körökre osztva zajlott, láthatatlan ellenfelekkel a térképen, random módon. Aztán ott van a stuff hosszúsága.

Összesen három darab lemezen terpeszkedett a kaland és az biztos volt az előzetes infók alapján is, hogy ez a felújítás csak és kizárólag Midgarban játszódik. Adódott a kérdés, hogyan oldják meg a város kibővítését, hiszen az eredeti alkotásban ez a hely mindössze a bevezető volt, azaz 5-7 óra a teljes szeletből. Természetesen választ kapunk ezekre: az esetek nagyobbik felében kiválóan működik a recept, viszont sajnos a negatívumok egyik csoportja is ide kapcsolódik.

A történet viszont továbbra is zseniális. Egy nagyon komor, sötét univerzumba csöppenünk, ahol megfér egymás mellett az abszolút high tech a fantasy-val, illetve némi steam punkkal keverve. Hősünk Cloud Strife, a szófukar, de kőkemény zsoldos, rendkívül zaklatott múlttal. Egy AVALNCHE nevű ökoterrorista brigád szerződteti, akik feltett szándéka, hogy a bolygót kiszipolyozó gigavállalatot, a Shinrát két vállra fektesse. Ezt értsétek szó szerint, mivel a planétát éltető energiát, a makót tárják fel, ezzel biztosítják az életet a bolygón.

Micsoda épületek!

Micsoda épületek!


Tulajdonképpen mindenhol ezt az energiaforrást használják, az egyszerű lámpától kezdve a hatalmas gépek üzemanyagán keresztül gyógyításra és még ki tudja, mi mindenre. A kezdő jelenetben éppen egy makó reaktort "ostromolnak" meg, Cloud segítségével. Engedelmetekkel a sztoriról többet nem mondanék, már csak azért sem, mert bűn lenne elvennem tőletek a felfedezés örömét.

Nyilván azok előnyben lesznek, akik ismerik az eredetit, de jó hír, hogy még őket is várja nem kevés meglepetés, mivel egy picit belenyúltak a fősodorba. Erre mondjuk szükség is volt, hiszen valahogy ki kellett bővíteni a nyúlfarknyi bevezetőt, ha már egyszer itt játszódik az egész kaland. Le a kalappal a fejlesztők előtt, ahogy élettel töltötték meg Midgart. Képzeljetek el egy olyan várost, ahol tulajdonképpen a szélsőség az úr. A Shinra főhadiszállás van mindennek a központjában, míg a lakók tulajdonképpen két kasztba sorolhatóak.

A tehetősebbek a város felső szeletében élnek: arcukat természetes napfény és szellő cirógatja, rendezett utcák, parkok, terek és otthonok várják őket, egyszóval kényelmes az életük. A nem annyira szerencsések szó szerint alattuk élnek úgynevezett slumokban, amire talán a favela a jó szinonima. Tudjátok, főleg Brazíliára jellemző szegénynegyedet hívják így, ahol a nyomor tulajdonképpen mindennapos.

Te most tényleg nekem támadtál? Láttad a kardom?

Te most tényleg nekem támadtál? Láttad a kardom?


Az itt tengődők kénytelenek beérni mesterséges fényekkel, a vállalat által szabályozott napszakokkal, illetve a mocsokkal, szegénységgel. Ráadásul mindenfelé szörnyek bukkantak fel, így már a biztonságnak is lőttek. Szóval ebbe a fantasztikus univerzumba látogatunk el, ehhez kellett hozzányúlniuk az alkotóknak. Gyorsan hozzáteszem, hogy sikerrel, mert még a legelvakultabb FF rajongó is elégedetten csettint attól, hogy milyen eszeveszettül jól sikerült az elmélyítés.

Olyan területeket járhatunk be, amiket soha, ezáltal magunkénak érezhetjük ezt a kettősséggel teletűzdelt helyet. Új szereplőket is kapunk a lokációk, események mellett, valamint az eddig papírvékonyságú karakterek (Jessie, Wedge, Biggs) remekül kidolgozott személyiséget kaptak. A problémák viszont itt kezdődnek, mert a dúsítás nem minden eleme sült el jól.

Például kapunk néhány teljesen felesleges új karaktert, akiket elkezdenek felépíteni, hogy aztán csak úgy a levegőben lógva eltüntessék őket. Ennél jóval komolyabb gond az iszonyatos mennyiségű backtrack, azaz egy lokáció többszöri bejárása. Elsőre persze minden új lesz és élvezzük a bóklászást, viszont amikor negyedszer-ötödször küldenek vissza minket valamiért, már a fenébe kívánjuk az egészet a teljesen egyértelmű időhúzás miatt.

Hú, mennyi fémhulladék!

Hú, mennyi fémhulladék!


