Far Cry 5 teszt

2018. március 27.
77.8681
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Ha esetleg nem hallottatok a Far Cry 5-ről, akkor majdnem biztosan állíthatom, hogy egy kisebb méretű barlangban éldegéltek. Azért akkorában, mert a nagyobbakat szerintem simán kipingálták ennek a játéknak az állóképeivel. A viccet félretéve, nagyon ritkán lehet látni olyan eredeti és kreatív marketing kampányt, mint jelen tesztünk alanyánál. Szépen, lassan jöttek a trailerek, gameplay videók, aztán pedig az eléggé beteg élőszereplős filmek. Ez eddig mind szép és jó, de vajon a játék fel tudott nőni a PR kampány által generált hype-hoz?
 


A sorozat első két epizódja sem volt rossz, de a harmadikkal valamibe nagyon beletaláltak. Amikor szóba kerülnek az eddigi legjobb open world stuffok, akkor sokan egy kicsit méltatlanul kifelejtik azt a részt a felsorolásból. Időrendben haladva következett a negyedik iteráció, amit leginkább a korrekt iparosmunka jelzővel lehet talán a legjobban lefedni.

Persze, voltak benne elefántok meg hatalmas tigrisek, a Himalája szintén érdekes játszótér volt, de minden tekintetben elmarad az elődjétől. Elhagyták utána a sorszámozást, majd visszaröpítettek minket az időszámítás előtti 10.000-ik évbe, hogy megtapasztalhassuk, milyen nehézségekkel kellett szembenézni az őskorban.

Négy megy be, hat jön ki.

Négy megy be, hat jön ki.


Sokunknak meglehetősen bejött a koncepció, viszont utána meglepő módon egészen sokáig semmit sem lehetett hallani a folytatásról, ami, ismerve az Ubisoft futószalag-koncepcióját, eléggé fura volt. Cserébe már-már isteni erővel sújt le jelen tesztünk alanya, ami ugyan nem hibátlan (főleg technikai értelemben véve, konzolon) cserébe olyan durván szórakoztató, hogy szerintem simán letaszítja trónjáról az etalonnak számító harmadik felvonást, a végső értékeléstől függetlenül.

Ami furcsa benne, hogy nem lép ki a megszokott nyitott világú koncepcióból, de olyan mesterien keveri az összetevőket, ami szinte letehetetlenné teszi. Ezt saját tapasztalatból mondom, mert szabadságot is kivettem miatta. A további rizsát mellőzvén lássuk inkább a részleteket.

Hope County egy gyönyörű hely. Keveredik benne minden, ami miatt imádjuk a vadregényes, vidéki Amerika tájait. Zöldellő erdők és mezők, nagyobb tavak, békésen csobogó patakok, rohanó folyók, szántóföldek, illetve egyszerre modern és visszamaradott élet. A helyiek békésen élik kicsiny redneck életüket: vadásznak, halásznak, ordenáré módon leisszák magukat, disznókat kergetnek - szóval semmi különös, de jól elvannak.

Ez egészen addig tart, amíg meg nem érkezik a Seed família. A kicsit habókos család kezdetben teljesen ártalmatlannak tűnik, hirdetik a saját maguk által elképzelt igéket, meg mindenféle bűnről és megtisztulásról papolnak. Aztán valami megváltozik és az addig békés hittérítők hirtelen átváltanak a legdurvább szektásokká és megkezdődik a határtalan erőszak.

Jófiú a kicsi Boomer

Jófiú a kicsi Boomer


Ezt egy ideig tűri a külvilág, aztán egy kisebb különítményt küldenek el a "prófétáért", Joseph Seed-ért, hogy lecsukják végre a diszkréten tömeggyilkossá váló spirituális vezetőt. Ahogy sejteni lehet, meglehetősen balul sül el a dolog és egyedül mi, az újoncok tudunk elmenekülni, éppen hogy. A helyi ellenállás egyik vezetője, Dutch megmenti ványadt valagunkat, hogy aztán kezdetét vegye hadjáratunk a megye felszabadításáért.

Nyilván az alapsztori nem Oscar gyanús, de valljuk be, ez egyik FC epizódnál sem volt elvárás. Bár az is igaz, hogy a vallási fanatizmus azért sosem könnyű téma, főleg napjainkban. Miután megismerkedünk a rendszer alapjaival és felszabadítjuk Dutch mini-szigetét szemünk elé tárul a meglehetősen nagy kiterjedésű játéktér.
Térképünk három nagyobb szeletre van osztva, mindegyik rész egy-egy Seed tesó alá besorolva.

Tulajdonképpen az lesz a fő direktívánk, hogy feladatokat végrehajtva elérjünk egy bizonyos szintet, ami után tetemre hívjuk az adott régió uralkodóját - pontosabban megunják ténykedésünket és megpróbálnak eltörölni minket az ellenállással együtt - majd likvidáljuk őket. Ezt mindhárom régió esetében meg kell tennünk, utána pedig magával az Atyával kell leszámolnunk. Az az igazság, hogyha játszottál bármelyik FC epizóddal, akkor ez nem hat túlzottan nagy újdonságként. Úgy is fogalmazhatnék, hogy tulajdonképpen pontosan az a mechanika, mint eddig volt, noha fejlesztőink azért igyekeztek szórakoztatóvá tenni küldetéseinket.

Hát, tünde szemeim egy redneck falut látnak

Hát, tünde szemeim egy redneck falut látnak


A legtöbb elvégzett tevékenység után pénzt illetve ellenálló-pontot kapunk, amivel töltődik a már emlegetett mérce. Ennek több szintje van, amikhez más-más retorziók tartoznak Seed-ék részéről. Először csak finoman győzködnek minket, hogy ezt talán abba kéne hagyni, majd különleges egységek vadásznak ránk, aztán pedig megérkeznek a repülőgépek, akik sajnos extra hatékonyak likvidálásunkban.

Több mint 150 misszió vár amúgy ránk, amiket négy nagyobb csoportra oszt a rendszer. Megkülönböztetünk elsődleges és másodlagos tevékenységeket, kincsvadászatot, illetve az adott terület nagyobb erődjeinek felszámolását, amit aztán gerilláink vesznek birtokba, mintegy előretolt védművként szolgálva.

Objektíváink között vannak érdekesebbek, de sajnos a legtöbb kimerül abban, hogy menjünk el adott pontba, likvidáljunk mindenkit/lopjunk el valamilyen járművet/robbantsunk egy jó nagyot. Amíg nem uralunk teljesen egy kerületet, addig lépten-nyomon kultistákba botlunk, szinte állandóan tűzharcba bonyolódunk velük.

Ezeket a legtöbbször amúgy érdemes gyorsan és brutálisan lezárni, mert így túszokat menthetünk, narkóval teli járműveket semmisíthetünk meg - igen, ezekért is ellenálló pont jár, ami ugye elősegíti haladásunkat. Fejlődésünkön amúgy próbáltak csavarni egyet. Eltűnt az XP rendszer, helyette jöttek a kihívások. Ezek kapcsolódhatnak fegyverhasználathoz, vadászathoz, tevékenységekhez, satöbbi.

Tedd vagy ne tedd, de sohase próbáld ifjú Seed!

Tedd vagy ne tedd, de sohase próbáld ifjú Seed!


Amint teljesítünk egy ilyet, valamennyi skill pontot kapunk cserébe. Ezek segítségével nyithatjuk meg perkjeinket, amik nagyban megnövelik túlélési esélyeinket. Így tudunk egyre több fegyvert magunkkal vinni, csendesebben lopakodni, elérhetetlen magasságokba csáklyával felreppenni, ejtőernyőzni, hatékonyabban használni a gyilkoló eszközöket, satöbbi.

Nincs nagy megfejtés amúgy a gameplay többi részében sem, mondhatni a szokásos sémára épül. Új halálosztó dolgokat a bezsebelt pénzmagok segítségével nyithatunk meg, amiket aztán több lépcsőben erősíthetjük (nagyobb tár, távcső, hangtompító, satöbbi). Ennél jóval érdekesebb az, hogy egészen kis kommandókat irányíthatunk.