És ebből sajnos rengeteg lesz, erre jobb, ha már most felkészülünk. A játék alapvetően "csőszimulátor", azaz nem mehetünk arra, amerre szeretnénk (ebben a tekintetben nagyon hasonlít az FF XIII-ra), meglehetősen korlátozottak lehetőségeink. Egyedül a központi szektorokban kapunk valamivel nagyobb mozgásteret, de ez csak pár utcát jelent. Ezt amúgy nagyon sajnálom, mert rendkívül szívesen felfedeztem volna az egész várost amolyan open world jelleggel, de valószínűleg sosem végeztek volna a fejlesztéssel, ha ezt beleintegrálják, így pedig marad a fanyalgás a kicsit kevés, ráadásul önismétlő területek miatt.

A külcsín megint egy olyan pont, ami picit felemásan sikeredett. Ahogy kezdődik az egész, ahogy visszarepít a múltba az egyszerűen imádnivaló. Majdhogynem lépésről lépésre megegyezik a 97-es változattal, csak modern köntösben. Tátott szájjal figyeled az ismerős-ismeretlen területet és imádod, ahogy ilyen gusztustalanul gyönyörű minden.

A reaktorban szinte a szádban érzed a makó ízét. Aztán ahogy haladsz előre, tényleg tátott szájjal figyeled a környezetet - itt bizony simán tripla A kategóriájú a külcsín. Egy idő múlva azonban elkezd feltűnni, hogy oké, mi ez a gusztustalan, alacsony felbontású, "térhatású" jpg kiterjesztésű izé a háttérben?

Atakké, atakké!

Atakké, atakké!


Aztán ezek sajnos elkezdenek sokasodni, miközben például hőseink bombasztikusan festenek (főleg Tifa). A részletekben való elveszés nélkül úgy tudnám összefoglalni, hogy elég hullámzó a grafika minősége. Az egyik pillanatban tényleg kiakasztott állkapoccsal bámészkodunk és nem hisszük el, hogy ez a PS4-ből jön ki, hogy utána megpróbáljuk a teljesen low-budget megoldásokat kipislogni a szemünkből.

Megmondom őszintén, hogy én itt csalódtam egy kicsit, mert azt vártam, hogy ez a szegmens ugyanakkorát szóljon, mint az eredeti. Technikailag viszont abszolút rendben vagyunk, nem találkoztam bugokkal, betonstabilan fut minden. Ahogy már említettem, a harcrendszert teljesen új alapokra helyezték, noha csomó minden megmaradt a "régiből". Alapvetően a négyzet nyomogatásával tudunk kombózni. Eközben töltődik az úgynevezett ATB csíkunk.

Ha a két szegmensből betelik egy, onnantól kezdve használhatunk tárgyakat, varázslatokat, valamint a fegyvereinkhez rendelt különféle speckó támadásokat. Szerencsére amikor ezek között válogatunk, belassul az idő (de nem áll meg, ez nagyon fontos), így annyira nem kell kapkodnunk válogatás közben. Mivel a bunyó real time-ban zajlik, ezért kiemelten fontos szerephez jut a védekezés, valamint kitérés.

Na, házasság, gyerek, CSOK? Babaváró?

Na, házasság, gyerek, CSOK? Babaváró?


Előbbi esetén magunk elé kapjuk kardunk/öklünk/botunk és csak minimálisan sebződünk, valamint kivédhetjük a státuszmódosításokat is. Utóbbi igazából egy jól időzített gurulás, amit, ha ügyesen használunk, elkerülhetjük a legtöbb sebzéssel járó dolgot. Ugyan az elején könnyűnek tűnik a játék, de a közepe táján előkerülnek sima ellenfelek meg bossok, akik pillanatok alatt megfektetnek, ha nem fókuszálunk a védelemre, szóval igyekezzünk már az elejétől igénybe venni ezeket, bármennyire furcsa is.

Természetesen a matériák is központi szerephez jutnak. Ezek lesznek a fentebb már emlegetett varázslatok és alapvetően gömb formában találjuk/vásárolhatjuk meg őket. Innentől kezdve ránk van bízva, hogy éppen mit akarunk használni, de ne felejtsük el, hogy ehhez vagy a páncélunk vagy pedig a kardunk egy szabadon lévő slotjába kell behelyezni. Ez azt jelenti, hogy karaktereink készletét szabadon állíthatjuk össze. A csihipuhi végeztével kapunk egy csomó tapasztalati pontot és így fejlődnek maguktól ezek a kicsi varázsgombócok.

Ezt ne bagatelizáljuk el, mert ha trehány módon válogatjuk össze őket, akkor saját magunkat szivatjuk meg, főleg Hard nehézségen, ahol nem lehet tárgyakat használni. Az úgynevezett Limit Break támadások nyilván megmaradtak: ha feltöltődnek, akkor egy nagyon látványos dolog mellett ordenáré sebzéseket tudunk kiosztani, nem egyszer megfordítva a csata menetét.

Ez oszt mán igen!

Ez oszt mán igen!


A ki nem mondott rajongói kérdésre válaszolva: igen, természetesen a Summonok úgyszintén megmaradtak. Viszont sokkal kisebb lesz a szerepük, amit egy kicsit sajnálok. Csak akkor tudjuk megidézni őket (nyilván miután befogtunk egyet-kettőt), ha valami nagyobb dög állja utunkat. Persze miután elszabadultak, gyönyörű, látványos pusztítást rendeznek, de a szerepük lényegesen kisebb, mint volt. Ha a fenti harcrendszer valakinek nem fekszik, lehetősége van az úgynevezett Classic módot beállítani.

Ilyenkor a gép intézi a csépelést, mi pedig osztogathatjuk az ATB feltöltődése után a parancsokat. Összességében elmondható, hogy pörgős és gyors lett a csihipuhi, de itt is akad két nagyobbacska negatívum. Az első a kamera. Nem sűrűn, de néha előfordul, hogy az operatőr olyannyira belezavarodik az eseményekbe, ami miatt konkrétan nem fogunk semmit látni és hiába fogtunk be valakit, simán elkezdjük a levegőt csapkodni. A másik a mesterséges intelligencia.

Egyszerre hárman vehetünk részt a küzdelmekben, de társaink maguktól semmire sem képesek, mindent nekünk kell a szájukba rágni, azaz Command formájában beadni. A hullámzó nehézség is érdekes: egyik pillanatban úgy megyünk át mindenkin, mint kés a vajon, hogy aztán pár pillanattal később belefussunk egy olyan pofozkodásba, ahol két másodperc alatt megfektetnek minket, aztán pislogunk, mint hal a szatyorban, hogy ez meg mi volt.

Bemegyünk az elvarázsolt ajtón?

Bemegyünk az elvarázsolt ajtón?


Ejtsünk pár szót a tartalomról, mert sokan rettegtek ettől. Első végigjátszásra nekem kereken 45 óra jött ki. Ebben már benne van az elérhető összes másodlagos küldetés abszolválása, valamint néhány küzdelem a kolosszeumban. Pár dolgot kihagytam, szóval, ha mindent, de tényleg mindent be akarunk gyűjteni, akkor 50 óra van benne.

A farmolást leszámítva. Végigjátszás után kapunk egy fejezet választós lehetőséget, ahol az esetlegesen kihagyott dolgokat összeszedhetjük, valamint Hard módban is nekiugorhatunk az egésznek. Ezt a csomagot kicsit kevésnek érzem, főleg a már emlegetett backtrack miatt, ugyanakkor mondjuk az is csoda, hogy Midgarból ennyit ki tudtak hozni.

A zenék viszont kivétel nélkül csodálatosak! Ahogy meghallottam egy-egy ismerős dallamot, szinte azonnal beugrottak a régi emlékek. Persze egy kicsit hozzájuk nyúltak, de Úristen, amikor felcsendült Sephiroth melódiája, először csak finoman, a háttérben susmogva, egyből libabőrös lettem. Ez a szegmens abszolút non plus ultra, a szereplők hangjával egyetemben. Most, a cikkírás pillanatában is ezt a tracket hallgatom.

Ház az erdő mélyén. Ez vagy pornó lesz, vagy horror.

Ház az erdő mélyén. Ez vagy pornó lesz, vagy horror.


Számtalan dolgot kihagytam a tesztből, szándékosan, mert vétek lenne a még a legapróbb spoilereket is ellőni. A végső, roppant magas pontszám nem lehet kérdés, hiszen alapvetően egy remek újrakeveréssel van dolgunk, amibe ugyan pár hiba belerondít, de garantálom, hogy a régi és új rajongók is megtalálják benne számításaikat.

Az egymillió Forintos kérdés viszont a hogyan tovább. Persze az FFVII Remake önálló alkotásként is megállja a helyét, de a folytatást már mindenhol belengették, így az biztosra vehető. A mikor és hogy már jóval érdekesebb. Három lemez tartalmát kéne valahogy átültetni a modern korba. Őszintén remélem, hogy nem kell 3-4 évet várnunk a Part 2-ra, minthogy abban is bizakodom, hogy nem PS6-on kell befejezni a kalandot. Mindenesetre vegyétek-vigyétek kérdés nélkül, mert abszolút méltó remasterrel van dolgunk!