Mivel tulajdonképp az egész Hope megye fellázad, így tulajdonképpen bárkit felbérelhetünk magunk mellé kísérőnek. Ezek a bakák nem annyira erősek, de azért az összesen kettő darab kiadható parancsot egész jó hatásfokkal végzik el (menj oda, öld meg). Kategóriákkal izgalmasabbak kiemelt segítőink, akiket külön feladatok teljesítésével oldhatunk fel. Lesz egy mesterlövész lányka, hidroplán pilóta, félig őrült shotgunos arc meg hasonlók.

Az igazán nagy királyság azonban hogy állatok is mellénk szegődhetnek. Boomer, egy zabálnivaló felderítő kutyus, Peaches, a párduc valamint személyes kedvencem, Sajtburger, a két tonnás grizzlimedve.

Nocsak, ott egy szobor. Nézzük hogyan viselkedik egy rakétavetővel szemben!

Nocsak, ott egy szobor. Nézzük hogyan viselkedik egy rakétavetővel szemben!


Szervesen ide kapcsolódik, hogy végre lehetőségünk van az egész kampányt egy barátunkkal vállvetve végigtolnunk, ami hatalmasat dob az egészen. A rendszer drop in, drop out elven működik, tehát bármikor csatlakozhatnak hozzánk. Fontos azonban, hogy mindig a host haladása lesz elmentve.

Tartalomban egyáltalán nincs hiány, ahogy látjátok, bár ez eddig mindegyik részre igaz volt. Külcsín tekintetében kifejezetten jól állunk konzolon, bár egy maxra húzott PC-s beállítással azért nem lehet versenyezni. Környezetünk kifejezetten pompázatos, öröm elveszni az erdőkben, hallgatni a madarak csiripelését. A kisebb falvak, gazdaságok, eldugott ranch-ek szintén nagyon jól illeszkednek az összképbe.

Viszont itt kell megemlítenem az egyik komolyabb negatívumot, ami sajnos már megint az előforduló bug tenger. Tudom, hogy nagyon nehéz optimalizálni egy ilyen méretű stuffot és azért nem olyan szörnyű a helyzet, de azért na. A tárgyak átlógása tulajdonképp mindennapos, ez már szinte fel sem tűnik.

Ennél jóval idegesítőbb, hogy néha eltűnik a talaj alólunk mi meg kizuhanunk a semmibe. Emberek ragadnak járművekbe, pontosabban összeolvadnak velük. Az is megesett, hogy leengedtem valami víztározót, de a rendszer úgy érzékelte, hogy nem sikerült a művelet és a semmiben úsztam. Nyilván érkeznek majd patch-ek, ugyanakkor bosszantó dolgok ezek.

Ezzel járok sopizni

Ezzel járok sopizni


Far Cry Arcade alatt találjuk amúgy a rendhagyó multiplayer opciót. Itt kapunk egy meglehetősen összetett pályaszerkesztőt, aminek végtermékét aztán feltölthetjük a szerverekre. Már most iszonyú mennyiségű szakasz épült meg, jók, rosszak vegyesen. A kitalálók paraméterezik ezeket, így van egy csomó single és co-op móka, de mennek a kvázi gyári TDM meccsek is.

Természetesen külön méri az itteni tevékenységünket a rendszer, viszont az egyéni játékban megszerzett perkek már számítanak, sőt, új kihívásokat kapunk, amik teljesítése után jönnek szépen a pontok. Bevallom, viszonylag kevés időt töltöttem el ezzel, de aki szeret ezzel bíbelődni, biztos, hogy megtalálja a számítását.