Final Fantasy VII Remake / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2020. április 10.
  • Ár: 19.799 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Csodálatos zenék
  • Pergős harcrendszer
  • Zseniális sztori
  • Kiváló karakterek
  • Abszolút méltó a régi nevére
  • Túl sok backtrack
  • Érezhetően, szándékosan elnyújtott tartalom
  • Hullámzó grafika
  • Hang
    10
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    9
8.8
15 hozzászólás

Tidus

5 éve, 7 hónapja és 4 napja

tyber16 írta:
Azt aláírom, hogy azért van neki egy hangulata, engem is elkapott de a játékmenet szerintem direkt lassúsága kivetett belőle. Én azt látom egyszerűen hogy mindenhol azon küszködtek, hogy hogy húzzák ki a játékidőt annyira, hogy ne szóljanak be, hogy ez rövid. Örülök neki ha neked ezek ellenére is tetszett amúgy. Ha már nagy költségvetésű játék, akkor a Persona 5, a most megjelenő Sakura wars reboot ha azoknak számítanak akkor azok én szerintem teljesebb élményt adnak mint ez.
A Persona 5 tartalmasabb és mint rpg jobb,de személy szerint ennek a hangulata és képi világa története jobban bejön.Ezért is míg mondjuk a Persona 10 pontos cím a maga kategóriájában ez egy erős 8-as 9-es,ha már pontokról beszélünk..
Szeretem a Persona-t ,de nekem az ilyen nem túl anime-s (tudom ez sokaknak már az..de nem az) jrpg-k nagyon hiányoznak mint az FF,Chrono Cross,Star Ocean,Grandia stb.
Egy szó mint száz aztán nem bővitem...én nem a világ legjobb játékát vártam mint mondjuk ami volt a 97-es FFVII hanem egy játékot ami pusztán szórakoztat,hozza a nosztalgiát mégis újhulláos azt teljesen jól hozta.
Az egy álomvilág lett volna hogy mondjuk az FFVII-et egybe áthozni mai modern szabadsággal és grafkikus enige-vel ....ahhoz egy RDR2 költségvetés kéne és olyan eladások,sajna olyan világot nem élünk!
Hozta a kötelezőt !

válasz erre

tyber16

5 éve, 7 hónapja és 4 napja

Tidus írta:
Nyilván ez szubjektív nézőpont !
Én már 10 éve elfogadtam ,hogy klasszikus hagyományos Final Fantasy-ról le kell mondani és el kell fogadni ,hogy ma már egy FFX mechanikájú FF-re nem kiváncsiak max 3 millióan ami nem hozná azt a gigászi költségvetést amit felemésztene ezzel (szerintem nem ronda,de néhol felemás,de a karakterek meg brutálisan jók meg az effektek) kültsínnel. Papiron lehet nem a legjobb játék,de számomra a hangulata az annyira eladja,akit nem fog meg annak tényleg lehet egy 6 pontos játék,mert beismerem mechanikailag mondjuk a Dragon Quest XI erősebb,viszont ennek a világa karakterei és története számomra nagyon erős és már régóta álmodok egy nagy költségvetésű jrpg-ről még hogy ha ez light jrpg is. A karakterek nekem nagyon átjöttek,nyilván az Advent Children desingjét vitték tovább.
Kingdom Hearts vonulatot tényleg érezni amit hazánkban még a jrpg fanok se szeretnek igazán....én imádom szóval ezzel nem volt gondom.Nekem sokkal jobban tetszett mint az FFXV. Valószinüleg ha több nagyköltségvetésű jrpg jönne akkor más hogy állnék hozzá,de így totál elégedett vagyok úgy hogy beismerem a hibáít és hiába az évjátéka lesz nálam,de én is azt mondom lehetett volna még jobb (más kérdés elbírta volna e a költségvetés...)
Objektíven nézve én akkor is azt mondom ez a 8.8 pont ,illetve a metacritic átlag az teljesen valós...azért ennyi kritikus nem tévedhet .
Azt aláírom, hogy azért van neki egy hangulata, engem is elkapott de a játékmenet szerintem direkt lassúsága kivetett belőle. Én azt látom egyszerűen hogy mindenhol azon küszködtek, hogy hogy húzzák ki a játékidőt annyira, hogy ne szóljanak be, hogy ez rövid. Örülök neki ha neked ezek ellenére is tetszett amúgy. Ha már nagy költségvetésű játék, akkor a Persona 5, a most megjelenő Sakura wars reboot ha azoknak számítanak akkor azok én szerintem teljesebb élményt adnak mint ez.

válasz erre

Tidus

5 éve, 7 hónapja és 4 napja

tyber16 írta:
Szerintem sokan azért negatívak mert sokaknak elég ez. Sok embernek elég az, hogy jaaaj most milyen szépen néz ki Cloud, Tifa, jaa a régi zenék milyen jól szólnak felújítva (megjegyzem tényleg jól szólnak), milyen látványosak a kombók stb..... Én is látom benne, hogy egyesek miért szeretik és vannak benne jó dolgok de szerintem nem méltó az FF7 névre, azt meg végképp nem értem hogy miért csak Midgard került bele. Van több elméletem is de a tények ismerete nélkül azok is maradnak. Ez a játék 100 giga 2 lemez, day one patch nélküli, rondán néz ki, elnyújtott sok helyen, a mellékküldetések unalmasak és semmilyenek, és repkednek rá a 8-9-10 pontok. A 100 giga 2 lemezt azért emeltem ki, mert csúnya a játék. Egy csőjáték ami ekkora méretű ne nézzen már ki ps1 minőségben. Nem vagyok grafikab.zi de itt nálam is feltűnt és nagyon zavaró mert mindig közel van a kamera.
A red dead 2 80 giga, open world és hogy néz ki....
Sok ember a nosztalgia meg a név miatt a szőnyeg alá söpri azokat a dolgokat amiket más játéknál nem. Én is vártam ezt a játékot, aztán mikor bejelentették, hogy csak Midgar lesz benne elkedtem félni. Aztán közölték, hogy még a Square se tudja mennyi részt terveznek ami szintén aggódásra ad okot. De vártam mert bíztam benne, hogy akkor talán tényleg kihozzák a legtöbbet ebből a részből. Aztán szerintem objektíven kijelenthetjük, hogy ez nem így lett. Úgy gondolom hogy közelébe sincs annak ami lehetett volna, mintha a fejlesztők elakadtak volna, hogy hogyan tovább aztán gyorsan csak a Midgar részt csinálták meg.
Én se bánom hogy nem teljesen open world, de azért több mozgásszabadságot vártam volna, főleg mert olyanokat mondtak, hogy elmehetünk Midgar azon részeibe ahova eddig nem. Ennek egy szava se igaz. Sephiroth is szerintem borzalmasan néz ki ezzel az új Dizájnnal. A kingdom hearts jelleg teljesen beárnyékolta az egész játékot nálam.
Nyilván ez szubjektív nézőpont !
Én már 10 éve elfogadtam ,hogy klasszikus hagyományos Final Fantasy-ról le kell mondani és el kell fogadni ,hogy ma már egy FFX mechanikájú FF-re nem kiváncsiak max 3 millióan ami nem hozná azt a gigászi költségvetést amit felemésztene ezzel (szerintem nem ronda,de néhol felemás,de a karakterek meg brutálisan jók meg az effektek) kültsínnel. Papiron lehet nem a legjobb játék,de számomra a hangulata az annyira eladja,akit nem fog meg annak tényleg lehet egy 6 pontos játék,mert beismerem mechanikailag mondjuk a Dragon Quest XI erősebb,viszont ennek a világa karakterei és története számomra nagyon erős és már régóta álmodok egy nagy költségvetésű jrpg-ről még hogy ha ez light jrpg is. A karakterek nekem nagyon átjöttek,nyilván az Advent Children desingjét vitték tovább.
Kingdom Hearts vonulatot tényleg érezni amit hazánkban még a jrpg fanok se szeretnek igazán....én imádom szóval ezzel nem volt gondom.Nekem sokkal jobban tetszett mint az FFXV. Valószinüleg ha több nagyköltségvetésű jrpg jönne akkor más hogy állnék hozzá,de így totál elégedett vagyok úgy hogy beismerem a hibáít és hiába az évjátéka lesz nálam,de én is azt mondom lehetett volna még jobb (más kérdés elbírta volna e a költségvetés...)
Objektíven nézve én akkor is azt mondom ez a 8.8 pont ,illetve a metacritic átlag az teljesen valós...azért ennyi kritikus nem tévedhet .