Az a furcsa, hogy így visszaolvasva tényleg úgy tűnik, mintha egy generic FC stuffal állnánk szemben. Ugyanakkor valahogy annyira jól eltalálták az összetevőket, hogy a szórakoztatási faktor az egekben van. Simán jött nálam az az érzés, hogy még ezt a missziót lenyomom, na még megnézem hogy ott mi van, ejj ez az erőd de idegesítő és tök közel van. A nap végén pedig csak az számít, hogy mennyire tud lekötni a dolog és szerintem ebben kiemelkedően szerepel a stuff. Persze simán rá lehet unni, hiszen pontosan azt csinálod mint eddig, főleg akkor ha a sorozat előző részeit kimaxoltad.

Hmm, érdekes fesztivál lesz.

Hmm, érdekes fesztivál lesz.


Nagyon sokat lehetne még írni a Far Cry 5-ről, de ideje lassan konklúziót vonni. Nem mutat újat, nem lép ki a komfortzónájából ez a rész sem, viszont több dolog miatt is abszolút kiemelkedően sikeredett. Gyönyörű a helyszín, jó a csapat alapú kommandó, Sajtburesz nagyon nagy király, valamint a co-op sem utolsó szempont. Tartalmas, szórakoztató, de bugoktól egyáltalán nem mentes. Én bátran ajánlom mindenkinek, főleg akkor, ha valamiért kimaradt ez a franchise az életedből.

Far Cry 5 / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2018. március 27.
  • Ár: 16.790 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Remek hangulat
  • Kiemelkedően sikerült külcsín
  • Co-op opció
  • Durva tartalom
  • Túl sok a bug
  • Far Cry veteránoknak nem mutat sok újat
  • Hang
    9
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    9
8.5
Far Cry 5-ről, akkor majdnem biztosan állíthatom, hogy egy kisebb méretű barlangban éldegéltek. Azért akkorában, mert a nagyobbakat szerintem simán kipingálták ennek a játéknak az állóképeivel. A viccet félretéve, nagyon ritkán lehet látni olyan eredeti és kreatív marketing kampányt, mint jelen tesztünk alanyánál. Szépen, lassan jöttek a trailerek, gameplay videók, aztán pedig az eléggé beteg élőszereplős filmek. Ez eddig mind szép és jó, de vajon a játék fel tudott nőni a PR kampány által generált hype-hoz? '>
Far Cry 5-ről, akkor majdnem biztosan állíthatom, hogy egy kisebb méretű barlangban éldegéltek. Azért akkorában, mert a nagyobbakat szerintem simán kipingálták ennek a játéknak az állóképeivel. A viccet félretéve, nagyon ritkán lehet látni olyan eredeti és kreatív marketing kampányt, mint jelen tesztünk alanyánál. Szépen, lassan jöttek a trailerek, gameplay videók, aztán pedig az eléggé beteg élőszereplős filmek. Ez eddig mind szép és jó, de vajon a játék fel tudott nőni a PR kampány által generált hype-hoz? '>
22 hozzászólás

rDAVE

7 éve, 10 hónapja és 5 napja

Komolyan nem lett kiemelve, hogy mennyi szakáll van a játékban? röhögő smiley Csak ott a fenti képből 12-ből 10-nek van. röhögő smiley Nálam a GTA5-ben 3/3 az arány. röhögő smiley

válasz erre

totyak

7 éve, 10 hónapja és 6 napja

Nem játszottam egyik FC játékkal sem, így szerintem nekem egészen biztosan pozitív élmény lenne ez az epizód. Már a bemutatók, reklámok is tetszettek. Főleg a szabadság az, ami megfog benne, hogy nincs egy kijelölt ösvény, amin járni kell, nincs egy kijelölt megoldás, amitől nem lehet eltérni.

válasz erre

marco

7 éve, 10 hónapja és 6 napja

hajbel írta:
Bravó, három és fél évvel később jobb a grafikája, mint a DL-é. Igen, a játék első 20%-ára (DL) jellemző amit írsz. Semmit nem rág a szádba, Neked kell taktikázni a craftolt fegyverekkel, bombákkal, dobóeszközökkel, molotov koktélokkal stb. Más-más helyszínen más-más taktikát kell választani. Éjjel pedig egy teljesen más taktika flarerel, safehouseokkal, UV lámpával, éjszakai zombikkal. Ha haverral játszod, négyzetre emelődnek a lehetőségek, főleg ha nem normal fokozaton játszod. Messzemenően érdekesebb játékmenete van, mint ennek, amiben néha hívhatsz snipert, kutyát, repülőt ugyanolyan béna mesterséges intelligenciával, akivel végül felrobbantjátok az egész helyet a g*cibe. Ráadásul ez megy 6 és fél éve! A co-op részt úgy értettem, hogy full bugos, tehát én jelenleg biztos nem vágnék bele. Olvass majd utána! Nem az a bajom, hogy van akinek tetszik a játék, szíve joga. Sokkalinkább az , hogy pl. a Dying Light nem lett végigjátszva, van rá adva egy pontszám a külföldi lehúzós tesztek alapján, amit névre adtak, ez a teszt pedig kontrában ugyanaz. El kéne olvasni a kommenteket akár a saját oldalatokon, vagy pl. a gamer365-nél be is ismerték, hogy a gyorsan megírott tesztet elcseszték. A story egyébként DL-ben egyáltalán nem rossz, erős közepes FPS-hez képest. Tudnátok ha végigjátszottátok volna.
Gondoltam hogy mivel én írtam az említett Dying Light tesztet, reagálok erre a kommentre de összegezve a jelenséget amit képviselsz, inkább csak ennyi.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

7 éve, 10 hónapja és 6 napja

[Tiltott felhasználó!]

[Tiltott felhasználó!]

7 éve, 10 hónapja és 6 napja

[Tiltott felhasználó!]

iPet

7 éve, 10 hónapja és 6 napja

hajbel írta:
Látom, nem játszottál a Dying Lighttal, ezért muszáj volt belolvasgatnom a tesztbe, hogy megbizonyosodjak róla, Marco sem játszotta végig. Talán akkor nem állítanál ilyen valótlanságokat. Az éve egyik legjobb címe volt, az ingyenes DLC-k és a Following nélkül is. Még úgy is, hogy nem veszem azt figyelembe, hogy négyen lehetett tolni a story missiont, ebben még ketten sem lehet. Egyszer majd ha nagyon le lesz árazva játszom vele, bár már herótom volt az elején a FC 3 copy/paste klisés bevezetőtől. Ha utána Trampli megválasztásával, vagy szcientológus utalásokkal próbálják elterleni a figyelmet arról, hogy nem írnak történetet, attól még az a lényegen nem változtat. Az UBI újra lehúzza az embereket. Elég nekik 10 évente kiadni egy jó játékot, be lehet csomagolni még néhányszor ugyanazt, a review oldalak majd asszisztálnak hozzá, névre pontoznak.
Bocsánat, de jó nagy tévedésekben vagy. A DL-lel játszottam, viszonylag sokat. El lehetett vele ökörködni, de az barokkos túlzás hogy az év egyik legjobb címe lett volna. Technikailag gyalázatos volt, kategóriákkal rosszabb mint az FC5. Nulla történet, a gameplay egy az egyben DI - szóval ha a Far Cry-t ekézed a copypaste miatt, akkor ezt szerintem gondold át újra a Light esetében is. A másik az, hogy mielőtt kritikát fogalmazol meg, legalább egy kicsit nézz utána az adott játéknak. Jelen esetben (és ez a tesztben is le van írva, de nyilván azt sem olvastad el) az elejétől a végéig lehet coop-ban tolni a stuffot.