válasz erre

tyber16

5 éve, 7 hónapja és 4 napja

Tidus írta:
Én meg azt nem értem pár ember miért ennyire negatív...
Én azt vártam hogy megkapjam azt a hangulatot amit a VII adott vagy akár az Advent Childern és megkaptam!
Személy szerint odavagyok a történetvezetésért ,ahogy a karakterekhez nyúltak ,zenék számomra totál kérdőjel miért nem tetszik...szerintem brutális erős a felhozatal még ha persze az alap megvolt.
Az tény ,hogy néhol felemás grafika és hogy linerális,hozzáteszem én hálát adok az égnek hogy nem egy FFXV féle openworld-ot kaptunk mert nekem ott a tipikus ..akár mondhatni sablonos Final Fantasy-s történetvezetés nagyon hiányzott,kb semmi cutscene nem volt,de ...felfedezés,számomra már lassan ez negatív.A Zeldába ezt szerintem teljesen kimaxolták máshol már totál nem tud érdekelni...
A side questek átlagosak,de nincsenek annyira túltolva mint egy AC-ban.
Reálisan látni esélytelen ma már egy olyan nagy költségvetésű jrpg ami tartalmilag is olyan mint teszem azt egy Xenogears....mert egyszerűen nincs akkora felhasználó bázisa.
10 évvel ezelőtt én is annak örültem volna ha egy az egybe megkaptuk volna az FFVII-et az FFXIII enige-vel,de szerintem ez kb lehetetlen ...
Szerintem az átlagos 88%-os metacritic teljesen jogos,lehetett volna jobb,de (nyilván ez totál szubjektív) én így már évek óta nem élveztem játékot,kb már akkor eldölt nálam a játék mikor Tifa találkozott Cloud-al.
Vannak hibái,de van rengeteg pozitivumai amit nem is írnék le mégegyszer elég elolvasni a teszteket ,azután már szubjektív hogy valakinek tetszik-e vagy nem.....
Hülye példa de a Skyrim lehet 10 pontos számomra sose volt egy szerethető alkotás...mégis azt mondom megérdemelte a 9-10 pontos értékeléseket ! röhögő smiley
Szerintem sokan azért negatívak mert sokaknak elég ez. Sok embernek elég az, hogy jaaaj most milyen szépen néz ki Cloud, Tifa, jaa a régi zenék milyen jól szólnak felújítva (megjegyzem tényleg jól szólnak), milyen látványosak a kombók stb..... Én is látom benne, hogy egyesek miért szeretik és vannak benne jó dolgok de szerintem nem méltó az FF7 névre, azt meg végképp nem értem hogy miért csak Midgard került bele. Van több elméletem is de a tények ismerete nélkül azok is maradnak. Ez a játék 100 giga 2 lemez, day one patch nélküli, rondán néz ki, elnyújtott sok helyen, a mellékküldetések unalmasak és semmilyenek, és repkednek rá a 8-9-10 pontok. A 100 giga 2 lemezt azért emeltem ki, mert csúnya a játék. Egy csőjáték ami ekkora méretű ne nézzen már ki ps1 minőségben. Nem vagyok grafikab.zi de itt nálam is feltűnt és nagyon zavaró mert mindig közel van a kamera.
A red dead 2 80 giga, open world és hogy néz ki....
Sok ember a nosztalgia meg a név miatt a szőnyeg alá söpri azokat a dolgokat amiket más játéknál nem. Én is vártam ezt a játékot, aztán mikor bejelentették, hogy csak Midgar lesz benne elkedtem félni. Aztán közölték, hogy még a Square se tudja mennyi részt terveznek ami szintén aggódásra ad okot. De vártam mert bíztam benne, hogy akkor talán tényleg kihozzák a legtöbbet ebből a részből. Aztán szerintem objektíven kijelenthetjük, hogy ez nem így lett. Úgy gondolom hogy közelébe sincs annak ami lehetett volna, mintha a fejlesztők elakadtak volna, hogy hogyan tovább aztán gyorsan csak a Midgar részt csinálták meg.
Én se bánom hogy nem teljesen open world, de azért több mozgásszabadságot vártam volna, főleg mert olyanokat mondtak, hogy elmehetünk Midgar azon részeibe ahova eddig nem. Ennek egy szava se igaz. Sephiroth is szerintem borzalmasan néz ki ezzel az új Dizájnnal. A kingdom hearts jelleg teljesen beárnyékolta az egész játékot nálam.

válasz erre

Tidus

5 éve, 7 hónapja és 4 napja

tyber16 írta:
Őszintén nem értem ezt a sok pontot amit ez a játék kap sok oldalon. Szerintem egy kalap ****. A grafika okádék ronda. A karaktermodellek szépek minden más mosott és csúnya, úgy hogy egy full lineáris játék ami 100 giga!
A történet úgy **** ahogy van. Tetsuya Nomura takarodjon a f.szba. Spoiler nélkül ez nem FF7 ez Kingodm hearts 3 + FF XV. A játékmenet olyan olcsó megoldásokkal van elnyújtva hogy nem igaz... ami régen a régi részben 20 perc volt az itt 1 óra vagy egy teljes fejezet! Ráadásul minden animáció k.rva lassú. Hát így aztán könnyű kitolni a játékidőt. A mellékküldetések a leg****abb ubisoft jellegű fetch questek. Azt nyilatkozták hogy azért csak Midgar van benne a játékba mert annyira kibővítették... Hát ebből kb semmi sem igaz, mert az átlagember azt várná hogy akkor legalább Midgar úgy ahogy bejárható lesz talán open worldként, de nem, vannak fejezetek(olyan 3-4 a 18-ból) ahol egy nagyobb terepen amiket folyosók kötnek össze és ugyanúgy folyosókon mész ott csinálod a legunalmasabb fetch questeket. Ölj meg 5 patkányt, találd meg a macskákat stb. Az egyedüli értelmes felújított rész ami jó lett szerintem az a 9. fejezet a Don Corleos rész. A zene oké de szerintem semmi kiemelkedő (ez egyéni ízlés dolga de szerintem a XV-nek mérföldekkel jobb zenéje van mint ennek a remake-nek). A harc 2 gomb nyomkodása és néha beviszel speciális támadásokat. Jól néz ki, egyszerű de nagyszerű de tök olyan mint az FFXVben, ha ott tetszett itt is fog. Az egész játékon látszik hogy mennyire szenvedtek hogy jóó akkor húzzuk el valahogy. Sétálj a metró alagútban 40 percet fölöslegesen, adjunk a bossoknak röhejesen sok hp-t hogy sokáig tartsanak. Szerintem egy undorító fércmunka ez ami nem méltó az FF7 névre. A történet a sok hülye kiegészítéssel amik totál nem illenek bele, arról nem is beszélve hogy azért el is tér a régitől. Nem lenne ezzel baj de szerintem ****abb mint ami volt. Hála Tetsuya Nomurának akinek muszáj volt a Kingdom Heartsot belekevernie..... Egyszerűen semmi sem igazolja, hogy miért kellett csak a Midgar részt megcsinálni. Az az eredeti 36- órás játéknak az első 4-5 órája. Arról meg ne is beszéljünk, hogy most akkor a többi rész ki fog jönni majd 2-3 másik ps-re? Tehát ha valaki elejétől végigvinné az egész sztorit (már ha elkészül egyáltalán) az majd kezdheti ezzel ps4-en aztán folytatja ps5-ön majd ps 6 stb.... ? Az is benne van hogy ha nincs elég bevétel vagy ki tudja miért simán kukázzák az egészet és a játékosbázis hoppon marad. Az FFXV 2. dlc csomagját is simán kukázták pedig abba aztán tényleg semmi munka nem lett volna egy FF7 remake-hez képest és ilyen alapon ennek is kukázhatják a folytatását.
Iszonyúan haragszom erre a játékra meg a Square Enix-re. Ez egy max középszerű JRPG szerintem ami abszolút méltatlan az FF7 névre. Ha a történet indokolta volna ezt a darabolást akkor el is fogadnám de így hogy ekkora feleslegesen elnyújtott összekavart **** lett.....
Én meg azt nem értem pár ember miért ennyire negatív...
Én azt vártam hogy megkapjam azt a hangulatot amit a VII adott vagy akár az Advent Childern és megkaptam!
Személy szerint odavagyok a történetvezetésért ,ahogy a karakterekhez nyúltak ,zenék számomra totál kérdőjel miért nem tetszik...szerintem brutális erős a felhozatal még ha persze az alap megvolt.
Az tény ,hogy néhol felemás grafika és hogy linerális,hozzáteszem én hálát adok az égnek hogy nem egy FFXV féle openworld-ot kaptunk mert nekem ott a tipikus ..akár mondhatni sablonos Final Fantasy-s történetvezetés nagyon hiányzott,kb semmi cutscene nem volt,de ...felfedezés,számomra már lassan ez negatív.A Zeldába ezt szerintem teljesen kimaxolták máshol már totál nem tud érdekelni...
A side questek átlagosak,de nincsenek annyira túltolva mint egy AC-ban.
Reálisan látni esélytelen ma már egy olyan nagy költségvetésű jrpg ami tartalmilag is olyan mint teszem azt egy Xenogears....mert egyszerűen nincs akkora felhasználó bázisa.
10 évvel ezelőtt én is annak örültem volna ha egy az egybe megkaptuk volna az FFVII-et az FFXIII enige-vel,de szerintem ez kb lehetetlen ...
Szerintem az átlagos 88%-os metacritic teljesen jogos,lehetett volna jobb,de (nyilván ez totál szubjektív) én így már évek óta nem élveztem játékot,kb már akkor eldölt nálam a játék mikor Tifa találkozott Cloud-al.
Vannak hibái,de van rengeteg pozitivumai amit nem is írnék le mégegyszer elég elolvasni a teszteket ,azután már szubjektív hogy valakinek tetszik-e vagy nem.....
Hülye példa de a Skyrim lehet 10 pontos számomra sose volt egy szerethető alkotás...mégis azt mondom megérdemelte a 9-10 pontos értékeléseket ! röhögő smiley

válasz erre

Tidus

5 éve, 7 hónapja és 4 napja

petrovicsz írta:
Őszintén... Szétdarabolnak egy FF részt, 20 ezerért kiadnak egy első fejezetet és a folytatásra megint várni kell évekig? Ez most így komoly? röhögő smiley
Tartalmilag ez is több mint 30 óra plusz azért van benne bőven content ami által simán jónak számít a szavatosság !

válasz erre

tyber16

5 éve, 7 hónapja és 4 napja

Őszintén nem értem ezt a sok pontot amit ez a játék kap sok oldalon. Szerintem egy kalap ****. A grafika okádék ronda. A karaktermodellek szépek minden más mosott és csúnya, úgy hogy egy full lineáris játék ami 100 giga!
A történet úgy **** ahogy van. Tetsuya Nomura takarodjon a f.szba. Spoiler nélkül ez nem FF7 ez Kingodm hearts 3 + FF XV. A játékmenet olyan olcsó megoldásokkal van elnyújtva hogy nem igaz... ami régen a régi részben 20 perc volt az itt 1 óra vagy egy teljes fejezet! Ráadásul minden animáció k.rva lassú. Hát így aztán könnyű kitolni a játékidőt. A mellékküldetések a leg****abb ubisoft jellegű fetch questek. Azt nyilatkozták hogy azért csak Midgar van benne a játékba mert annyira kibővítették... Hát ebből kb semmi sem igaz, mert az átlagember azt várná hogy akkor legalább Midgar úgy ahogy bejárható lesz talán open worldként, de nem, vannak fejezetek(olyan 3-4 a 18-ból) ahol egy nagyobb terepen amiket folyosók kötnek össze és ugyanúgy folyosókon mész ott csinálod a legunalmasabb fetch questeket. Ölj meg 5 patkányt, találd meg a macskákat stb. Az egyedüli értelmes felújított rész ami jó lett szerintem az a 9. fejezet a Don Corleos rész. A zene oké de szerintem semmi kiemelkedő (ez egyéni ízlés dolga de szerintem a XV-nek mérföldekkel jobb zenéje van mint ennek a remake-nek). A harc 2 gomb nyomkodása és néha beviszel speciális támadásokat. Jól néz ki, egyszerű de nagyszerű de tök olyan mint az FFXVben, ha ott tetszett itt is fog. Az egész játékon látszik hogy mennyire szenvedtek hogy jóó akkor húzzuk el valahogy. Sétálj a metró alagútban 40 percet fölöslegesen, adjunk a bossoknak röhejesen sok hp-t hogy sokáig tartsanak. Szerintem egy undorító fércmunka ez ami nem méltó az FF7 névre. A történet a sok hülye kiegészítéssel amik totál nem illenek bele, arról nem is beszélve hogy azért el is tér a régitől. Nem lenne ezzel baj de szerintem ****abb mint ami volt. Hála Tetsuya Nomurának akinek muszáj volt a Kingdom Heartsot belekevernie..... Egyszerűen semmi sem igazolja, hogy miért kellett csak a Midgar részt megcsinálni. Az az eredeti 36- órás játéknak az első 4-5 órája. Arról meg ne is beszéljünk, hogy most akkor a többi rész ki fog jönni majd 2-3 másik ps-re? Tehát ha valaki elejétől végigvinné az egész sztorit (már ha elkészül egyáltalán) az majd kezdheti ezzel ps4-en aztán folytatja ps5-ön majd ps 6 stb.... ? Az is benne van hogy ha nincs elég bevétel vagy ki tudja miért simán kukázzák az egészet és a játékosbázis hoppon marad. Az FFXV 2. dlc csomagját is simán kukázták pedig abba aztán tényleg semmi munka nem lett volna egy FF7 remake-hez képest és ilyen alapon ennek is kukázhatják a folytatását.
Iszonyúan haragszom erre a játékra meg a Square Enix-re. Ez egy max középszerű JRPG szerintem ami abszolút méltatlan az FF7 névre. Ha a történet indokolta volna ezt a darabolást akkor el is fogadnám de így hogy ekkora feleslegesen elnyújtott összekavart **** lett.....

válasz erre

petrovicsz

5 éve, 7 hónapja és 4 napja

Őszintén... Szétdarabolnak egy FF részt, 20 ezerért kiadnak egy első fejezetet és a folytatásra megint várni kell évekig? Ez most így komoly? röhögő smiley

válasz erre

Tidus

5 éve, 7 hónapja és 4 napja

Imádom minden percét....most tartok a végén és totál kész vagyok ,hogy lassan vége (egyenlőre) ennek a csodálatos utazásnak...zenéje valami elképesztő,történetet és a karakterek szerethetőek nagyon.
A teszt amúgy remek lett,néha vannak fura texture hibák,viszont máskor meg elképesztően jól néz ki a játék és folyamatos...a karakterek meg,elképesztő.Én ős FF fan-ként úgy gondolom méltóan nyúltak a VII.résznek....
Nálam az évjátéka !

válasz erre

VaPe

5 éve, 7 hónapja és 4 napja

Na szóval akkor itt az ékes példa, hogyan kell remake-et csinálni. A textúrákra mondjuk ráfért volna még némi tuning, de ne legyünk telhetetlenek. mosolygó smiley

válasz erre

Mordorer

5 éve, 7 hónapja és 5 napja

Hát, a textúrákkal azért itt-ott illett volna kezdeni valamit, mert van ahol kifejezetten ****ul néz ki a játék (nagy területek, városok), és ez így olyan felemás...

válasz erre

Patrik94

5 éve, 7 hónapja és 5 napja

Hát ez se gyakori pontszám! meglepett smiley Lehetett már látni a trailerek alapján hogy ez nem lesz semmi game, de ez jóval jobban sikerült mint vártam.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Final Fantasy VII Remake
19.799 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaBotyi profiljatotyak profilja