A külföldi oldalakat nem tudom, hogyan működnek, de itt nálunk olyan, hogy névre pontozás, biztosan nincs. Ha az új God of War rossz lesz, le fogjuk húzni a vérbe. Ha egy noname cucc istenkirály, piedesztálra fogjuk emelni. A Far Cry 5 egy szórakoztató játék, minden nézőpontból.

válasz erre

dajkalaszlo

7 éve, 10 hónapja és 6 napja

"Persze, voltak benne elefántok meg hatalmas tigrisek, a Himalája szintén érdekes játszótér volt, de minden tekintetben elmarad az elődjétől. "

Én elhiszem, hogy vannak akiknek nem jött be annyira a 4.-ik rész, mivel túlságosan hasonlított a 3.-ra. De ennyire biztosan állítani, hogy mindenben alul amradt a 3.-al szemben. Én például tólag a 4 után próbáltam a 3.-at játszani, de nagyon üresnek reztem már a történet alapját is. A világról nem is beszélve. A Himalája sokkal izgalmasabb volt, hiszen volt is mire építeni a körüöttünk feltáruló országot. A 3.-ban eldugott lakatlan szigeteken bóklászunk. A főszereplőknek is több köze van egymáshoz a 4.-ikben, így van egy közös hátterük, amire ha figyelünk, akkor sok mindenre fényderül. Szóval szerintema négy mindenben feljebb tette a lécet a 3.-hoz képest. Jobb lett nála.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

7 éve, 10 hónapja és 7 napja

[Tiltott felhasználó!]

iPet

7 éve, 10 hónapja és 7 napja

hajbel írta:
Az a baj ezzel a játékkal, hogy tényleg már Walker a texasi szopó szintjére degradálták a Far Cry 3 mestermű után a franchiset. Miközben ugyanaz a játékmenet, mint a FC 3, a történet is hasonló, csak mintha egy amerikai film (FC 3) gagyi magyar változata lenne, nagy költségvetéssel. Láttam az elejét. Hangulatos, de se füle se farka. A többi rendőrt megy megkeresni, akikkel akkor találkozott először életében, egyszemélyes kommandóban, ahelyett, hogy hazaszökne és segítséget hívna. Miért nem ****ja le azokat az embereket, akiket akkor látott először? Nem mellesleg azzal teszi a legrosszabbat nekik ha kommandózik. Brody a 3-ban nem tudott elmenekülni a szigetről, a csaját, valamint a barátait kellett megmentenie. Látszik a karakterfejlődés, visszatekintések a múltba, megvan a motivációja a főhősnek, ráadásul a játékelemek még olyan mixben nem is voltak előtte. Ez ugyanaz a játékmenet ultragagyi storyval, történetvezetéssel, karakterekkel úgy fos ahogy van. Furcsa, hogy a Dying Light 7.8 pontot kapott ezen az oldalon, ez a copy/paste pedig 8.5-öt.
Egyáltalán nem furcsa. Ha ennyire kritikus vagy az FC5-tel, akkor azt ne felejtsd el, hogy a Dying Light az konkrétan a Dead Island, csak lehet benne tetőkön rohangálni. A 7.8 még hízelgő is volt neki, 7-nél többet nem nagyon ért az alap változata. A Far Cry 5 sztorija nyilván nem mestermű, de ha játszottál volna vele, legalább 3-4 órát és nem a tecsőn nézel végigjátszást, akkor látnád, hog azért súlyos, komor témát boncolgat. Nyilván nem lesz soha mondjuk MGS, de a rossztól is messze van.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

7 éve, 10 hónapja és 7 napja

[Tiltott felhasználó!]

Mordorer

7 éve, 10 hónapja és 8 napja

Akkor bejött amire vártunk sokan: bugos (Ubisoft.... röhögő smiley) de nagyon toppon van a hangulata. Tetszik hogy megtartották és továbbfejlesztették a régi játékokból ami jó volt és kukázták ami ****. Lassan elérünk oda, hogy normális FC játékot kapunk! röhögő smiley

Megvárom az első patcheket, aztán pedig zúzom! mosolygó smiley

válasz erre

VaPe

7 éve, 10 hónapja és 8 napja

A Far cry 3 volt nekem A Far Cry. Az első kettő hangulatos volt de tucatjáték, a négy gusztustalan volt az idióta kampányrendszerével, de ez eddig bejön. Nem sokat toltam vele eddig, de nekem PC-n még a grafika sem annyira bugos hogy zavarjon.

Hangulatos lett a teszt egyébként! mosolygó smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Far Cry 5
16.790 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások